Ik ben bezig met een kleine waar ik problemen heb met het positioneren van het menu-onderdeel en hoofdonderdeel.
Het hoofdmenu wil op een vaste locatie hebben, gemeten vanuit het hoekpunt linksboven.
Het hoofdgedeelte van de site moet op over de horizontale richting gecentreerd worden en verticaal ook een vaste waarde naar de bovenkant van de site hebben.
Maar ik stuit op een probleem:
Als de margin-top van het hoofdgedeelte een waarde groter dan 0 krijgt, verschuift het hoofdmenu mee. Dit is niet de bedoeling.
Ik dacht zelf dit aan te kunnen passen door het position-element van het hoofdgedeelte aan te passen naar absolute, maar dat gaf als resultaat dat het hoofdgedeelte niet meer werd gecentreerd.
Ik heb het position-element van beide al veranderd naar static, absolute en relative, maar blijf met het probleem zitten.
Heeft iemand een XHTML 1.0 Strict oplossing hiervoor ?
( Ik heb zelf nog geen site gevonden die een layout zoals dit heeft, en XHTML 1.0 Strict is.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html lang="en" xml:lang="en">
<head>
<title>Test !</title>
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html;charset=ISO-8859-1" />
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css" />
<style type="text/css" media="all">@import "style.css";</style>
</head>
<body id="Body" style="margin: 0px; padding: 0px; height: 100%;">
<div id="Hoofdmenu" style="background-color: #999999; width: 80px; padding: 0px; margin-left: 8px; margin-right: auto; margin-top: 0px; margin-bottom: auto; position: absolute;">
Hier komt een menu met verschillende opties.
</div>
<div id="Hoofdgedeelte" style="background-color: #CCCCCC; width: 600px; padding: 2px; margin-left: auto; margin-right: auto; margin-top: 8px; margin-bottom: auto; position: relative;">
Dit is het hoofdgedeelte van de site. Dit moet netjes gecentreerd worden.....
</div>
</body>
</html> |
Het hoofdmenu wil op een vaste locatie hebben, gemeten vanuit het hoekpunt linksboven.
Het hoofdgedeelte van de site moet op over de horizontale richting gecentreerd worden en verticaal ook een vaste waarde naar de bovenkant van de site hebben.
Maar ik stuit op een probleem:
Als de margin-top van het hoofdgedeelte een waarde groter dan 0 krijgt, verschuift het hoofdmenu mee. Dit is niet de bedoeling.
Ik dacht zelf dit aan te kunnen passen door het position-element van het hoofdgedeelte aan te passen naar absolute, maar dat gaf als resultaat dat het hoofdgedeelte niet meer werd gecentreerd.
Ik heb het position-element van beide al veranderd naar static, absolute en relative, maar blijf met het probleem zitten.
Heeft iemand een XHTML 1.0 Strict oplossing hiervoor ?
( Ik heb zelf nog geen site gevonden die een layout zoals dit heeft, en XHTML 1.0 Strict is.)
[ Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 05-06-2006 09:03 . Reden: Ik wilde de topictitel veranderen, maar dat gaat dus niet. Er moet dus [XHTML & CSS] voor staan natuurlijk. ]
Speel ook Balls Connect en Repeat