![]() |
Welkom bij de negende foto-opdracht. De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet ![]() |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema ![]() ![]() |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Zomerzin |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury ![]() ![]() Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Foto-opdracht week 17 - Actie! Foto-opdracht week 18 - closeup/macro Foto-opdracht week 19 - Landschap Foto-opdracht week 20 - Geel Foto-opdracht week 21 - Portret Foto-opdracht week 22 - Duotone Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld ![]() |
^^^ dat laatste linkje in de TS staat er niet voor niets voor de mensen die commentaar op het thema etc willen geven
Even wat posts gemoved naar FGS feedback topic dus 

Ik vind em wat fletsig, maar misschien typeert dat de Nederlandse zomer dan wel weer 
Het idee is erg leuk iig
Mijn inzending (vandaag in Zwolle geschoten tijdens het ophalen van mijn F5
)

*do I really need to do the clickety bit?*
Ja, hij is wat saai, maar dat is wel rustgevend denk ik

Het idee is erg leuk iig

Mijn inzending (vandaag in Zwolle geschoten tijdens het ophalen van mijn F5

[Voor 2% gewijzigd door WhizzCat op 06-06-2006 12:51. Reden: typ-o - www. toegevoegd, dns verrot zeker :+]
Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Zomerzin? Tweede pinksterdag in Heemskerk betekent het polstokverspringen (Fierljeppen op z'n Noord-Hollands) over de Neksloot.
Als, na het nuttigen van een paar biertjes, tegen een paal inklimmen om vervolgens in het water te belanden niet zomers is, dan weet ik het niet meer.
Dame op foto landde niet in het water trouwens, is op dit moment de beste Fierljeppster (?) in haar klasse, volgens de speaker.
Foto geschoten met een Eos300D en een Canon 90-300 USM. Maar goed, dat staat in de Exif ook
Edit: eerst zelf een Exif tsjekken voortaan: dit is nou net één van die vijf foto's die ik met de kitlens schoot.
Als, na het nuttigen van een paar biertjes, tegen een paal inklimmen om vervolgens in het water te belanden niet zomers is, dan weet ik het niet meer.
Dame op foto landde niet in het water trouwens, is op dit moment de beste Fierljeppster (?) in haar klasse, volgens de speaker.
Foto geschoten met een Eos300D en een Canon 90-300 USM. Maar goed, dat staat in de Exif ook

Edit: eerst zelf een Exif tsjekken voortaan: dit is nou net één van die vijf foto's die ik met de kitlens schoot.
[Voor 10% gewijzigd door ralpje op 05-06-2006 20:45]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Je haalt me de woorden uit de mondWhizzCat schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:05:
Ik vind em wat fletsig, maar misschien typeert dat de Nederlandse zomer dan wel weer
Het idee is erg leuk iig
Mijn inzending (vandaag in Zwolle geschoten tijdens het ophalen van mijn F5)
[afbeelding]

Ik hoop dat ik deze week wat tijd heb en een creatief idee krijg. Heb wel zin om wat commentaar te ontvangen

(hm eigenlijk doet je foto het helemaal niet)doet het weer
[Voor 7% gewijzigd door Spits op 06-06-2006 10:30]
Zowel bij mij thuis als op mijn werk doet ie het prima.Spits schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:25:
[...]
Je haalt me de woorden uit de mond![]()
Ik hoop dat ik deze week wat tijd heb en een creatief idee krijg. Heb wel zin om wat commentaar te ontvangen
(hm eigenlijk doet je foto het helemaal niet)
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
@Whizzzzcat:
Even een www in je link naar je foto zetten, want dat moest ik handmatig doen voordat ik de foto zag
Even een www in je link naar je foto zetten, want dat moest ik handmatig doen voordat ik de foto zag
Waarom? Omdat het kan!!
Raar, hier werkt het nl. als een speer. Ik heb speciaal daarvoor laatst nog mijn dns server aangepast en het werkt ook goed in de meeste gevallen. Misschien moet er hier en daar alsnog een dns server update langskomen bij de diverse providers ofzo.Lolhozer schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:32:
@Whizzzzcat:
@Whizzcat, hier werkt het ook prima bij verschillende providers (inode.at, chello.at). Vind het een wat saaie, maar toch wel mooie foto eigenlijk.WhizzCat schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:19:
[...]
Raar, hier werkt het nl. als een speer. Ik heb speciaal daarvoor laatst nog mijn dns server aangepast en het werkt ook goed in de meeste gevallen. Misschien moet er hier en daar alsnog een dns server update langskomen bij de diverse providers ofzo.
@Facemodder, leuke foto qua onderwerp, maar mist nog een stukje compositie-werk. De foto meer van onderen nemen had veel uitgemaakt bijvoorbeeld. Ook de kleuren zijn niet helemaal lekker nog. Verder wel geniale titel!
@ralpje, het onderwerp is leuk, maar zoals hierboven al gezegd, als showcase-foto mankeert er nogal wat aan. Het onderwerp valt half weg tegen de bomen in de achtergrond, het onderwerp is erg klein, de kleuren zijn wat gaar. Er valt nog behoorlijk aan te sleutelen in ieder geval

