Sinds een week of 2 is mijn download snelheid opeens drastisch omlaag gegaan.
Het viel mij als eerste op bij de nieuwsgroepen, dat ik i.p.v. de 620kb/s opeens nog maar 375kb/s kon downloaden. Maar dit is op de websites en normale downloads ook zo..
Ik heb een XS4ALL adsl basic abbo, wat dus inhoud dat ik 6mbit/768kbit heb.
Met speedtest.nl kwam kreeg ik ook nog eens het volgende:
Ik heb het oude Alcatel modem (van +/- 3 a 4 jaar geleden), wat ik toen heb getweaked zodat deze ook als router kon functioneren. Hier heb ik verder nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook zitten kijken of ze niet bezig zijn met onderhoud o.i.d. , maar heb niks kunnen vinden..
Ik heb dit ook op al mijn pc`s thuis, dus het ligt niet aan 1 pc.
Waar kan dit opeens aan liggen? Is mijn modem stuk of ligt het ergens anders aan?
Het viel mij als eerste op bij de nieuwsgroepen, dat ik i.p.v. de 620kb/s opeens nog maar 375kb/s kon downloaden. Maar dit is op de websites en normale downloads ook zo..
Ik heb een XS4ALL adsl basic abbo, wat dus inhoud dat ik 6mbit/768kbit heb.
Met speedtest.nl kwam kreeg ik ook nog eens het volgende:
De upload klopt min of meer wel (niet helemaal maar wel in de buurt), maar die downloadsnelheid scheeld gewoon de helft.Download
382.6 KByte/sec (=3061 kbps)
Upload
64.3 KByte/sec (=514 kbps)
Ik heb het oude Alcatel modem (van +/- 3 a 4 jaar geleden), wat ik toen heb getweaked zodat deze ook als router kon functioneren. Hier heb ik verder nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook zitten kijken of ze niet bezig zijn met onderhoud o.i.d. , maar heb niks kunnen vinden..
Ik heb dit ook op al mijn pc`s thuis, dus het ligt niet aan 1 pc.
Waar kan dit opeens aan liggen? Is mijn modem stuk of ligt het ergens anders aan?