Toon posts:

Nieuwe Processor of Video Kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Hallo!
Ik ben nieuw hier en een vriend van me had me door gelinkt hier naartoe!

Ik vroeg me af wat beter is voor een gamer als ik, ik speel vooral World of Warcraft.

Ik draai nu op:

AMD Sempron 2100+ 1500mHz (OC 1700mHz)
Geforce 4000MX

Veel mensen zeggen dat nieuwere games meer vragen van je Video kaart dan je processor, maar ze zijn allebei niet een van de beste.

Wat kan ik het beste upgraden?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor een gamer die er belang aan hecht de nieuwste spellen op de hoogste kwaliteit te spelen moet je waarschijnlijk je hele systeem upgraden.

Ik denk dat het belangrijk is dat je je hele systeem specificaties even post én erbij zegt welke soort gamer je bent.

Ik kan je in ieder geval al zeggen dat zo'n GeForce 4000MX niet zo geweldig is, en dat is een zwaar understatement ;)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat de eisen voor WoW zyn weet ik niet, maar hoeveel RAM heb je?

Je grafische kaart upgraden zal zeker een boost geven, maar als je bij dezelfde proc blijft, zou ik zeker geen 7900GTX kope (bij wijze van spreke), da zou overkill zyn.

Ik zou gaan voor een 7800GS ofzo, of een ATI

Maar dat zou je zelf moeten uitzoeken

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Ik zou zelf gaan voor een nieuw mobo+cpu+ videokaart en nog even wachten op conroe want zoals je zelf zegt zijn ze beiden niet veel soeps
Maar ik denk dat mensen meer willen weten zoals welk socket
agp of pci-e
wattage voeding+ merk en je budget.

Verwijderd

Topicstarter
Wow! Bedankt voor de snelle reactie!

Mijn Complete Spec:

Moederbord: ASRock K7VT4A Pro (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset: VIA VT8377A Apollo KT400A
Systeemgeheugen: 1024 MB (DDR SDRAM) (2x 512MB Kingston 400mHz)
Video kaart: NVIDIA GeForce4 MX 4000 (128 MB)
Geluidskaart: C-Media CMI8738 Audio Chip (Philips 5.1 Surround)
Harde schijf1: HDS722540VLAT20 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Harde schijf2: Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Ik speel eigenlijk aleen maar games op mijn pc. En ik wil het graag zo mooi mogenlijk hebben. Alleen als ik, bijv, in Ironforge (Niet naar vrage als je geen WoW speelt) loop heb ik een FPS van 6 (als het niet minder is).

Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel, Alvast bedankt!

EDIT: damn jullie zijn snel xD

Ik heb alleen maar een AGP poort
Mijn voeding is 280W

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 22:17 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Je geeft al wel wat informatie, maar het is nog niet genoeg om een goed advies te kunnen geven.

Hoeveel geheugen heb je in de PC? WoW draait met 512MB of minder met veel meer stotteringen dan wanneer er 1GB of meer in de PC zit.
1 GB lijkt me voldoende in verhouding tot de rest van het syteem.

En welk socket heeft je PC?Indien socket A, welke maximale FSB ondersteunt je mobo? 266, 333 of 400? Als je tot 400 kunt zou je kunnen upgraden naar een 3200+.
Je hebt dus een goed mobo. Daar kan wel een snellere CPU in.

En als laatste: Heb je een goede voeding? Hoeveel watt en welk merk? Zonder een goede voeding is investeren in snellere hardware zinloos, simpelweg omdat de voeding de extra stroombehoefte niet kan leveren met als gevolg een instabiel(er) systeem en meer lawaai van de fan uit de voeding.
Je voeding is dus echt niet gebouwd op upgraden. die moet zowieso vervangen worden door een krachtiger exemplaar. Dat gaat dan ook al gauw weer 50 euro extra kosten.

Ik zou de voorkeur geven aan een snellere videokaart. Voor iets meer dan 100 neuro heb je al een snelle X800 AGP kaart, welke WoW prima aankan.

Wat is trouwens je budget?

[ Voor 26% gewijzigd door frankknopers op 04-06-2006 22:21 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Jullie reageren zo snel, kan het niet eens bij houden >.<

mijn budget is helaas niet zo groot... 300 Euro

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 22:18 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:18:
Jullie reageren zo snel, kan het niet eens bij houden >.<

mijn budget is helaas niet zo groot... 300 Euro
Voor 300 kun je toch wel wat leuks doen?

Zowiezo een nieuwe videokaart want die gf 4 MX is zoooooo uit de mode.

En misschien kun je nog ergens een nieuwe processor op de kop tikken, zij het 2dehandsch...

Dan ben je weer het mannetje.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 04-06-2006 22:21 ]

specs

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-02 17:16
300 euro..
Koop een nieuw mobo denk aan Nforce 2 chipset
geforce 6600GT erop gooien en klaar

Kosten zon 130 euro

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Voor 300 euro kun je wel een goede upgrade doen.