[Voor 43% gewijzigd door Garyu op 06-06-2006 14:05]
nou... here goes nothing.. vind de kleuren wel ''zomerwaardig''
had m al in het testcase ding gepost.
sorrie voor de vergissing!
.... dom
... is op zondag gemaakt, bijdeze verwijderd. zal niet meedoen.
alleen het kleiner maken van de foto lukt me niet mooi (deze kwaliteit vind ik zeker niet mooi... hoe??)
sorrie voor de vergissing!

alleen het kleiner maken van de foto lukt me niet mooi (deze kwaliteit vind ik zeker niet mooi... hoe??)
[Voor 63% gewijzigd door rutgerdrum123 op 07-06-2006 15:25]
Het is toch ZOMERfruit in die bakjes? Of zie ik dat nou scheef.rutgerdrum123 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:40:
[afbeelding]
Trouwens: tot wanneer loopt deze opdracht want ik heb vrijdag pas tijd foto's te maken...
psst, iemand heeft zijn best gedaan op die openingspost, ik zou hem even doorlezen, dan wordt wellicht e.e.a. duidelijk en blijft het topic ook nog eens lekker schoonmasser120 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:45:
[...]
Het is toch ZOMERfruit in die bakjes? Of zie ik dat nou scheef.
Trouwens: tot wanneer loopt deze opdracht want ik heb vrijdag pas tijd foto's te maken...

Het onderwerp van je foto past tot nu toe het beste m.i., leuke foto ookrutgerdrum123 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:40:
[afbeelding]

@ Heaget & Garyu: ik kan het wat betreft de showcasewaardigheid op zich wel met jullie eens zijn. Ik schiet voornamelijk foto's voor lokale media, die vervolgens low-res op een website of zwart-wit in het lokale sufferdje komen. Ik let dus vaak wat minder op het 'artistieke' gedeelte van een foto. Deze foto is voor die toepassing prima: in één shot zie je waar het die dag om draait, er zit wat actie in, en je ziet hoeveel publiek er op af kwam. Het verhaaltje erbij maakt het verslag compleet.
Toch eens wat meer op de artistiekere zaken gaan letten, dus
Toch eens wat meer op de artistiekere zaken gaan letten, dus

Bij gebrek aan echt mooi strandweer:
[Voor 8% gewijzigd door djengizz op 07-06-2006 07:21]
Errug mooie plaat. ik vind de reflecties niet eens storend, ze dragen zelfs bij aan de plaat!djengizz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 01:05:
[afbeelding]

[Voor 13% gewijzigd door Garyu op 07-06-2006 14:26]

Afgelopen dinsdag gemaakt op het Spuiplein in Den Haag. Deze (wildvreemde) neger zwarte man heeft duidelijk zin in de zomer en zoekt verkoeling in de fonteinen.

[Voor 5% gewijzigd door Vaal op 09-06-2006 12:56]
𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!
Op zich een leuke foto, alleen vind ik de foto in het geheel vrij donker, misschien wat meer met brightness spelen?Vaal schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:25:
[afbeelding]
Afgelopen dinsdag gemaakt op het Spuiplein in Den Haag. Deze (wildvreemde) neger heeft duidelijk zin in de zomer en zoekt verkoeling in de fonteinen.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
zou je er even "negroïde man" (of negride) van kunnen maken ofzo, het stoort mij niet, maar het is niet zo netjesVaal schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:25:
[afbeelding]
Afgelopen dinsdag gemaakt op het Spuiplein in Den Haag. Deze (wildvreemde) neger heeft duidelijk zin in de zomer en zoekt verkoeling in de fonteinen.
het is maar hoe erg je het er zelf van maaktnomad85 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:57:
[...]
zou je er even "negroïde man" (of negride) van kunnen maken ofzo, het stoort mij niet, maar het is niet zo netjes
@djengizz: stijlvol

[Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 09-06-2006 00:03]
ralpje schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:43:
Zomerzin? Tweede pinksterdag in Heemskerk betekent het polstokverspringen (Fierljeppen op z'n Noord-Hollands)
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Heel mooi djengizz, goed gezien, bent goed bezig laatste tijddjengizz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 01:05:
[afbeelding]

@vaal: leuke foto

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Klopt, het is een crop van een actieschot. Ik zag hem fietsen, draaide me om en drukte af. Ik had niet echt tijd om na te denken over de compositieinquestos schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:25:
[...]
Heel mooi djengizz, goed gezien, bent goed bezig laatste tijd
@vaal: leuke foto, alleen technisch niet helemaal in orde (te grote Dof, rommelig, compositie..), maar dat is natuurlijk ook niet al te makkelijk bij deze foto.

