[LCD]De nieuwe Sony S2000 serie - review

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik heb sinds 3 dagen de nieuwe Sony 26S2000 in huis.
Om te beginnen gelukkig geen dode pixels :)
Verder prachtig design.
Afstandsbediening vind ik ondanks dat sommige het niet eens zijn een vooruitgang ten opzichte van het vorige model. Er zitten weer die doorzichtige zachte knoppen op. Vind ik fijner dan die plastic knoppen.
Mogelijkheden om in te stellen zijn zeer goed. Heel erg uitgebreid en via de geheime menu kan je nog meer instellen, maar ik heb hier maar niet mee gespeeld.
De zwarten zijn echt mooi zwart.
Zappen gaat helaas traag, trager dan oude s serie zelfs.
Teletext een opluhting ten opzichte van vorige s serie. Je hebt gewoon veel geheugen en je kan in subpagina's bladeren.

ANALOGE TV: Nu de belangrijkste functie (op moment) analoge tv:
Ik heb dikke coax kabels, metalen aansluitingen en een antenne versterker. Al met al een behoorlijk goed signaal. Ik had hiervoor een Sony trinitron 55 cm crt tv. Ik had daarmee altijd scherp en goed beeld.
Hoe zit het met deze? Nou, ik heb eigenlijk geen ruis. Dus dat zit bij mij wel goed. Ik vind het beeld echter niet 100% scherp. Het is net te soft. Ik zit er wel ongeveer 1.70 meter vanaf.
Wat zijn jullie ervaringen hierover? Ik zit al 3 dagen in te stellen, maar echt 100% krijg ik m niet. Ik denk dat de meeste mensen het op zicht wel erg mooi zouden vinden, maar als je echt heel lang erachter zit merk je die softheid toch wel.

XBOX 360: Ik heb ook een xbox360. Nou daar komt die echt tot zichzelf. Heerlijk. Prachtige kleuren superscherp. Ik kan er niet meer aan toe voegen. Ik heb m via de tulpjes aangesloten die bij de premium zit. groen rood blauw en nog 2 tulpjes.

DVD:
Nou ik heb zo'n goedkope HE dvd speler die alles afspeelt. Ik vind het beeld waardeloos voor een dvd. Ik schrok ook een beetje eerlijk gezegd. Niet mooi scherp en een hoop artefacts.
Ik dacht en hoopte dat het de dvd speler zou zijn. Later bedacht ik me dat ik de xbox 360 heb. Ik heb dezelfde dvd daarin gestopt. GELUKKIG. hij springt gelijk op 576p of zo. Prachtig beeld.
Dus een betere dvd speler kopen.

SCHOTEL: ben ik hier nog niet over uit. Ik heb een snelle test gedaan door een strong receiver te lenen. (Mijn schotel hang nog aan de muur, maar ik had mijn receiver verkocht). Ik heb wat free to air zenders bekeken. Ik ben niet echt overtuigd. Het is beter, maar omdat een hoop digitale zenders niet eens echt beter zijn dan analoge was het niet zo van, ja, geweldig.

PC: Ik heb m ook op mijn pc aangesloten via vga. Niks op aan te merken. Superscherp mooi beeld.

Ik denk dat deze tv's gewoon voor hd materiaal bedoeld zijn. Maar ondanks dat wil ik natuurlijk wel mooi beeld met analoge tv. Ik heb geen ruis, maar wil alleen meer scherpte.
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met de nieuwe S serie.

26s2000 32s2000 40s2000 46s2000

[ Voor 3% gewijzigd door Ross op 05-06-2006 17:17 ]

ola

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Ben van plan deze week de 32s2000 aan te schaffen, bedankt voor je review. Heb in verschillende winkels eerlijk gezegd het softe waar je over hebt niet kunnen zien. Bij Mediamarkt had bijvoorbeeld deze TV, een Sharp en een JVC hetzelfde (brakke) analoge signaal, de Sony kwam er toch het best uit.

Dan weet ik het alvast: hoe kom je in het geheime menu dan, en wat valt daar in te stellen? :)

Meer ervaringen van anderen?

//

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
tv in standby, ?, 5, volume up en groen (tv aan) Dan kan je in menu hele andere dingen instellen, maar van wat ik heb gelezen kan je daar beter niet aan zitten. Dan moet je echt verstand hebben van calibratie.

ola

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad en mocht je toch iets veranderen altijd het oude opschrijven!

