Speciale stille kast

Pagina: 1
Acties:

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 13:23

Archimond

Lopende Helpdesk

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een paar lastige eisen waar aan geen enkele kast dat ik heb gezien tot nu toe helemaal aan voldoet.
Zijn huidige Sweex kast (http://www.azerty.nl/prod...x-cl4-midi-tower-wit.html) resoneert veel en de videokaart kan niet goed in het moederbord worden gedrukt zodat aan de achterkant soms de videokaart beetje eruitspringt. Het is niet zichtbaar wanneer die eruit springt, want het gaat maar om een paar mm.

Ook vindt hij de kast te weinig ruimte bieden om 4 harde schijven in te stoppen, waarbij zijn grote 6800GT kaart tegen de aansluitingen van de schijven komt te zitten.

Zijn eisen (gesorteerd op belangrijkheid):
- De kast moet sterk en stil zijn incl casefans.
- Er loopt een grote balk van 10cm aan de voorkant, onder zijn bureau door daarom mag de kast maximaal 44cm hoog zijn, dus een Big tower is geen optie. Handvaten of uitstekende dingen mogen wel. De ruimte op zijn bureau wordt al ingenomen door al het papierwerk en een 21 inch CRT monitor + daarnaast een 15 inch TFT monitor.
- Hij vervoert zijn kast vaak in de auto dus het moet krasbestendig zijn
- Er moeten 4 harde schijven, diskette station en 1 DVD brander er in passen
- Hij verwisselt vaak van harde schijven tussen andere computers dus de harde schijven moeten makkelijk toegankelijk zijn een aan de linkerkant uitneembaar zijn.
- Hij wil geen voorklep zoals bij de Antec Sonata, die dingen gaan bij hem snel kapot.
- Tenminste 2 USB ingangen voorin om zijn Digitale camera en Archos aan te sluiten.
- Ik had hem de Antec P180 aangeraden vanwege de stilte en airflow, maar dat vond hij te duur. De prijs ligt maximaal op 75 euro excl voeding, voeding heeft hij al.

Wat allemaal al heb bekeken:
- Silentpcreview Recommended cases
- Sallandautomatisering.nl alle mogelijk kasten bekeken van 75 euro of lager
- Op marktplaats wat rondgekeken
- Zelf maken: gereedschap en tijd er niet voor

Antec Sonata II is bijna perfect, alleen de voorklep en de prijs voldoet niet aan zijn eisen.

Zijn systeemspecificaties van nu:
AMD Athlon XP 2500+ @ stock ivbm onstabiliteit in 3D studio max wanneer het overgeclockt wordt.
Coolermaster Aero 7 Lite (lijkt op een grote windtunnel fan)
Asus A7N8X-E Deluxe
2x512MB Kingmax PC4000
1x512MB Kingston HyperX PC3200
XFX 6800GT 256MB (loopt door tot de IDE connectors)
Hercules Muse 5.1 geluidskaart
Samsung S-ata II 250GB
Samsung 200GB IDE
Samsung 160GB IDE
Maxtor (met kapotte clusters) 80GB IDE
Huntkey 450watt 12CM fan (het is een A-merk kijk maar bij de topic: welke voeding heb ik nodig)
Sweex CL4 Midi tower

[ Voor 17% gewijzigd door Archimond op 05-06-2006 16:32 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
tja bij de sonata kan je natuurlijk de voor klep er af halen ... maarja is ook wel weer zonde.
Is verder wel een hele fijne compacte kast

LinkedIn
BlackIntel

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 12:09

LordofWhatever

Uuhhh....?

misschien deze?
ik weet alleen niet of deze zo krasbestendig is.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Misschien is deze wat, praktisch qua dragen en zal redelijk kras bestendig zijn en heeft 3 aan de linkerkant uitneembaare hd bay's.

maar hij is met handvat 460 mm hoog

[ Voor 3% gewijzigd door Pouwper op 05-06-2006 04:31 . Reden: typo ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Maximaal 75 €? Je vriend mag dan heel wat eisen hebben, maar een realistische prijszetting heeft hij toch niet hoor...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op maandag 05 juni 2006 @ 05:53:
Maximaal 75 €? Je vriend mag dan heel wat eisen hebben, maar een realistische prijszetting heeft hij toch niet hoor...
Zonder voeding wilt hij, dat is nog best te doen dan :).

