[Thunderbird] Lijkt te hangen bij grote mailboxen? *

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Zojuist merkte ik dat op de windows (200) laptop van mijn pa de hele thunderbird softwre lijkt te hangne. Het is de nieuwste versie.

Wat is precies het geval?

We hebben 3 servers: 2x een POP box bij xs4all en 1 IMAP box die ik zelf host. Een van die popboxen is al vrij oud (en zal dus ook vol met allerle bagger hangen). Je raadt het al; zodra ik die box open komen er of GEEN mails in beeld (in de lijst) of enkele of niets.

Er zullen echter een aantal duizenden mails instaan; en die willen we niet kwijt. Zodra ik wel mail zie, en er een paar open loopt thunderbird na 3 stuks vast. Hetzelfde geldt voor deleten.

Het duurt ook heel lang eer zo'n mailtje open. De rest van het systeem is niet optimaal maar dingen zoals browsen en office draait gewoon soepel.

Norman antivirus\adaware geven trouwens geen errors oid.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Let eens op je statusbar; daar staat als het goed is dat Thunderbird je headers aan het downloaden is. Ik verplaats je topic nog even naar het juiste subforum

thunderbird hangt > [Thunderbird] Lijkt te hangen bij grote mailboxen? *
CSA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
hoi spider

aan de grootte van de mailbox zou het niet mogen liggen; het zijn <3k mails. Ik zelf heb er al 5k (alleen in inbox al). Dus als er een bugje zou zijn met TB dan zou ik er ook last van moeten hebben.
Verschil is wel dat dit POP boxen zijn en ik IMAP draai.

Rechtsonder staat een progressbar die bij blokje 1 blijft hangen btw, geen melding van headers die geftecht worden.

edit: na een minuut of 2-3 is hij bij blokje 5 \o/

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 05-06-2006 10:29 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; de headers fetchen is altijd een intensief proces en kan dus even duren. Gewoon even wachten totdat hij klaar is en daarna merk je er niets meer van omdat het wordt onthouden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
jup alleen ettelijke uren wachten is niet de bedoeling ;)

als in: het kreng staat soms een hele tijd te pruttelen en lijkt dan ook te hangen. Sowieso: als ik nu hij klaar is 2-3 mails heb gelezen wordt TB unresponsive. Ookal fetcht hij geen headers (domweg omdat er geen mail is).

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:18
Ikzelf heb ook wel de ervaring dat de virusscanner het probleem is, zo wil Thunderbird in combinatie met Panda Antivirus geen grote bijlages binnenhalen, hij krijgt dus een soort van time-out. Het kan dus ook nog wel in je virusscanner zitten, maar of het een succes is bij je om hem uit te zetten is een 2de
Pagina: 1