Overigens heb ik nu een week de 32S2010 (is zwart in plaats van zilver) en echt een erg mooi toestel hoor. :)

Zwart = Zwart en echt mooie volle kleuren. Ben er erg tevreden over. Heb nu nog mijn DVD recorder op de component aangesloten en speel alles af in 576p (DVD recorder gaat niet hoger) maar dat levert erg strak beeld af.

Wat ik ook handig vind is dat je voor elk AV kanaal (dus component, HDMI, VGA etc) apart de beeldinstellingen kunt regelen en opslaan dat is echt een pluspunt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door schnumi op 05-06-2006 13:03 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
schnumi, hoe is je ervaring met normaal tv kijken? scherpte?vind je het echt scherp?

[ Voor 17% gewijzigd door Ross op 05-06-2006 13:12 ]

ola

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Heb hier wel gratis DTV van UPC, maar gebruik het eigenlijk weinig op m'n CRT TV.
Zal de eerste tijd dus ook enkel het analoge kabel signaal gebuiken denk ik, of het moet echt te erg zijn. Weet niet of er al veel mensen zijn met de nieuwe Bravia's?

Hier bij Foka hebben ze de 32S2000 voor €1499,- en daar gaat dan nog €100,- af door de Sony actie. Op internet is 'ie trouwens nog €150,- goedkoper te vinden. Weet nog niet waar ik hem ga kopen, suggesties?

[ Voor 35% gewijzigd door man-o-script op 05-06-2006 14:29 ]

//

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

yah schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:10:
schnumi, hoe is je ervaring met normaal tv kijken? scherpte?vind je het echt scherp?
Minder scherp heb ik het idee als op mijn CRT tv maargoed dat had ik verwacht.

DTV (van UPC) vind ik daarintegen wel weer een stuk strakker. Analoog is zeker niet slecht (heb het wel eens slechter gezien op andere LCD tv's) maar het is niet zo scherp als op een normale CRT tv.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik heb net bij mijn tante haar tv vergeleken (de oude type s ) die zapt echt een stuk sneller. Raar dat een nieuwer model langzamer zapt. Qua scherpte ben ik er niet over uit of die nou wel of niet scherper was. Eigenlijk zou ik ze naast elkaar moeten hebben en vergelijken.

Mijn huidige instellingen zijn:
Verlichting: 8
Contrast: 77
Helderheid: 46
Kleur: 54
Kleur temperatuur: warm1
Beeldscherpte: max
Ruisonderdrukking: laag
zwart correctie: laag
Contrast optimalisatie: uit
Gamma: hoog
Helder wit: hoog
Live colour: hoog
Mpeg ruisonderukking: uit

ola

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Titelfix:
[LCD]De nieuwe Sony S2000 serie 26s2000 32s2000 40s2000 46s --> [LCD]De nieuwe Sony S2000 serie - review

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

yah schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:15:
Ik heb net bij mijn tante haar tv vergeleken (de oude type s ) die zapt echt een stuk sneller. Raar dat een nieuwer model langzamer zapt. Qua scherpte ben ik er niet over uit of die nou wel of niet scherper was. Eigenlijk zou ik ze naast elkaar moeten hebben en vergelijken.

Mijn huidige instellingen zijn:
Verlichting: 8
Contrast: 77
Helderheid: 46
Kleur: 54
Kleur temperatuur: warm1
Beeldscherpte: max
Ruisonderdrukking: laag
zwart correctie: laag
Contrast optimalisatie: uit
Gamma: hoog
Helder wit: hoog
Live colour: hoog
Mpeg ruisonderukking: uit
Hmm ik heb juist bijna al die geavanceerde optie's uitstaan. Alleen Live colour heb ik op medium staan.

Voor de rest heb ik kleur temperatuur op cool staan.Verlichting op 1 (maakt zwart echt zwart) en de helderheid nog iets lager. Beelscherpte op 14.

Ook heb ik power saving op hoog staan. :)

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
sodeju kan je dan nog iets zien op beeld? alle verlichting bijna uit.

ola

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

yah schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:11:
sodeju kan je dan nog iets zien op beeld? alle verlichting bijna uit.
Ja hoor. :P

overigens heb ik die licht sensor ook uitstaan. Zet ik hem aan dat zie ik wel het verschil maar ik heb er geen behoefte aan. overigens had ik de verlichting op 2 staan. :)

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
ik heb het net even geprobeerd, er was nog meer licht als ik had verwacht, maar ik vind het te donker. Ik heb de mijne echter ook iets donkerder gemaakt. Inderdaad mooi zwart, alleen de donkere partijen moeten wel doortekend blijven vind ik. Echt behalve de mindere scherpte vind ik het een pracht tv. Ik wou dat ik m naast dezelfde tv van iemand anders kon vergelijken om te kijken of het bij ieder hetzelfde is. Als het bij elk zo is zou ik me niet eens zo ergeren, dat maakt het acceptabel. Maar hopen dat we z.s.m hdtv krijgen met bijna alle zenders in hd

ola

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Hierbij een na 1 week review.

