[Oracle XE]Wil niet installeren, 265mb ram, Fedora 5

Pagina: 1
Acties:

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:10
Ik heb pas een servermachientje gekocht, hierop Fedora Core 5 (i386) geinstalleert.
Specs:
CPU: Sempron 3000+ (AM2)
Mobo: M2npv-vm (vga, lan, sound, ...)
Mem: 256MB DDR2

Nu wil ik hierop Oracle XE draaien (nodig voor school). Ik heb een package gedownload van de oracle site, maar als ik deze wil installeren krijg ik de melding dat hij niet wil installeren omdat ik geen 256MB ram heb.

Nu heb ik wel 256MB maar er gaat 16MB vanaf voor de onboard video. |:(
Ik weet zeker dat hij indien geinstalleert wel draait met minder, op mijn windows bak gebruikt hij 60-80MB.

Wat ik zelf heb geprobeert:

- installeren met de --nopre en --noscripts optie
Geen succes, hij installeert wel maar hij mist allerlij bestanden.
- onboard video uitzetten. (bedienen via vnc)
Ook geen suc6 want nu start hij niet meer op
- Windows versie draaien vanuit Wine (ik weet het, het is smerig)
Wilde niet echt lukken (geen flauw idee hoe wine moet werken)
- Zoekken naar een andere manier om de geheugen check te omzijlen
Ook geen succes

Ik wilde vragen of iemand weet of ik hem kan laten denken dattie wel 256MB ram heeft of op een andere mannier de check kan omzeilen met een werkende installatie tot gevolg.

Ik heb het installeren gedaan met rpm.
Yum klaagt dat hij niet geverifieerd kan worden.

Zoals jullie denk ik al wel door hebben heb ik geen eerdere ervaring met linux.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 1% gewijzigd door martijnve op 05-06-2006 01:02 . Reden: in de titel moet dus 256MB staan :S edit2: foute zin ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:40

JaQ

Je hebt geluk, Fedora Core 5 heeft een probleem met Oracle. Je moet een lading packages downgraden. Heb je toevallig nog een versie 4 liggen? Zo nee, dan kan je deze url voor het grootste deel volgen (ook al is deze eigenlijk voor een "normale" oracle install).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:10
Bedankt, Dan ga ik maar eens FC4 installeren :-(

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• JaQ

JaQ

martijnve schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:16:
Bedankt, Dan ga ik maar eens FC4 installeren :-(
Het kan wel, maar dan moet je libraries downgraden (dat staat ook in die link die ik stuurde). Dat is alleen niet zo makkelijk.

Als je toch een ander OS gaat installeren, doe dan debian of CentOS (scheelt een hoop hoofdpijn met Oracle XE).

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:00
Ik heb ook op Debian OracleXE zonder enig probleem snel up and running gekregen. Simpelweg de .deb downloaden, dpkg -i oracle.deb en gaan met die banaan :).

• JaQ

JaQ

djbuzzz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:36:
Ik heb ook op Debian OracleXE zonder enig probleem snel up and running gekregen. Simpelweg de .deb downloaden, dpkg -i oracle.deb en gaan met die banaan :).
Je hebt zelfs al een apparte apt source (dus dan kan je apt-get install oracle-xe roepen ;) ) Een perfect voorbeeld staat op http://technology.amis.nl/blog . (ook al is het een conculega, het voorbeeld klopt ;))

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:38

DvE

ORA-00000

Ik heb wel een 10gR2 installatie werkend gekregen via http://www.oracle-base.co...InstallationOnFedora5.php.
Misschien kan een groot deel hiervan ook worden toegepast op de XE versie hiervan.
Was overigens wel op een laptop met 1Gb geheugen. :)
Pagina: 1