[Wireless] WRT54G slechte ontvangst

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
We hebben hier in huis sinds twee weken een WRT54G wireless router. Deze staat in de meterkast naast de originele Linksys 8-poorts router. We hebben beide nodig omdat we anders niet genoeg aansluitingen hebben.

Wat me opvalt is echter dat de wireless nogal een brak bereik heeft, hij staat onder in de meterkast en sowieso is het probleem dat, als ik ongeveer 6 meter ervan af zit, er 3 muren tussenzitten maar ik verder helemaal open in de buitenlucht zit, de ontvangst geregeld wegvalt en schommelt tussen excellent en bad met een snelheid tussen 54 en 1 MBit.

Om eens te proberen wat het kon zijn heb ik nu de wireless router buiten de meterkast gehaald en op de grond gezet en ik zit er nu ongeveer 2 meter vanaf en kan de router vanaf hier zien staan. Nog steeds heb ik niet constant excellend en gaat ie geregeld terug naar een 24MBit verbinding ipv 54.

De firmware die erop staat is de originele en deze is v1.00.6. Heeft iemand heir ooit problemen mee gehad en hoe is dit op te lossen? Ik ben eventueel wel bereid de firmware te upgraden maar ik weet niet echt goed welke ik moet pakken, ondanks de vele hulp daarover op internet, ik ben bang dat ik de wireless router hiermee beschadig of defect maak.

Verwijderd

Stel een ander kanaal in (frequentie) en je zal zien dat het beter gaat!

• DJMurtz
Na het veranderen van kanaal 11 naar kanaal 13 werd de verbinding verbroken (te verwachten), hierna kon ik de router echter niet meer vinden en ik kon ook nernge sin windows instellingen vinden om windows op het ander kanaal te laten zoeken

Verwijderd

probeert kanaal 2-4 .
andere kanalen worden vaak gestoort door alarm systemen.
probeer bovendien de router zo ver mogelijk bij stoorbronnen ( stoppenkast etc weg te zetten)

bovendien als je geen v5 hebt, zou ik eens de thibor dd-wrt firmware proberen, daarmee kun je het vermogen van de linksys aardig op schroeven.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:53

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Dat moet je ook ergens in de eigenschappen van je netwerkkaartje regelen. Network connection -> Properties (van je wirelees dus) -> bovenaan staat je wireless kaartje met "Configure" er naast, daar moet je ergens wezen. Of via Device Manager -> wireless kaartje ->properties.
Als ik zelf ga lopen klooien met de instellingen doe ik da meestal via een utp kabeltje, maar dat is met een laptop makkelijker dan met een desktop natuurlijk...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:22

SeatRider

Hips don't lie

DJMurtz schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:52:
Na het veranderen van kanaal 11 naar kanaal 13 werd de verbinding verbroken (te verwachten), hierna kon ik de router echter niet meer vinden en ik kon ook nernge sin windows instellingen vinden om windows op het ander kanaal te laten zoeken
Dan kan het zijn dat je netwerkkaart geen 13 ondersteunt. Kanaal 13 bestaan wel in Europese versies van drivers, maar niet in de US (niet vrijgegeven).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• DJMurtz
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:03:
probeert kanaal 2-4 .
andere kanalen worden vaak gestoort door alarm systemen.
probeer bovendien de router zo ver mogelijk bij stoorbronnen ( stoppenkast etc weg te zetten)

bovendien als je geen v5 hebt, zou ik eens de thibor dd-wrt firmware proberen, daarmee kun je het vermogen van de linksys aardig op schroeven.
Als een firmware upgrade echt de oplossing kan bieden wil ik me hier wel eens aan wagen, maar hoe weet ik of ik een v5 heb? Anders is het dus blijkbaar niet nodig als ik deze heb?

Verwijderd

Daar is een oplossing voor. Ik heb zelf ook WRT54G en heb een andere firmware erop gezet. Namelijk HyperWRT dit is te vinden op http://www.hyperwrt.org/.

Wat dit doet het vervangt je huidige firmware door een aangepaste firmware die ervoor zorg dat je bereik met vier kier verdubbeld kan worden.

Ik heb dit zelf ook gedaan en ik moet zeggen dat dit duidelijk te merken is. Ik moet er wel bij zeggen dat lees je eerst goed in voordat je dit probeert

Ik hoop dat ik je hierbij geholpen heb

Greetzzz T1mm1T

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

Wel leuk die lapmiddelen om je router met een alternatieve firmware te flashen..
Maar het feit is dat een paar meter makkelijk te overbruggen moet zijn voor die router.
Zeker als je dat ding kan zien moet de signaal sterkte excellent zijn.

Buiten dat is de nieuwe wrt54G niet te flashen met alternatieve firmware.
Alleen met een speciale kabel, linux en een hoop gepruts en geduld.

Blijkbaar is het een zondagsproduct.
Mijn advies inleveren, en naar huis gaan met een wrt54GL.
Ik ga de door mij laatst gekochte G ook omruilen voor een GL.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 05-06-2006 11:11 ]

Pagina: 1