Vastlopers bij switch 3d-2d

Pagina: 1
Acties:

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12 19:07

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Vroeger (2 jaar terug) had ik een Celeron 400. Specs: 128 Mb, Asus P2B, Diamond Viper 550 (TNT-1, 16 MB).
Ik had toen veel last van vastlopers bij het switchen tussen 3d en 2d. Het scherm kreeg 1 egale kleur en er kwam geen 3d activiteit. (Het geluid ging wel door, maar het toetsenbord/de muis reageerde niet meer). Die kleur wisselde wel eens. De ene keer was het wit (Quake3), de andere keer grijs (Quake2), en ook wel lichtblauw (Halflife). Soms blijft het ook gewoon zwart (UT).

Ik heb in die 2 jaar mijn systeem geleidelijk aan ge-upgraded. Er zit niks meer in uit die tijd. Windows heeft ook een glansrijke carriere doorlopen op mijn systeem (Win 95 OSR1 en 2, Win 98 en SE, Win ME). Mijn HD-partities zijn ook helemaal over de kop gegaan.
Kortom, het systeem dat ik nou heb, is compleet verschillend van mijn systeem toen.

Maar nou heb ik nog steeds die random vastlopers bij overgang van 3d naar 2d en andersom! Het gebeurt nog steeds niet altijd, maar vrijwel altijd willekeurig.

Ik zit met de handen in m'n haar.
Bij andere mensen waar ik de systemen in elkaar zet, werkt alles wèl goed! Ook mijn oude systeem (de Celeron 400) heb ik met nieuwe onderdelen weer in elkaar gezet en loopt nu ook stabiel.

Specs pc nu:
TB900@1000
Abit KT7-RAID
128 MB
Hercules GF 2 GTS 64 MB
SB Live 1024
Pinnacle PCTV Pro
Netwerkkaart 10 Mbit Realtek
enz.

Verwijderd

wat zit er nog in van die oude pc?? Dat zou het best eens kunnen zijn, of is hetdezelde kast met een te zwakke voeding?
Is die comp. geaard?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat voor voeding heb je erin zitten?

edit| net iets te laat, vraag al gesteld

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12 19:07

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Zoals een èchte tweaker betaamt :) heb ik er natuurlijk een 300 W voeding inzitten. In de oude zit een 240 W voeding.

Beide computers zijn niet geaard.
3 vragen:
1) Wat heeft dat voor invloed?
2) Hoe kun je een computer aarden zonder een geaard stopcontact?
3) Hoe verklaar je dat de oude ongeaarde computer het wel goed doet?

Het enige wat nog in de nieuwe computer zit van de oude computer is de monitor (CTX 19" VL950T). _ALLES_ wat je verder maar kunt bedenken heb ik ge-upgrade (zelfs de 3.5" Diskdrive en de kast).