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
De Coolermaster Ammo 533 waar eerder naar gelinkt is was ook mijn suggestie. Ik heb deze kast nu een week of 2 en hij bevalt prima. Hij voldoet niet helemaal aan de eisen maar komt toch een heel eind.

De kast heeft ruimte voor 5x 5 1/4" , 1x 3 1/2"extern en 5x 3 1/2" intern. Via een kliksysteem zijn 3 harde schijven simpel te vervangen door alleen de linker zijkant te verwijderen. De kast is vrijwel compleet te demonteren zonder gereedschap en heeft standaard een 120mm koeler aan de voorkant en kan aan de achterkant voorzien worden van een 80/90/120 mm fan (waar helaas geen schroeven voor zijn meegeleverd). Verder is de kast behoorlijk robuust en voorzien van een handvat om hem sleepbaar te maken (draagbaar is een groot woord namelijk ;))

Verder zitten er 2 USB poorten aan de buitenkant, helaas zitten die aan de rechterkant onderin; niet de handigste plek. Als laatste is de kast 46cm hoog en heb je ruimte aan de bovenkant nodig voor het handvat en de power/reset buttons....

[ Voor 15% gewijzigd door Chemist op 05-06-2006 10:10 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

dit is anders ook niet verkeerd

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij deze kast zitten de harde schijf bays echter geen kwartslag gedraaid waardoor de harde schijven bij een lange videokaart nog tegen die kaart gaan zitten duwen.

Verwijderd

Ik heb goede dingen gehoord over de Arctic Silentium behuizingen, kijk daar eens naar? misschien 10 euro over budget, maar dat was toch onrealistisch.

offtopic:
ik wil
jij wil
hij wil
wij willen
jullie willen
zij willen

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
offtopic:
u wilt

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:45
Admiral Freebee schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:25:
[...]

Bij deze kast zitten de harde schijf bays echter geen kwartslag gedraaid waardoor de harde schijven bij een lange videokaart nog tegen die kaart gaan zitten duwen.
Ik heb de zelfde kast, met 4 hardisks en een ASUS N6800 XT. En de videokaart duwt echt niet tegen de hd's aan. Je kan de HD die achter je videokaart er alleen niet uithalen zonder ook de videokaart er uit te halen. Maar als je daar je OS schijf hangt heb je 3 bays waar je gewoon goed bij kan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:29:
offtopic:
ik wil
jij wil
hij wil
wij willen
jullie willen
zij willen
het is jij wilt en hij wilt

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:22:
[...]

het is jij wilt en hij wilt
Schaam je!
Inburgeren jij!
pwnt gg

Om nog een beetje ontopic te blijven.
de voeding die standaard in die Silentium dingen zit, kun je apart verkopen voor ~15 euro, dan zit je nog op budget.
Als je vaak HDD's verwisselt zou ie kunnen kijken naar een externe hotswap HDD cage (intern neemt nogal veel ruimte in.)

Verwijderd

een silentium is geen handige case hoor!
echt geen aanraden voor iemand die voortdurend zaken uit zijn case neemt...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien zit deze kast een beetje boven je buget, maar toch.. Een antec TX-1050B, hij zal wel te groot zijn, maar er kunnen 6HDD's in, die verdeeld zijn over 2 cages, die je er in 2 seconden uit kunt halen. De zijkant kan ook enorm makkelijk open, met twee klemmetjes en twee duimschroefjes.

Deze kast is uiteraard te duur, te groot, en hij heeft een voeding erbij, maar ik denk dat je naar zo'n soort systeem op zoek bent..

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 13:23

Archimond

Lopende Helpdesk

Topicstarter
De Antec Ammo 533 heeft hij bekeken en hij vond die wel sterk en handig, maar ook erg zwaar, niet zo mooi en wij zien maar 4 plaatsen voor de 3,5 inch dingen.

