[XP] Kan geen bestanden kopieren tijdens setup

Pagina: 1
Acties:

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-02 17:20
Ik heb een groot probleem met een computer die ik hier heb staan, als ik hem opstart gaat alles goed totdat hij in het windows xp laad scherm komt (met dat balkje en copyright microsoft etc.), dan start hij abrubt opnieuw op. en dan kan ik kiezen voor herstel, veilige modus (en andere veilige modus opties) ik heb ze allemaal al geprobeerd, en niets werkt.

Ik heb ook gekeken in de bios, maar hier was niets verandert.

Daarna heb ik geprobeerd de computer opnieuw te instaleren, maar in de instalatie tijdens het kopieren van bestanden kan hij opeens (vanaf 38%) een heleboel bestanden niet kopieren, en kan ik de instalatie niet afronden.

Heeft iemand hier een oplossing voor, of is de computer verleden tijd.

Verwijderd

Heb je eraan gedacht of je geheugenmodule goed zijn, je kan het testen met Memtest. 2e mogelijkheid is dat je hdd gaar is.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Dat zelfde probleem heb ik ook met mijn tel raam.

Voor dat je verder vraagt en rare antwoorden krijgt. Vertel even over wat voor systeem het gaat.
procesor, hd, geheugen, moederbord en natuurlijk welke winows versie. Want zonder deze gegevens zijn wij niet instaat je te helpen

Grutte Pier fansels

• jorde
het is een ASUS AB-P 2800 Barebone, met ati xpress 200 2,4 ghz celeron 192Mb ddr (merk weet ik niet)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 03:00
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:13:
Heb je eraan gedacht of je geheugenmodule goed zijn, je kan het testen met Memtest. 2e mogelijkheid is dat je hdd gaar is.
Mee eens.

Check met Speedfan eens de SMART van de HD. Gebruik ook de online rapportage van de staat van je HD.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:13:
Ik denk dat het inderdaad je HDD is. Als het geheugen defect is, begint je pc meestal al eerder te piepen, en kom je nooit bij dat blauwe Windows balkje.

Ga naar de site van je HDD-fabrikant, download het HDD-healtycheck programma, waarmee je je harde schijf kunt testen, en repareer je HDD indien mogelijk.(als je het programma niet kan vinden kan je ook checkdisk gebruiken)

Je probleem klinkt namelijk als een beschadigde HDD. Na reparatie heb je groot kans dat ie het weer doet. :)

• jorde
hoe kan ik dat programmatje gebruiken als ik windows niet op kan starten? :?

Verwijderd

Dat kan je op de memtest site vinden :) Welk OS gaat het hier om zodat ik dat volgens de policy nog even in je topictitel kan zetten?

• jorde
windows xp, lijkt me logisch als hij in het windows laadscherm blijft hangen :P

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jorde89 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:34:
windows xp, lijkt me logisch als hij in het windows laadscherm blijft hangen :P
* sanfranjake vraagt zich ineens af waar 'ie al bijna 20 jaar iedere keer als Windows laadt naar zit te kijken......

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Tja, ik zou zelf memtest draaien, als dat geen fouten levert, zou ik het merk van m'n harde schijf opzoeken en op de website van de fabrikant het tooltje downloaden die de schijf controleert op fouten. (bijvoorbeeld Data Lifeguard Diagnostics van Western Digital)

En er uiteraard zeker van zijn dat je XP cd / CD speler wel goed is

• Onbekend
  • Laatst online: 23:59

Onbekend

...

Zelf denk ik dat een wijziging van Windows XP zelf dit probleem heeft veroorzaakt.

Je kan je hardeschrijf misschien in een andere computer zetten en dan een grondige schijfcontrole laten houden om eventuele bad-sectors te ontdekken.

Als je problemen hebt met het installeren van XP, dan zou ik het schijfje eens na kijken op (diepe) krassen.
Als het RAM-geheugen slecht is, dan zal hij denk ik niet steeds om het zelfde moment opnieuw opstarten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Jorde89 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:14:
hoe kan ik dat programmatje gebruiken als ik windows niet op kan starten? :?
Via DOS misschien? MEMTEST86 gaat d.m.v. een floppydisk. Checkdisk kan ook via floppydisks of via bootdisks! >:) (Windows is dus niet nodig)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 22:50 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

IDE kabel van je CDrom speler gechecked? Is deze niet lager dan 72 pins?
Hier had ik ook last van...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• jorde
bedankt voor alle reacties ik ga vandaag eens kijken wat ik er allemaal mee kan.
Pagina: 1