Toon posts:

Vox Alliance neemt alle nummers op ipv 1

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier een Vox Alliance te programmeren met een systeemtoestel zodat hij 1 nummer van de 4 nummers die op de ISDN-lijn beschikbaar zijn opneemt.

De overige 3 nummers zijn geprogrammeerd in een QuattroVox op dezelfde ISDN-lijn.

De reden dat alle nummer beantwoord worden is vrij wel zeker omdat de Centrale niet weet welk nummer hij moet herkennen als "opnemen".

Je kunt in de Centrale een hoofdnummer ingeven, en hier gaat het denk ik al fout.

In een QuattroVox gebruikt je het net nummer zonder 0 plus het abboneenummer per poort. In een Panasonic Centrale gebruik je dacht ik het hele nummer +0 voor het kengetal.

Ik heb bij de Vox Alliance (type 10-20 en 30 zijn hier hetzelfde in) alle mogelijkheden hierop al geprobeerd maar hij blijft alle nummers maar beantwoorden.

Heeft iemand wel eens zo'n ding geconfigureerd hier toevallig ? Ik heb natuurlijk alle gebruiksaanwijzingen hierop doorgespit, maar dit (nummer toe kennen) staat er niet duidelijk in.

Je kan een nummer aan een Toestel toekennen begrijp ik, of ga ik hier de fout in ? Bij een Panasonic (wat natuurlijk heel anders is) stel je een nummer per poort in, hier denk ik per toestel. Bijna hetzelfde, maar verwarrend.

Mocht iemand dit weten, graag !!

Verwijderd

In onze Quattrovox IV moest je alleen het abonneenummer invullen helemaal zonder netnummer. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt?

Ik heb verder ook niet apart mijn netnummer in moeten vullen oid, maar ik weet dat dat in zo'n oude ISDN Homevox wel moest.

Verwijderd

Topicstarter
Nou de QuattroVox doe het prima, die onerscheidt de nummers goed. De Vox Alliance wil dat alleen niet. Ik ga nog eens stoeien met die abonneenummers op de Vox, ik heb het al zonder netnummer geprobeerd, maar wie weet :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:15:
Nou de QuattroVox doe het prima, die onerscheidt de nummers goed. De Vox Alliance wil dat alleen niet. Ik ga nog eens stoeien met die abonneenummers op de Vox, ik heb het al zonder netnummer geprobeerd, maar wie weet :)
Ik bedoelde idd dat je het op de Vox Alliance eens zonder netnummer moest proberen. ;)

De handleiding van de Vox Alliance op kpn.com zegt:
8.12 MSN/DDI toewijzen
Indien uw netlijnen beschikken over MSN of DDI-nummers, dan
kunt u deze extra nummers programmeren zodat oproepen naar
deze nummers direct op een toestel of groep toestellen uit zullen
komen (zie paragraaf 3.3, Direct doorkiezen).
Geef nummer index 01-50
– Terug

U kunt 50 MSN- of DDI-nummers programmeren. Kies het indexnummer
dat u wilt programmeren bijvoorbeeld nummer 01.
- - - - - - - -
– Bevestigen
– Wijzig
– Terug

Voer het volledige nummer in, dus inclusief netnummer.
0301234567
– Bevestigen
– Wijzig
– Terug

[...]
Nog iets interessants:
Kies de toestellen die moeten signaleren door op de toetsen naast
het betreffende toestel te drukken. Toestel 20 zal standaard altijd
signaleren,
voeg eerst een toestel toe voordat u toestel 20 verwijdert
aangezien er minimaal een toestel geprogrammeerd moet zijn.
Misschien heeft het daar iets mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Wat je zegt dat klopt, je kent dan een nummer aan een toestel toe, dus gaat daar direct op over. Het probleem is dat de Voice-module dan niet gebruikt wordt, nummer iis aan het toestel toegekend.