Je had em misschien wel anders kunnen croppen danVaal schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:57:
[...]
Klopt, het is een crop van een actieschot. Ik zag hem fietsen, draaide me om en drukte af. Ik had niet echt tijd om na te denken over de compositie

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik ben aan het expirimenteren geweest. De originele foto is vanmiddag in de tuin gemaakt. Het is mijn interpretatie van het onderwerp. 

Als dit niet de bedoeling is, laat het even weten

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaïek | Mijn kunst kopen?
[offtopic]Waarom zou je uberhaupt erbij zetten dat het gaat om een zwarte man/neger. Dat kun je toch zo ook wel zien, en het voegt bovendien niks toe.nomad85 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:57:
[...]
zou je er even "negroïde man" (of negride) van kunnen maken ofzo, het stoort mij niet, maar het is niet zo netjes
Anoniem: 176644
Woow, wat voor effecten heb je er op geplaatst? Super kunstzinnig lijkt het nu.zomertje schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:36:
Ik ben aan het expirimenteren geweest. De originele foto is vanmiddag in de tuin gemaakt. Het is mijn interpretatie van het onderwerp.
[afbeelding]
Ik heb een heleboel stukjes geselecteerd en daar uiteindelijk een paar layers van gemaakt. Omdat je stukjes pakt krijg je dus dit effect, het is geen filterAnoniem: 176644 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:03:
[...]
Woow, wat voor effecten heb je er op geplaatst? Super kunstzinnig lijkt het nu.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaïek | Mijn kunst kopen?
Daar heb ik ook nog aan gedacht, ze zijn alleen nog niet rijp hier. En van die witte dingen is niet echt vrolijk 

@Misterjonge: Canon 350D, EF28-135IS +EF25II @90mm, 1/50 sec, F/10, ISO-200, statief, RC-1, aardbeienplant uit eigen tuin, stukje keukenpapier als achtergrond en een avondzomerzonnetje.
Verder flink wat geduld, want gisteren waren ze nog niet zo lekker, en zelfbeheersing, want ik heb er al een paar opgegeten
.
Verder flink wat geduld, want gisteren waren ze nog niet zo lekker, en zelfbeheersing, want ik heb er al een paar opgegeten

Vandaag met het hondje wezen zwemmen, tis ollie de huishond 

I am the great Cornholio!
MaNiC_MiNd: Wel een enorme blauwzweem over de foto. En ik krijg er niet echt een zomergevoel van eerlijk gezegd.
Bericht hierboven
Ja, wat wil je precies anders gecropt zien?Orion84 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:03:
[...]
Je had em misschien wel anders kunnen croppen dan

Nog meer concertgebouw?
offtopic:
Dat weet ik, en fierljeppen op z'n Noord-Hollands is dus polsstokverspringen
Dat weet ik, en fierljeppen op z'n Noord-Hollands is dus polsstokverspringen

Nou, ik heb daar zelf niet echt over nagedacht, maar legde meer de link tussen de ene opmerking dat de compositie niet perfect was en de opmerking van jou dat het een crop was en vroeg me dus af of je daar niet iets had kunnen verbeteren, maar schijnbaar nietVaal schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:51:
[...]
Ja, wat wil je precies anders gecropt zien?
Nog meer concertgebouw?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
De foto is eergisteren gemaakt.

Zo-iets doet mij erg aan de zomer denken...

Zo-iets doet mij erg aan de zomer denken...
Op een mooie zomerse dag is het vaak heiig (dat hoort, is de vochtigheid en de windstilte). Zie hier het resultaat. Dit is namelijk zelfs inclusief polarisatiefilter.MBV schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:27:
de kleuren zouden iets zonniger kunnen. De lucht hoort voor een zomerfoto wat blauwer bijv
Overigens vind ik de kleuren wel goed, lekker neutraal.
nog effies de horizon recht zetten, en hij is dope
|>
Ik vind de foto op zich erg ok, alleen vind ik hem niet echt zomerzin uitstralen. Misschien als je wat meer water met bijvoorbeeld schittering van de zon had meegenomen was dat misschien wat beter uitgekomen. Wat vond je er zelf zomers aan, behalve de voorgeschiedenis dat je met hem bent wezen zwemmen?MaNiC_MiNd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:26:
Vandaag met het hondje wezen zwemmen, tis ollie de huishond
[afbeelding]
This too shall pass
Vandaag ben ik nog weer even naar Bargerveen geweest, gezien het daar een heel mooi stuk landschap is. Vanaf een uitkijkheuvel heb ik deze foto gemaakt op 18mm + pola.

Een goede plek om te genieten van de zomer.