De harde schijven moeten eigenlijk zonder dat de videokaart eerst eruit gehaald moet, makkelijk eruit gehaald kunnen worden. Daarbij maakt het niet zoveel uit of de harde schijf bay een kwartslag is gedraaid of niet, maar het is wel makkelijker.

De hoogte is trouwens heel erg belangrijk, want hij heeft veel spullen in zijn studentenkamer en hij kan moeilijk met de meubels gaan schuiven.

De Arctic Silentium kasten had ik in het begin ook in gedachten, maar toen zag ik deze review: http://www.silentpcreview.com/article216-page5.html
De harde schijven zijn heel lastig te verwijderen en meestal wilt hij dat in 4-10min dat doen.

De antec TX-1050B hadden we al eerder bekeken en ik vond die perfect totdat we over de hoogte gingen praten. Het is misschien mogelijk om een gat in de balk van de tafel te zagen, maar die balk is er niet voor niks dus hij moet uitkijken dat de tafel niet omvalt :/

Over de externe hotswap HDD cage en Centurion 5 zal ik nog even overleggen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

De huidige Sweex kast is inderdaad niet zo ideaal. Ook niet als oplossing voor externe HDD's gezien deze kast dan te weinig 5,25" sloten heeft. Tenminste, ik lees dat hij een viertal schijven en één optisch station gaat gebruiken.

Een remedie zou zijn om 3 externe HDD's te gebruiken en één schijf 'vast' in de kast te zetten. (Of diegene die het minst verwisseld moet worden)

Ruimere kasten zijn wel te vinden. Wellicht niet geheel aan zijn eisen en daarom lijkt mij het verstandiger om slechts 3 schijven te gaan wisselen. Dit alles met externe HDD's omdat dat veel praktischer is. Dit brengt helaas wel extra kosten met zich mee. Voor € 75,- denk ik niet dat het mogelijk is om een degelijke kast en externe HDD cages te kopen.

Overigens moest de kast krasbestendig zijn. Zwarte Antec kasten zoals de SLK1650B zijn dat niet bepaald. Ze kunnen wel wat hebben maar een paar krassen vallen erg snel op bij een zwarte kast. (Sidenote : Vermoedelijk hebben kasten van andere merken dit ook ;))
Wellicht is het verstandig om een witte kast te nemen zoals de huidige. Op die Sweex CL4 zijn de krassen nl. niet zo goed zichtbaar :)

Overigens wil ik een paar heren hierboven mij vragen om niet teveel offtopic te gaan :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Uit eigen ervaring, dat Antec spul is kwaliteitsspul.

Ben zelf fan van de Titan 550 wat een klasse!
Afbeeldingslocatie: http://www.elara.ie/elara/graphics/Antec/OR2900000039227.jpg
Wel stevig 270 graden hoogwaardig kunstof draaiend klepje...geen klepjespaniek in deze. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Youri Carma op 06-06-2006 04:44 ]

Has Balls

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Archimond schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 04:11:
De Antec Ammo 533 heeft hij bekeken en hij vond die wel sterk en handig, maar ook erg zwaar, niet zo mooi en wij zien maar 4 plaatsen voor de 3,5 inch dingen.

De harde schijven moeten eigenlijk zonder dat de videokaart eerst eruit gehaald moet, makkelijk eruit gehaald kunnen worden. Daarbij maakt het niet zoveel uit of de harde schijf bay een kwartslag is gedraaid of niet, maar het is wel makkelijker.
Ik heb me inderdaad vertelt; naast de floppydrive heb je ruimte voor 4 schijven: 1 met een simpel kliksysteem onder de flop (schijf erin, gaatje op de goede plek, schuifje naar voren en vergrendeling er op) en 3 in de module er onder met een nog simpeler klik systeem (2 rails op de schijf zetten en inklikken).

Verder zei ik al dat de kast sleepbaar is, niet draagbaar :D

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij voldoet de Antec 3700-BQE hier helemaal aan als je het deurtje er af haalt. (heb ik zelf ook gedaan) Alleen weet ik niet of de hoogte dan klopt.
Pagina: 1