[Encore DVD 2.0] Problemen met kaders en wegvallend beeld

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hoi :)

Ik gebruik het pakket van Adobe, Encore DVD 2, om mijn DVD's te authoren. Dit gaat verder prima en ik begin er al steeds bedrevener in te worden. Echter, wanneer ik een DVD build, en brand, dan zit ik met een vervelend probleem. Iedereen kent in diverse programma's wel de kaders die je aan en uit kunt zetten om je te laten zien wat de safe margins zijn van het beeld. Niet alle TV's en schermen laten echt 100% zien wat de DVD bevat. Er is een kleine rand die buiten beeld blijft bij veel TV's. Daar ben ik mij dus van bewust, maar Encore doet dit dus ook bij de dvd die ik heb laten bouwen. En ik kan nergens een optie in dat programma vinden waardoor Encore daar rekening mee houdt. Want het is niet cool als inneens teksten wegvallen.

Wie weet hier meer van?

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:56

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

In je monitor (of je menu tabblad) zit een knopje naast het dropdown menu voor de videosize (fit, 200%, 100% etc.) en dan laat ie gewoon de safe marigins zien.

Maar ik snap je vraag niet helemaal: volgens mij heb je zelf die safe marigins button al lang ontdekt en heb je het over een DVD builden en branden waarna Encore dat niet meer goed zou doen?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ja, de knoppen heb ik inmiddels allang gevonden en ik ben me ook bewust van het uit beeld vallen van dingen. Maar, als je zelf beschikt over de originele titels en filmbestanden is het niet een groot probleem. Gewoon je titles wat kleiner maken. Maar de dvd die ik maak bevat allemaal reeds gerenderde filmpjes waar ik zelf de bronbestanden niet meer van heb. Nu gaat titels bewerken dus ineens niet meer.

Ik vroeg mij af of er dus nu een andere manier is om het passend te maken tussen de margins, of dat er niets anders opzit dan de videobeelden scalen naar binnen de margins (10% verkleinen dus). Dat zou zonde zijn.