Ik moet zeggen dat ik na een week aan het beeld ben gewend. Ik vind het allemaal niet meer onscherp. Het lijkt zelfs scherp. Ik heb eindelijk na 1 week constant met instellingen te spelen de goede inst. voor mij gevonden.
Als ik nu een normale tv zie vind ik het beeld zeer onrustig en de kleuren minder.
1 ding wat me helaas wel is opgevallen na een week bij gebruik xbox 360 in menu en soms met pc dat ik een hele lichte fluit geluid hoor. Dit is heel licht en de ene keer wel en de andere keer niet vooral eigenlijk als de volume richting de 50 staat.
Verder ben ik steeds meer tevreden en blij met deze sony.
Je kan volgens sommige instellingen wel heel erg diepe zwarten halen door m in energysave op hoog te zetten, maar dan heb je geen doortekening in de donkere partijen. Dat vind ik helemaal niet mooi. instelling laag is dan ook beter voor mijn doen.

ola

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb van het weekend zowel de 32S2000 en 32V2000 mogen aanschouwen. De V versie vond ik duidelijk mooier. Ik zat te dubben over een Samsung LE32M71, maar ik denk nu dat het de Sony 32V2000 gaat worden. :)
Wat me wel opviel is dat er alleen een 32" en 40" is, geen 37". Wel jammer, want ik wil wel iets groter dan 32, maar 40 is toch wel erg kostbaar :'(

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 19-06-2006 06:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:55:
Heb van het weekend zowel de 32S2000 en 32V2000 mogen aanschouwen. De V versie vond ik duidelijk mooier. Ik zat te dubben over een Samsung LE32M72, maar ik denk nu dat het de Sony 32V2000 gaat worden. :) (
Ik vermoed dat je de 32R72 bedoelt.

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:07:
[...]

Nee, LE32M71.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:07:
[...]

Nee, als het met de 32R72 is dan hoef je niet te dubben, dan is het alleen een financiele afweging, als je een V2000 kan veroorloven moet je dat zeker doen. de 32M71 is ongveer dezelfde prijsklasse als de V2000, ik wil die nieuwe samsung alleen nog ff in levende lijve zien.. Hebben die sony's trouwens 2x HDMI, ( ja weet het ik kan ook gaan zoeken, maar ik ben een beetje lui :Y) )

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Weet iemand hoe de zwartwaarden zich verhouden tov de Samsung LE32R7x serie?

• Microkid

Microkid

Smile

jobvr schreef op maandag 19 juni 2006 @ 08:53:
[...]

Nee, als het met de 32R72 is dan hoef je niet te dubben, dan is het alleen een financiele afweging, als je een V2000 kan veroorloven moet je dat zeker doen. de 32M71 is ongveer dezelfde prijsklasse als de V2000, ik wil die nieuwe samsung alleen nog ff in levende lijve zien.. Hebben die sony's trouwens 2x HDMI, ( ja weet het ik kan ook gaan zoeken, maar ik ben een beetje lui :Y) )
Verschil 32M71 en 32V2000:

HDMI connectors: Samsung 2, Sony 1
Samsung heeft SD Card slot, Sony een PCMCIA slot
Sony heeft digitale tuner (KPN) en backlight (a la de Philips Ambilight)

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
Microkid schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:23:
[...]

Verschil 32M71 en 32V2000:

HDMI connectors: Samsung 2, Sony 1
Samsung heeft SD Card slot, Sony een PCMCIA slot
Sony heeft digitale tuner (KPN) en backlight (a la de Philips Ambilight)
Iemand enig idee waarom sony in al zijn wijsheid heeft besloten nog steeds maar 1 HDMI poort op zijn TV te plaatsen ??? als je een HD decoder aansluit, een nieuwe DVD of straks misschien een blue-ray/HD spleer en je computer digitaal via DVI-> HDMI wil aansluiten kom je toch een paar aansluitingen tekort.. dan kan je wel voor een paar hondert euro een HDMI-hub/switch gaan kopen maar moet toch zeggen dat ik dit een beetje jammer vind voor een TV van deze prijsklasse..

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Philips Ambilight en backlight op de Sony ? Volgens mij bedoel je andere dingen.
Pagina: 1