Ik moet dus het nummer toekennen aan de Centrale, netzoals bij een QuattroVox. Ik had het inderdaad geprobeerd zonder netnummer op de Vox, maarja... dat werkte dus niet.

Ik zal toch nog eens bij "Installtie" onder het programmeren kijken wat ik daar fout doe. Hoofdnummer heb ik ook toegekend.

Wanneer ik trouwens een nummer bel dat op de Quattrovox gezet is gaat deze telefoon 1x over en pakt de VoxAlliance hem toch automatisch op.

Ik heb al getest met de Point-to-Point en Point-to-Multipoint instellingen, ook geen sjoege :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 13:38 ]

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Programmeer op de andere poorten van de vox alliance het zelfde nummer als op poort 1, hierdoor zal alleen dat nummer op de vox alliance terecht komen.

Verwijderd

Topicstarter
Queenfanmichel schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:31:
Programmeer op de andere poorten van de vox alliance het zelfde nummer als op poort 1, hierdoor zal alleen dat nummer op de vox alliance terecht komen.
Heb ik al gedaan, werkt helaas niet. Heb je hier ervaring mee dan ?

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:34:
[...]

Heb ik al gedaan, werkt helaas niet. Heb je hier ervaring mee dan ?
Wel eens mee gewerkt, zoiets stond me bij.
het is wel zo bij de Q-vox, maar 1 nummer op poort 1 dan de rest een fictief nummer geven (bv 1234567) dit werkt bij een Q-vox altijd.

Zal eens navragen.

Verwijderd

Topicstarter
Queenfanmichel schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:53:
[...]

Wel eens mee gewerkt, zoiets stond me bij.
het is wel zo bij de Q-vox, maar 1 nummer op poort 1 dan de rest een fictief nummer geven (bv 1234567) dit werkt bij een Q-vox altijd.

Zal eens navragen.
Zou fijn zijn !

Wat ik merk is dat wanneer ik het nummer als MSN aan de poort/toestel toeken dat het dan prima werkt. Laat ik het bericht opnemen (Autoattendent) dan neemt hij ieder nummer op, ook wat in de QuattroVox staat. De QV hoor je dan 1x overgaan en je hoort het bericht van de Alliance er al doorheen.

Ik heb alle netlijnen hier goed voor staan zo ver ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Het automatisch bericht neem dus blijkbaar altijd op wanneer ik deze aanzet.

Ik verdenk de Alliance ervan dat deze dit niet anders kan, waarom ? Omdat het het Automatische bericht op een Netlijn kan zetten en niet op een MSN-nummer.

Ik kan dat enkele nummer als MSN-nummer toekennen aan een telefoon en dan gaat alleen die over. Voor het automatische bericht kan ik alleen een netlijn aangeven.

Ik denk dat daar de kink in de kabel zit.

Verwijderd

dag mijnheer rutger, kheb t topic gevonde denk k.

k kan je nog ni helpe met de info in dit topic, "Vox Alliance neemt alle nummers op ipv 1" ,
want zover is deze alliance nog ni ((
ik heb overal gezocht voor een aansluit-schema, nergens te vinden !
kan jij van die van jou een foto uppen naar mn mail ofzo, waar alle touwtjes naar toe gaan,
of een aansluit-schema op internet met een weblink ofzoiets?
heb wel da handleiding, maar dus ni de installatie-manual, en deze s toch wel nootzakelyk.

heb al wel via een 24 poorts cat5 patch-panel internet via de speedtouch en een soho-switch 100mb netwerkje werkende gekregen ( draadjes verkeerd ge- LSA-aat door diegene die t aangelegd heeft, wat een zoekwerk zeg...) bij een maatje van mij, maar hij heeft dus ook zo'n vox..
en gaat dat ook werke via een Quattrovox 3 / isdn2, ben jij daar mee bekend?

email
NonoNogabar@gmail.com
of Nono_Nogabar@gmail.com of hotmail.com

alvast thnks en een paar kudo's hehe _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Een Alliance kan alleen alle nummers op een ISDN-lijn opnemen. Je kunt hem dus niet aan een ISDN lijn hangen samen met een quattrovox waarbij de quattrovox 2 nummers kent en de Alliance de andere 2.

