Vragen n.a.v. BBG Mei Multimedia

Pagina: 1
Acties:

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-02 12:35
Ik ga voor de eerste keer een PC zelf bouwen.
Ik heb al meerdere malen een Harde shijf, een PSU en geheugen vervangen dus ik denk dat het met de processor ook wel gaat lukken.
Het hoeft geen gamer-PC te zijn.(speel nooit spelletjes)
Wel doe ik veel videoediting fotbewerken en videoencoden, hierbij maak ik gebruik van Premiere, Photoshop en Cinemacraft encoder.
Ik ben geen hardware expert dus ik heb mijn keuze laten vallen BBG Mei multimedia (zonder monitor).
Wel ben ik zo vrij geweest om een paar kleine wijzigingen aan te brengen.
Het geheugen heb ik naar 2GB gezet en voor de kast zit ik aan de Antec 6500 te denken,die heeft een grotere voeding ik heb hier nog twee maxtor harde scijven liggen die erbij moeten.
Toch blijf ik met een paar vragen zitten:
-Ik kan weinig reviews vinden over deze kast.
-Hoe is de kwaliteit van Asrock t.o.v. Asus moederborden ik zat te denken aan ASUS A8N-VM m-ATX?
-Heb ik voor deze processor een andere windows versie nodig 64 bit?
-Moet ik me zorgen maken over die patch waar hier over gesproken wordt.
- Ik heb hier nog een DVD brander+Rom liggen (wit) ik heb wel eens een kast gezien waarbij de tray netjes achter een klepje verdween.
Deze spelers zou ik graag gebruiken ze zijn nog maar een jaar oud.(zonde,wit staat niet mooi in een zwart met zilveren kast)
-Is de videokaart voor een niet gamer echt noodzakelijk, ik zie liever een videokaart waar later nog een 2e monitor bijgeprikt kan worden.
-Ik ga al een beetje over mijn budget heen, als er iemand suggesties heeft voor een andere combinatie hoor ik die graag.
alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door pinojo123 op 05-06-2006 09:49 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

pinojo123 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:12:
Het geheugen heb ik naar 2GB gezet en voor de kast zit ik aan de Antec 6500 te denken,die heeft een grotere voeding ik heb hier nog twee maxtor harde scijven liggen die erbij moeten.
Toch blijf ik met een paar vragen zitten:
-Ik kan weinig reviews vinden over deze kast.
Weet je zeker dat dat type-nummer bestaat?
-Hoe is de kwaliteit van Asrock t.o.v. Asus moederborden ik zat te denken aan ASUS A8N-VM m-ATX?
Asrock is eigendom van Asus. Dat biedt natuurlijk geen garanties, maar goed. Op zich is het geen gek idee om een bord met geintegreerde video te nemen (zoals die A8N-VM). Je hebt namelijk niet veel aan je videokaart als je geen 3D-dingen doet. Nadeel is dat er maar 1 DVI aansluiting op dat soort borden zit (en soms alleen een D-Sub), dus je kan niet netjes twee schermen er aan hangen.
-Heb ik voor deze processor een andere windows versie nodig 64 bit?
Nee.
-Moet ik me zorgen maken over die patch waar hier over gesproken wordt.
Ik denk het niet. Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord (geeft al aan hoe verstrekkend het probleem is) en het lijkt alleen om spellen te gaan. Iedereen op GoT die een dualcore proc heeft is er vrij enthousiast over, dus dat zit wel goed denk ik.
- Ik heb hier nog een DVD brander+Rom liggen (wit) ik heb wel eens een kast gezien waarbij de tray netjes achter een klepje verdween.
Deze spelers zou ik graag gebruiken ze zijn nog maar een jaar oud.(zonde,wit staat niet mooi in een zwart met zilveren kast)
Dus de vraag is? De Antec P150 heeft bijvoorbeeld dat soort klepjes (om even bij Antec te blijven).
-Is de videokaart voor een niet gamer echt noodzakelijk, ik zie liever een videokaart waar later nog een 2e monitor bijgeprikt kan worden.
Nee dus, als boven gezegd. Maar voor een tweede monitor juist weer wel. Als je zo'n bord als die Asus A8N-VM hebt, kan je ook later een videokaart erbij kopen, wanneer je een tweede scherm wil.
-Ik ga al een beetje over mijn budget heen, als er iemand suggesties heeft voor een andere combinatie hoor ik die graag.
alvast bedankt
Nou ja, die videokaart laten vallen scheelt dus een smak. Succes verder!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-02 12:35
Graag zou ik ook wat meer ervaringen over de Intel Pentium 4 D 930 Dual Core horen.
Is deze CPU echt beter dan de AMD 3800 voor dit soort toepassingen.
Tom's hardware lijkt mij nogal 'Intel minded'.
Dit zou de prijs misschien wat kunnen drukken.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Tom's Hardware is sowieso niet zo'n goede review-site... vaak erg oppervlakkig enzo.

T.net is niet de enige die voor de X2 gaan in hun guides:
http://techreport.com/etc/2006q2/system-guide/index.x?pg=4
http://arstechnica.com/gu...system-guide-200604.ars/3
... dat is alles wat ik erover kan zeggen :)