Een goede plek om te genieten van de zomer.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Anoniem: 111610
Erg mooi! Misschien was 'ie zonder vliegtuigstreep nog mooier geweest. Verder mooie kleuren en vind de houding van het meisje erg mooi.
Wanneer zie jij een zeiknatte hond in de winter?Sallin schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:36:
[...]
Ik vind de foto op zich erg ok, alleen vind ik hem niet echt zomerzin uitstralen. Misschien als je wat meer water met bijvoorbeeld schittering van de zon had meegenomen was dat misschien wat beter uitgekomen. Wat vond je er zelf zomers aan, behalve de voorgeschiedenis dat je met hem bent wezen zwemmen?

Tis voor het eerst in een hele tijd dat het beestje weer es gezwommen heeft, vandaar dat ik het wel een zomerfoto vond...
I am the great Cornholio!
Anoniem: 105262
Likey likey! Die is echt heel mooi!Anoniem: 50739 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:14:
Gister avond met mijn vriendin bij Lauwersoog geweest om van de zonsondergang te genieten en om een aantal pics te schieten.
[afbeelding]
*click

Ik hou wel van mooiezonsondergangen, maar ook wel gaaf silhouet.
Herkenbaar verhaal, met die cam is best lastig mooie macro's te maken, maar toch nog goed gelukt imho!Anoniem: 177665 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:03:
[afbeelding]
Niet heel erg scherp kunnen krijgen, maar zo'n verkleinde versie ziet er toch best scherp uit.
Camera: Olympus C-480 ZOOM (4.0 Megapixel)
vandaag had ik het zomergevoel op het terras....

Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Anoniem: 105262

nep palmboom... wolkjes gaan weg, blauwe lucht is onderwerg...

polarizatie powerrrrrr!
[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 105262 op 11-06-2006 01:58]
Elke keer als hij wordt gewassenMaNiC_MiNd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:14:
[...]
Wanneer zie jij een zeiknatte hond in de winter?
Tis voor het eerst in een hele tijd dat het beestje weer es gezwommen heeft, vandaar dat ik het wel een zomerfoto vond...

This too shall pass

Vanochtend teruggekomen uit Alanya en heb het één en ander aan plaatjes meegebracht.

Zomerzin, zin in de festivals, dit is gistermiddag geschoten op beeckestijnpop bij het kleine podium

4 foto's genomen in burst mode met een Sony H2, afgelopen zaterdag op het Spui. Bewerkt in photoshop om het blauw van het jurkje er meer uit te laten springen.
[Voor 14% gewijzigd door Atomsk op 11-06-2006 16:38. Reden: fullsize klikbaar erbij gezet.]
_██_
(ಠ_ృ)
En even wat reacties van mijn kant:
@Facemodder: leuke plaat en sterke titel
Jammer dat het weer zo te zien niet echt zomers was.
@WhizzCat: mijn eerste reactie was niet echt boeiend, dit veranderde toen ik de grote versie bekeek. Hij heeft wel wat.
@ralpje: probeer eens een crop in portret stand. Onderwerp is leuk maar ik vind dat er nu teveel 'loze informatie' op de foto staat.
@Vaal: leuke foto, meeste is er al over gezegd. Wel verbaast de keus voor z-w mij een beetje aangezien dat denk ik niet bijdraagt aan een zomerse sfeer.
@zomertje: leuk om ook eens een meer artistieke, alternatieve bewerking te zien.
@Toff: ik zat ook te denken om iets met 'zomerkoninkjes' te doen maar ook hier zijn ze nog niet rijp. Leuke plaat maar hij kan misschien nog wat extra contrast gebruiken (al ben je hier niet zo'n fan van geloof ik).
@MaNiC_MiNd: ook hier is het meeste al over gezegd. Je bokeh vind ik wat onrustig. Wel een leuk portret van je hond.
@masser120: mooie landschapsplaat. Het zomerse komt wat minder over bij mij maar vooral qua compo vind ik hem prima.
@Copyman: beetje het omgekeerde van de foto van masser120. Zomerse komt wel over, mooie blauwe lucht. De compositie vind ik wat saai. Ik denk dat dit mede komt door de bank op de voorgrond.
@neo: orgineel, voor mij zeker een summer feel.
@_Graphix: mooie warme plaat
@oxi: erg herkenbaar
Ik heb zelf ook nog in zo'n band achter een boot gelegen dit weekend.
@mt-cube: mooi fris portret. Lekker zomers idd.
@Pangea: de scherpte had imo beter op het hart v/d bloem kunnen liggen. Ook had je een wat kleiner diafragma kunnen kiezen voor meer scherptediepte.
@Shark.Bait: ook erg herkenbaar (al rook ik een ander merk). Witbier drink ik alleen als het echt warm is.
@einsteintina!: leuk idee maar ik vind dat er wel erg veel wit in de lucht zit.
@basz2000: past prima in de opdracht
edit (ook de laatste drie nog even meenemen):
@nachtnet: sorry maar ik kan hier niet veel mee. Veel te onduidelijk om sfeer neer te zetten.
@Atomsk: ik vind hem fijn
Leuk gedaan. (zelfde fontein als de foto van Vaal?)
@bsdesign: mooi. Wel jammer dat er door het tegenlicht / flare zo weinig contrast is.
@Facemodder: leuke plaat en sterke titel

