Toon posts:

Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

De laatste paar weken heb ik last gehad bij het opstarten van mijn pc dat de bios van mij mobo begon te flippen over het feit dat mijn voeding maar 11,4 volt gaf ipv 12.
Na het opnieuw opstarten was dit gelukkig weer over.
Nu is het zo dat mijn pc helemaal niet meer opstart. De pc gaat wel aan, de fans draaien maar de monitor blijft uit en ik hoor mijn pc niet booten. Tevens gaan mijn beide optical drives niet open.
Kan ik nu concluderen dat mijn voeding stuk is? Of kan dit nog andere oorzaken hebben?

Mijn systeem (ongeveer een jaar geleden bij elkaar verzameld):
Chieftec 420 W ATX voeding (nog geen jaar oud!)
Asus A8N-SLI Deluxe mobo
AMD Athlon 3800+
2 x 512 mb Kingston DDR 3200 Ram
Dell OEM Geforce 6800 256 mb videoplank
Pinnacle PCTV tunercard
Maxtor 80 gb HDD
WD 40 gb HDD
NEC 1300 Dvd-rw
Memorex 40xxx Cd-rw
M-Audio Revolution 7.1 soundcard
Logitech Z-680 5.1 speakers

In afwachting op jullie reacties. _/-\o_

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Meet je voeding eens door? :? Verder zijn er wel andere mogelijkheden te bedenken, maar kijk eerst maar eens naar je voeding.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
RoD schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:19:
Meet je voeding eens door? :? Verder zijn er wel andere mogelijkheden te bedenken, maar kijk eerst maar eens naar je voeding.
Het kan idd de voeding zijn. Maar ook de mobo. Aangezien het een a merk voeding is, met genoeg wat voor je systeem, denk ik dat het je mobo is. Ik zou dus ook je mobo na meten om fouten te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

bedankt voor jullie reacties, maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Althans, als dat het probleem was....
Ik haalde net de usb kabel van mijn printer uit mijn pc om te kunnen printen op mijn laptop. Toen ik dit deed stond mijn pc aan, althans de fans draaide maar hij kon niet booten. Terwijl ik de usb kabel eruit haalde begonnen mijn fans veel harder te draaien. Dus ik startte de pc opnieuw op, en hij deed het weer!!! :D :D (heel gek eigenlijk... :? :? )

Bedankt voor jullie reacties! _/-\o_

:z

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:53
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:18:
Beste medetweakers,

bedankt voor jullie reacties, maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Althans, als dat het probleem was....
Ik haalde net de usb kabel van mijn printer uit mijn pc om te kunnen printen op mijn laptop. Toen ik dit deed stond mijn pc aan, althans de fans draaide maar hij kon niet booten. Terwijl ik de usb kabel eruit haalde begonnen mijn fans veel harder te draaien. Dus ik startte de pc opnieuw op, en hij deed het weer!!! :D :D (heel gek eigenlijk... :? :? )

Bedankt voor jullie reacties! _/-\o_

:z
Hmmz klinkt dus toch wel als een probleem van het moederbord of de voeding.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 14:38

Mentalist

[avdD]

Stop die printer eens terug? Als het probleem dan terug is, trek dan de PATA kabels naar je optical drives los. Zet dan je PC aan. Als je opticals nu nog steeds niet open kunnen is je voeding waarschijnlijk gaar, anders waarschijnlijk je mobo.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1