Je kunt MSN nummers gewoon toekennen aan een telefoon met een Alliance maar niet op de manier dat hij de andere nummers die hij niet kent niet op zal nemen, dit zal hij altijd doen.

Dit komt omdat het systeem met een Voice Responsekaart uitgerust kan worden, deze zal altijd alle inkomende nummers op de lijn moeten kunnen beantwoorden anders zou je niets aan die kaart hebben. De kaart wordt namelijk, indien ingeschakel, voor de centrale geplaatst.

Tevens ook omdat je er bijvoorbeeld 3 ISDN lijnen op kan zetten en niet ieder nummer in hoeft te geven die hij op moet nemen, dit doe je gewoon per toestel of groep.

Het aansluiten is vrij simpel, gewoon 2 draadjes naast elkaar in het blokje pushen met een patchtool. Bij een Panasons gaan ze dacht ik 1 om 1 dus ABAB en bij een Alliance gewoon AABB.

Verder valt er echt weinig aan toe te voegen. Een foto kan ik helaas niet meer maken, ding ligt ergens opgeborgen :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 15:41 ]

Verwijderd

ke thnk iig.
heb t gevonden denk k, er zit een uitbreidingprint in, ook van LAKE Communications, net als de vox20 overigens, en daarmee kan ik dan in totaal 6 + 3 isdn-toestellen erop aansluiten.
r zit geen voice-print bij helaas..
dus k denk dat de Quattrovox 3 overbodig is.
het gaat overigens om 8 ruimtes waar deze vox en de a295( van BELGACOM , jaja hehe) al op aangesloten heeft gezeten, maar een boze mevrouw, welke nu een ex is,
heeft de touwtjes in handen genomen maw de zaak los getrokken.....zucht.
ook zag k maar 2 ipv 3 handboeken, maar geen aansluit-boek.. deze zal de kpn wel in handen houden zodat zij gebeld moete worde om de zaak aan te sluiten the freaky bastards!! :(
k kan btw geen type van die print vinde, maar k ga er vanuit dat het echt de uitbreiding is naar 9 isdn-toestellen.
ook het handboek gaat niet verder dan hoofdstuk 8.6 of 7 ofzo, en dus niets over dat MSN-verhaal eerder in dit topic genoemd..... dat wordt aardig puzzelen voor mij, maar t scheelt., ik ben handig genoeg met draadjes en houtje-touwtjes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is het een lange kaart aan de linkerkant ? Het staat er ook bij dacht ik op de hoofdprint.

Verwijderd

ja s een lange kaart, met EXTN1 , EXTN2 en EXTN3 erop, respectievelyk TSL1 ,2 en 3.
k denk idd dat dat de uitbreiding is.
maar als ik nu bv TSL20, op de hoofdprint, met de uitgang abcd, wil gaan rj-en middels utp/cat5,
welke abcd gaat dan naar 3456 van de 8-pin-rj, zodat t over de ethernet-connectie kan gaan lopen?
bv a3,b4,c5 en d6? zal dat dan isdn2 op de connector zetten?
de pinnen 1,2,3 en 6 geven de 100Mbit-netwerk.
k kan wel steeds met de lsa aan de slag, maar daar wordt die hoofd-print r ni beter op, kan niet eindeloos.

Verwijderd

Topicstarter
Wat je even moet doen is dit:

1. Seperate kabels gebruiken ;)

Je moet even proberen met een toestel eraan vast. Deze zijn dacht ik gewoon A+B en C+D en een Panasonic Cross, dus A+C B+D. Kan ook andersom zijn of beiden cross.

Even een RJ11 kabeltje doormidden knippen en je bent er zo achter.

Het overigens de uitbreiding ja ;)
Pagina: 1