Modem adsl niet goed of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds een week of 2 is mijn download snelheid opeens drastisch omlaag gegaan.
Het viel mij als eerste op bij de nieuwsgroepen, dat ik i.p.v. de 620kb/s opeens nog maar 375kb/s kon downloaden. Maar dit is op de websites en normale downloads ook zo..

Ik heb een XS4ALL adsl basic abbo, wat dus inhoud dat ik 6mbit/768kbit heb.
Met speedtest.nl kwam kreeg ik ook nog eens het volgende:
Download
382.6 KByte/sec (=3061 kbps)

Upload
64.3 KByte/sec (=514 kbps)
De upload klopt min of meer wel (niet helemaal maar wel in de buurt), maar die downloadsnelheid scheeld gewoon de helft.

Ik heb het oude Alcatel modem (van +/- 3 a 4 jaar geleden), wat ik toen heb getweaked zodat deze ook als router kon functioneren. Hier heb ik verder nooit problemen mee gehad.

Ik heb ook zitten kijken of ze niet bezig zijn met onderhoud o.i.d. , maar heb niks kunnen vinden..
Ik heb dit ook op al mijn pc`s thuis, dus het ligt niet aan 1 pc.

Waar kan dit opeens aan liggen? Is mijn modem stuk of ligt het ergens anders aan?

iStockphoto

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Wat zegt je provider ervan ? Zij kunnen zien op wat voor snelheid je modem is ingetraind in de wijkcentrale.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ChaserBoZ_ schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:55:
Wat zegt je provider ervan ? Zij kunnen zien op wat voor snelheid je modem is ingetraind in de wijkcentrale.
Je kunt zelf ook kijken op welke snelheid je modem synct.

Ken je iemand waar je evt. een modem van kunt lenen?
Want na 3 a 4 jaar zit de kans er in dat je modem het niet meer aankan.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• BlizzarD
  • Niet online
Hoe zou ik dat kunnen zien?
Weet wel dat het iets was met een telnet verbinding maar het is een beetje geroest zeg maar :+

Het gekke is dat hij sinds de snelheidsupgrade van 3,2mbit naar 6mbit verder nooit problemen heeft gehad (ook niet met de andere upgrades), en eigenlijk van de ene op de andere dag maar iets van de helft doorgeeft.

Vind het niet erg om een andere router te kopen (was ik in de loop van de tijd toch wel van plan i.c.m. ingebouwde 54mbit wlan), maar als het nog niet nodig is liever niet natuurlijk :)

iStockphoto

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-04 09:24
Als ik het goed zeg, uit mijn hoofd als volgt:

Start>uitvoeren>cmd> typen: telnet 10.0.0.138 >eventueel gebruikersnaam en wachtwoord invoeren > typen: adsl info

• BlizzarD
  • Niet online
Adsl info is het iig niet.
Weet iemand anders nog hoe ik dit kan nakijken?

iStockphoto

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:32

lier

MikroTik nerd

http://10.0.0.138

Prachtig webbased overzicht met alle info (ook van je train waarden).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:26
10.0.0.138

Standaard IP van je modem. Bij mij kan ik dan gewoon de snelheid zien waar hij mee verbonden is.

Mijn alcatel Rampe ding is namelijk ook maar op de halve snelheid verbonden. Sneller wil die niet!

• BlizzarD
  • Niet online
lier schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:42:
http://10.0.0.138

Prachtig webbased overzicht met alle info (ook van je train waarden).
Mag je mij vertellen waar..

Want de oude Alcatel modems hebben dat niet ;)

iStockphoto

Pagina: 1