@WhizzCat: mijn eerste reactie was niet echt boeiend, dit veranderde toen ik de grote versie bekeek. Hij heeft wel wat.
@ralpje: probeer eens een crop in portret stand. Onderwerp is leuk maar ik vind dat er nu teveel 'loze informatie' op de foto staat.
@Vaal: leuke foto, meeste is er al over gezegd. Wel verbaast de keus voor z-w mij een beetje aangezien dat denk ik niet bijdraagt aan een zomerse sfeer.
@zomertje: leuk om ook eens een meer artistieke, alternatieve bewerking te zien.
@Toff: ik zat ook te denken om iets met 'zomerkoninkjes' te doen maar ook hier zijn ze nog niet rijp. Leuke plaat maar hij kan misschien nog wat extra contrast gebruiken (al ben je hier niet zo'n fan van geloof ik).
@MaNiC_MiNd: ook hier is het meeste al over gezegd. Je bokeh vind ik wat onrustig. Wel een leuk portret van je hond.
@masser120: mooie landschapsplaat. Het zomerse komt wat minder over bij mij maar vooral qua compo vind ik hem prima.
@Copyman: beetje het omgekeerde van de foto van masser120. Zomerse komt wel over, mooie blauwe lucht. De compositie vind ik wat saai. Ik denk dat dit mede komt door de bank op de voorgrond.
@neo: orgineel, voor mij zeker een summer feel.
@_Graphix: mooie warme plaat
@oxi: erg herkenbaar

@mt-cube: mooi fris portret. Lekker zomers idd.
@Pangea: de scherpte had imo beter op het hart v/d bloem kunnen liggen. Ook had je een wat kleiner diafragma kunnen kiezen voor meer scherptediepte.
@Shark.Bait: ook erg herkenbaar (al rook ik een ander merk). Witbier drink ik alleen als het echt warm is.
@einsteintina!: leuk idee maar ik vind dat er wel erg veel wit in de lucht zit.
@basz2000: past prima in de opdracht
edit (ook de laatste drie nog even meenemen):
@nachtnet: sorry maar ik kan hier niet veel mee. Veel te onduidelijk om sfeer neer te zetten.
@Atomsk: ik vind hem fijn

@bsdesign: mooi. Wel jammer dat er door het tegenlicht / flare zo weinig contrast is.
[Voor 10% gewijzigd door djengizz op 11-06-2006 13:08]
Website|Mini 3 Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300
@Atomsk: Leuk en lekker zomers! Ik kreeg meteen een ander idee, nl. het meisje met de blauwe jurk uit alle 4 opnamen samenvoegen (doe ik zelf wel eens met bursts). Moest het uiteraard meteen uitproberen: linkje. Voordeel is, dat je bijna alle auto's kwijtbent. Maar, begrijp me goed, ik zeg niet dat het zo moet, jouw idee is echt heel leuk. Ik kon het alleen niet laten.
Ja, zo kan het ook. 
@Djengizz: ja, zelfde plein inderdaad. Je hebt daar een aantal groepen spuiters die met een bepaalde interval aan/uit gaan.

@Djengizz: ja, zelfde plein inderdaad. Je hebt daar een aantal groepen spuiters die met een bepaalde interval aan/uit gaan.
_██_
(ಠ_ృ)
Afgelopen zaterdag 10 juni geschoten tijdens WK Amsterdam in sportpark Middenmeer. Dit is 1 van de drummers van een drumband die optrad als support act.
200 mm, 1/500 sec, ISO 200, F/5.0 Full size
200 mm, 1/500 sec, ISO 200, F/5.0 Full size
[Voor 3% gewijzigd door ajhaverkamp op 11-06-2006 18:14]
This footer is intentionally left blank
Anoniem: 153202
Blijkbaar was de opdracht van deze week heel erg moeilijk. Ik heb geen enkele foto gezien wat "zomerzin" goed weergeeft. Ja, er zitten wel zomerse foto's tussen, maar wat mij beterft is dat niet het zelfde als zomerzin. @djengizz kwam er volgens mij het dichtst bij.
Ik zelf kon ook niets goeds verzinnen.
Maar deze week las ik toevallig een medische artikel over SAD (Seasonal Affective Disorder). Bij 1 zin moest ik meteen aan deze opdracht denken omdat daarmee verschillende facetten van zomerzin geraakt worden. Maar probeer dat maar eens op een foto vast te leggen.
Vandaar deze beetje ver gezochte inzending waar ik ongetwijfeld veel commentaar op zal krijgen.
Gewoon de tekst gefotografeerd en deze een beetje bewerkt.
Uitleg:
1) Het gaat over SAD, een soort winterdepressie. Zin in de zomer dus.
2) Een zin over de zomer staat centraal op deze foto, o.a. door de scherpte. Een zomerzin dus.
3) De tekst, en met name deze zin, gaat over hoe mensen zich voelen in de zomer...over zintuigen dus.
4) Het gaat er over dat wat er voor deze zin staat onzin is.
Dus 4 verschillende betekenissen van "zin" en zomer staat hier centraal.
Nogmaals, wel ver gezocht, maar meer kon ik er ook niet van maken.

