Toon posts:

HTPC, samenstelling goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag de dag bezig geweest met het samenstellen van een HTPC en na een dag ploeteren over de hardware en op pricewatch ben ik eruit, ik ben van plan om het volgende systeem samen te stellen:

- Media Center Edition 2005 (logisch ;))
- Sapphire radeon X1300 128mb (passief gekoeld, en eigenlijk voornamelijk nodig vanwege Avivo en hardwarematige h264 hdtv ondersteuning.)
- Creative X-Fi eXtremeMusic (heb er ook een in mijn game pc en zeer tevreden mee)
- Hauppauge Wintv PVR-500
- Samsung Spinpoint 2504c (250gb) Sata2
- 2x Infineon Original 512mb DDR-ram PC3200
- Silverstone LC16m (behuizing)
- Asrock 939Dual Sata2
- AMD Athlon64 3000+ S939 (Sempron niet in S939 kunnen vinden)
- Pioneer DVR-111D

Dit was het lijstje. Ik heb een beetje goed zitten ploeteren en hoop dat het allemaal een beetje goed is. Omdat dit de eerste (ht) pc is die ik helemaal zelf bouw, hoop ik graag op een aantal suggesties wat eventueel beter kan, of dat het zo allemaal wel goed is. Ik ben niet van plan om het systeem te gebruiken voor games etc. Daarvoor is er ook niet zo'n zware videokaart nodig. De bedoeling van het systeem is voornamelijk als entertainment systeem. Tv, film downloaden en bekijken, muziek downloaden en luisteren, en misschien soms eventueel even internetten ( koop ik wel een usb wifi stickie voor) Verder vroeg ik me af of het mogelijk is om de X-Fi uiteindelijk door te linken naar een receiver voor (professioneel) surround geluid.

Bij Voorbaat Dank.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12

Thandor

SilverStreak

Zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Over de vraag van de Creative X-Fi: Dit is een specifieke vraag over audio hardware.
Hiervoor kun je het beste even zoeken naar de opties en/of Creative zelf raadplegen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.