Toon posts:

[ACCESS] Form als zoekfunctie

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een form gemaakt die informatie over de klanten geeft (klantNr ,Klantnaam, Adres... etc.) deze form heb ik gekopeld aan een query.

Ik wil dat wanneer ik een klantnaam typ op de form dat andere gegevens van die klat op de forum verschijnen. Een soort zoek functie wil ik dus aan deze form geven. Maar helaas wanner ik iets in de forum typ dan veranderd hij de oorspronkelijke waarden.

p.s. Ik heb Office Access 2003

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 23:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eehh.. ik snap niet helemaal wat je nu wilt en wat je nu precies hebt.

Daarnaast gaan we er hier vanuit dat je zelf ook al het 1 en ander hebt geprobeerd. Een zoekfunctie maken in Access lijkt me nu niet iets wat moeilijk zou moeten zijn en het lijkt me ook niet dat dit nergens behandeld wordt :)
Dus wat heb je nu zelf al geprobeerd en wat lukte daar nu niet mee?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad zelf wat geprobeerd. Maar als ik iets typ dan verandert de waarden in de oorspronkelijke tabellen van de klanten naar wat getypt is.

stel voor: als ik in de form klantnaam "Jan" typ dan wil ik dat andere gegevens naar Jan's gegevens gaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.kaban/klant.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 12:46 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry hoor, maar hier is meer dan genoeg over te vinden als je even Google gebruikt. Daarnaast is het al vaker voorbij gekomen in Officesuites en -software - waar je topic eigenlijk hoort, zie Waar hoort mijn topic?.

Met Google en de GoT search moet hier best uit te komen zijn. Denk aan zoekwoorden als "detail form" en je bent al een heel eind.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.