Edit: Oh ja, de bolling was eigenlijk bedoeld om het op een zon te laten lijken...is niet echt gelukt. Het lijkt nu meer op een maan. Ik had geel nog geprobeerd, maar dat was niet mooi.
Ik zelf kon ook niets goeds verzinnen.
Maar deze week las ik toevallig een medische artikel over SAD (Seasonal Affective Disorder). Bij 1 zin moest ik meteen aan deze opdracht denken omdat daarmee verschillende facetten van zomerzin geraakt worden. Maar probeer dat maar eens op een foto vast te leggen.
Vandaar deze beetje ver gezochte inzending waar ik ongetwijfeld veel commentaar op zal krijgen.
Gewoon de tekst gefotografeerd en deze een beetje bewerkt.
Uitleg:
2) Een zin over de zomer staat centraal op deze foto, o.a. door de scherpte. Een zomerzin dus.
3) De tekst, en met name deze zin, gaat over hoe mensen zich voelen in de zomer...over zintuigen dus.
Edit: Oh ja, de bolling was eigenlijk bedoeld om het op een zon te laten lijken...is niet echt gelukt. Het lijkt nu meer op een maan. Ik had geel nog geprobeerd, maar dat was niet mooi.
[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 11-06-2006 20:44]
Wow, da's inderdaad wel ver gezocht....
Kan dat soort ideën meestal wel waarderen, maar in dit geval helaas niet.
Vind het geheel toch wat deprimerend aandoen, kan er niets anders van maken.
Maar dat is uiteraard mijn mening.
@Niko, creatief met een gedachtengang, maar je gaat aan één ding voorbij: in de zomer ga je niet met je neus in een monotoom egaal verlicht boek lezen, maar juist naar buiten en daar eventueel lezen 

Lijkt wel een beetje half sepia half kleur, geeft een beetje historisch tintje wat ik wel mooi vind bij deze fotoAtomsk schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:55:
[afbeelding]
4 foto's genomen in burst mode met een Sony H2, afgelopen zaterdag op het Spui. Bewerkt in photoshop om het blauw van het jurkje er meer uit te laten springen.

Leuk gedaan!
Was ook een erg deprimerende artikel.... en die mensen die er aan lijden zijn dat ook (in de winter maanden). Dat stuk had wat mij betreft ook wel de titel "zomerzin" mogen hebben.Facemodder schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:45:
Wow, da's inderdaad wel ver gezocht....
Tja, er zijn ook mensen die met mooi weer moeten studeren...neographikal schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:48:
@Niko, creatief met een gedachtengang, maar je gaat aan één ding voorbij: in de zomer ga je niet met je neus in een monotoom egaal verlicht boek lezen, maar juist naar buiten en daar eventueel lezen
[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 11-06-2006 21:15]
Als je dat "zin in de zomer" noemtAnoniem: 153202 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:10:
Tja, er zijn ook mensen die met mooi weer moeten studeren...

De foto had mischien mooi geweest zonder de uitleg... Geen flame, maar die uitleg? Waarom, bang dat de foto niet het 'zomerzin' thema had? Ik had het thema er in gevonden zonder de uitleg.Anoniem: 153202 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:35:
Uitleg:
[afbeelding]
Ja, want over een paar weken is het zomer en dat ga ik op vakantie naar een warm tropisch eiland en daar heb ik heeeeeel veel zin in. En hoe meer vervelende dingen ik nu moet doen hoe meer zin ik daarin krijg

Och, ik zou het ook wel waarderen als anderen ook de "zin" in zomerzin zouden uitleggen. De uitleg van "van deze foto krijg ik zin in de zomer" vind ik erg gemakkelijk.jvvv schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:18:
[...]
De foto had mischien mooi geweest zonder de uitleg... Geen flame, maar die uitleg? Waarom, bang dat de foto niet het 'zomerzin' thema had? Ik had het thema er in gevonden zonder de uitleg.
En er zijn maar weinig mensen die weten wat SAD is.
[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 11-06-2006 21:30]
@Atomsk: Je datumlimiet is overschreden; spamfiltertje erbij? 
Misschien toch even extern onderbrengen, want nu kan niemand hem zien, tot middernacht.

Misschien toch even extern onderbrengen, want nu kan niemand hem zien, tot middernacht.
In het feedbacktopic werd een paar keer gesuggereerd dat het voor iedereen waardevol zou zijn om aan het eind van de week de inzendingen te beoordelen / evalueren. Ik zie dat een aantal mensen die moeite al genomen hebben en daar wil ik zeker niet bij achterblijven vooral ook omdat ik zelf er okk de waarde zeker van inzie. Ik hoop dat goed voorbeeld in dit geval ook doet volgen......
@Facemodder: zeker door je opschrift in combinatie met het tijdstip van je inzendeing: thumbs-up!!!
@djengizz: ook een inzending voordat het echt mooi weer werd n gegeven de wersomstandigheden: heel goed !!
@zomertje: iets teveel geshopped naar mijn smaak.
@toff: BRILJANT !!! Dat is nou zomer! Technisch niet helemaal perfect (iets verder naar rechts en de rechter aardbei had er ook helemaal op gestaan), maar wel en HEEEEL lekkere plaat.
@Neo: Goed gevonden; geeft duidelijk een zomers gevoel en technisch ook zeker in orde.
@_Graphix: MOOI !! ik weet niet wat ik verder over zeggen moet, gewoon mooi... (als ik niet getrouwd was, zou ik 'm als achtergrond instellen)
@oXygeN: Zeker zomers, maar meer een schnappi als je het mij vraagt.
@mt-cube: mooi moment, goed gevangen. Mooi portret dat goed aansluit op de opdracht!
@Pangea: ik mis de scherpte; anders was het een prachtplaat geweest.
@Shark.Bait: daar heb ik zelf ook aan zitten denken: een plaat die het terrasgevoel zou weergeven, maar (imho) ben jij er net niet in geslaagd met dat dooie biertje en de te krappe uitsnede. Ik had liever een "lekker biertje" gezien en wat genietende mensen op de achtergrond ofzo.
@bazs2000: als ze zo relaxed is, waarom kijkt ze dan zo moeilijk?
@nachtnet: het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik zie niet waar ik naar kijk
@Atomsk: vrolijk & zomers.
@bsdesign: inderdaad een beetje weinig contrast, maar het is ook een moeilijke plaat.
@TheFruitNerd: LEKKER !!! dat is zomer! Compositie is (bijna) perfect en de belichting is prima! ERG leekere plaat!!
@qless: Leuk en zeker zomers, maar een beetje schnappi als je het mij vraagt.
@ajhaverkamp: mooi moment, goed gevangen.
@Simon: prachtig landschap! zeker zomers. goeie compostie, maar ik vind de lucht aan de bovenkant iets te donker.
@Niko70: GEDURFD !! ik heb persoonlijk altijd wel bewondering voor mensen die het onderwerp iets breder durven te interpreteren. De plaat op zich is technisch goed uitgevoerd en sluit (in z'n eigen context) erg goed aan bij het onderwerp, dus als je het mij vraagt ben je goed geslaagd.
En dan nu mijn eigen bijdrage voor deze week. Ik ben de afgelopen week voornamelijk bezig geweest met macro's dus :
@Facemodder: zeker door je opschrift in combinatie met het tijdstip van je inzendeing: thumbs-up!!!
@djengizz: ook een inzending voordat het echt mooi weer werd n gegeven de wersomstandigheden: heel goed !!
@zomertje: iets teveel geshopped naar mijn smaak.
@toff: BRILJANT !!! Dat is nou zomer! Technisch niet helemaal perfect (iets verder naar rechts en de rechter aardbei had er ook helemaal op gestaan), maar wel en HEEEEL lekkere plaat.
@Neo: Goed gevonden; geeft duidelijk een zomers gevoel en technisch ook zeker in orde.
@_Graphix: MOOI !! ik weet niet wat ik verder over zeggen moet, gewoon mooi... (als ik niet getrouwd was, zou ik 'm als achtergrond instellen)
@oXygeN: Zeker zomers, maar meer een schnappi als je het mij vraagt.
@mt-cube: mooi moment, goed gevangen. Mooi portret dat goed aansluit op de opdracht!
@Pangea: ik mis de scherpte; anders was het een prachtplaat geweest.
@Shark.Bait: daar heb ik zelf ook aan zitten denken: een plaat die het terrasgevoel zou weergeven, maar (imho) ben jij er net niet in geslaagd met dat dooie biertje en de te krappe uitsnede. Ik had liever een "lekker biertje" gezien en wat genietende mensen op de achtergrond ofzo.
@nachtnet: het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik zie niet waar ik naar kijk

@Atomsk: vrolijk & zomers.
@bsdesign: inderdaad een beetje weinig contrast, maar het is ook een moeilijke plaat.
@TheFruitNerd: LEKKER !!! dat is zomer! Compositie is (bijna) perfect en de belichting is prima! ERG leekere plaat!!
@qless: Leuk en zeker zomers, maar een beetje schnappi als je het mij vraagt.
@ajhaverkamp: mooi moment, goed gevangen.
@Simon: prachtig landschap! zeker zomers. goeie compostie, maar ik vind de lucht aan de bovenkant iets te donker.
@Niko70: GEDURFD !! ik heb persoonlijk altijd wel bewondering voor mensen die het onderwerp iets breder durven te interpreteren. De plaat op zich is technisch goed uitgevoerd en sluit (in z'n eigen context) erg goed aan bij het onderwerp, dus als je het mij vraagt ben je goed geslaagd.
En dan nu mijn eigen bijdrage voor deze week. Ik ben de afgelopen week voornamelijk bezig geweest met macro's dus :
D70 | Sigma 18-125 f/3.5-5.6 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 50 f/1.8 | Sigma 180 f/3.5 MACRO | Sigma 50-500 f/4-6.3 | SB600
Mijn inzending; nog binnen de limiet.

Zonsondergang bij de Mälaren (Zweden).

Ik zou zelf toch even de flare wegpoetsen (als dat mag) en er zit ook een klein stofje op je sensor.TheFruitNerd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:15:
Just my 2 cents
[afbeelding]
Klikbaar voor groter formaat.
http://www.mvdvlist.nl/im...s%2F1+-+3769+%28kc%29.jpgMaNiC_MiNd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:14:
[...]
Wanneer zie jij een zeiknatte hond in de winter?
Golden retriever, in de sneeuw, die net uit het water kwam

@_Graphix: Mooie foto, en lekker zomers

Verder ook zat mooie foto's, alleen nu niet de tijd om overal een recentie voor te geven

[Voor 9% gewijzigd door MBV op 11-06-2006 23:43]
Daar heb je een punt. Dat is het felle zonlicht geweest (ze sliep niet).wimD70 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:05:

Hee jij ook al hierdjengizz schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:02:

De hand en de sigaret en zelfs het biertje zijn niet van mij, maar van Re.
We waren gezellig aan het kletsen en (mensen) aan het sniperen, dus dat drinken ging niet zo snel. Wat jij suggereert is een interessant idee, maar w.m.b. niet uitvoerbaar. Dit was wat ik zag en dat werd de foto.. met een geleende 50mmwimD70 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:05:
Ik vind em heel erg mooi...
[Voor 12% gewijzigd door Shark.Bait op 12-06-2006 10:46]
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Dus jij bent voor deze weekopdracht even naar Zweden op en neer gereden?Rowanov schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:11:
Mijn inzending; nog binnen de limiet.
[afbeelding]

Anoniem: 23311
Zomerzin... idd... nog tien dagen voor de zomer dan eindelijk aanbreekt!
Wat zijn de mode-kleuren van deze zomer eigenlijk? Zomer en geel dat lijkt mijn zomer-compositie.
Ik heb erg veel "warm weer" foto's langs zien komen... en lente-plaatjes.
en een boek...
Ben benieuwd wat dr nog voorbij schiet, hopelijk heeft t iets "zomer" 's....
Misschien als ik veel zin krijg dat ik ook een fotootje post
Wat zijn de mode-kleuren van deze zomer eigenlijk? Zomer en geel dat lijkt mijn zomer-compositie.

Ik heb erg veel "warm weer" foto's langs zien komen... en lente-plaatjes.
en een boek...
Ben benieuwd wat dr nog voorbij schiet, hopelijk heeft t iets "zomer" 's....
Misschien als ik veel zin krijg dat ik ook een fotootje post

Dat word dan wel in een ander topic denk ik, want deze weekopdracht is al voorbij. De nieuwe opdracht is Foto-opdracht week 24 - Minimalisme 
Helaas voor de mensen die vandaag nog een foto hebben geplaatst, we houden echt de limiet van zondag 23:59 aan. Een beetje cru voor Erkens die op maandag 00:00 zat, maar het is helaas niet anders

Helaas voor de mensen die vandaag nog een foto hebben geplaatst, we houden echt de limiet van zondag 23:59 aan. Een beetje cru voor Erkens die op maandag 00:00 zat, maar het is helaas niet anders

Het zou toevallig zo kunnen zijn dat ik er tijdelijk woonRvO_6 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:44:
[...]
Dus jij bent voor deze weekopdracht even naar Zweden op en neer gereden?Het is iig wel een hele leuke foto. Vooral het silhouet van dat bouwvallige steigertje is mooi.

Ok, dan heb ik niets gezegdRowanov schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:52:
Het zou toevallig zo kunnen zijn dat ik er tijdelijk woonIs maar een suggestie

Pagina: 1