Upgradehardware:
  • Voeding 400 Watt A-Merk (60 euro)
  • Videokaart: 2e hands X800Pro AGP 256MB (130 euro)
  • Snellere CPU (110 euro)

[ Voor 2% gewijzigd door frankknopers op 05-06-2006 10:23 . Reden: XT is toch net iets duurder 2e hands ]

Goud is geen geld

• eltinio
  • Laatst online: 04-02 18:19
Voor het maximale uit een klein budget moet je in de vraag en aanbod kijken

- a8n-e voor 50 euro
- amd 3200+ 80 euro
- gefroce 7600 gt 155 euro

Dan moet er waarschijnlijk nog een betre voeding bij.

edit:
Tagan TG480-U01, 480W (ATX) voor 30 euro
of
(Antec) SinoTech CWT-430ADP voor 25 euro

[ Voor 20% gewijzigd door eltinio op 04-06-2006 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu ben ik in de war :S

zoveel merken en types, maar wat is nu het beste voor mijn budget :S

• maratropa
  • Niet online
OOOOF:

Je kan nu alleen een betere videokaart kopen (een 2dehands agp kaartje, niet te duur), want die mx 4000 is wel erg dramatisch, en dan kun je vast WOW wel redelijk draaien.

En dan met de rest van de $$$ even doorsparen todat je een flinke upgrade kan doen.

Al die opties...

:)

specs

• eltinio
gladiool schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:45:
OOOOF:

Je kan nu alleen een betere videokaart kopen (een 2dehands agp kaartje, niet te duur), want die mx 4000 is wel erg dramatisch, en dan kun je vast WOW wel redelijk draaien.

En dan met de rest van de $$$ even doorsparen todat je een flinke upgrade kan doen.

Al die opties...

Is dat niet DE vraag me upgraden.

Nu een (kleine) verbtering of later een grotere verbetering.

Het gaat erom hoe snel je een verbetering wil, denk dat de sempron sowiezo een bottleneck blijft in je pc.

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

eltinio schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:29:
Voor het maximale uit een klein budget moet je in de vraag en aanbod kijken

- a8n-e voor 50 euro
- amd 3200+ 80 euro
- gefroce 7600 gt 155 euro

Dan moet er waarschijnlijk nog een betre voeding bij.

edit:
Tagan TG480-U01, 480W (ATX) voor 30 euro
of
(Antec) SinoTech CWT-430ADP voor 25 euro
Hier sluit ik me een heel eind bij aan, want zo veel hoeft het ook niet te kosten... Gezien het feit je nu ook toch al lang met je huidige systeempje meedraait, denk ik dat je het hiermee ook een aardige tijd mee uithoudt...

Ici kann uw Werbung staan

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 14:37
Probleem met WoW is dat het een spel is wat graag veel van beide heeft. de algemene framerate zal omhoog gaan met een betere videokaart, maar dan in raids nog snel zakken als het druk in het scherm is (ogri, IF), daar helpt een snelle processor weer veel meer bij.

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik wil het natuurlijk zo snel mogenlijk hebben ^^

ik zal wel hier en daar wat rond vragen voor een leuk processortje. de videokaartjes die jullie aanbevelen en zijn een stuk duurder op martkplaats dan de prijs die jullie geven. zal ik gewoon wachten of tog maar een kopen dan?

Verwijderd

Ik zou het zo doen:

€115 nieuwe amd 3000+ ( socket 939 )
€55 asrock dual sata mobo
= € 170 voor moederbord en processor.

en dan nog een 7600gs kopen.. Kun jij weer tijdje vooruit!

Aajh.. dan heb je ook een nieuwe voeding nodig.. :(

Misschien toch beter die 2e hands set die hierboven genoemd word

• Taab
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 04:32:
de videokaartjes die jullie aanbevelen en zijn een stuk duurder op martkplaats dan de prijs die jullie geven.
Je moet ook niet op marktplaats kijken Maar in de V&A (Vraag & Aanbod) .

Daar kan je altijd hardware vinden voor een leuke prijs ;)
Klik op de linkjes in de qoute hierboven, dan kom je bij de desbetreffende advertentie! ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Taab op 05-06-2006 09:47 ]

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-02 17:37
Vergeet niet dat TS DDR geheugen heeft, sommige van jullie upgrade voorstellen hebben DDR2 nodig...

Probeer eerst je huidige systeem te verkopen, leg dit geld bij je 300euro ( upgrade ) en je kan gelijk een goed systeem kopen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Reveltoorn op 05-06-2006 10:35 ]

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Verwijderd

als ik jou was zou toch ervoor gaan om ook een nieuw moederbord te kopen. Zonder nieuw mobo, kan je geen pci-express kaart/64 bit processor kopen. Beetje zonde, en niet erg "upgradeproof".
Daarom zal ik iig altijd n mobo/proc/vikdeokaart combi kopen.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Je hebt dus ook nog AGP en te weinig geheugen, en als je wil gamen met de spellen van tegenwoordig, of 1 jaar geleden, is er 1 oplossing, alles vernieuwen, dus een compleet nieuw systeem, tja, het is niet anders.
Iemand als ik zou dus zeggen, of je bent te laat, of je hebt dus al lang gespaard voor de duurdere volledige upgrade. Ik ben zo iemand die altijd 'most bang for your buck' koopt, maar nooit het nieuwste van het nieuwste omdat te weingi extra snelheid heeft voor teveel extra prijskaartje.

Je kan voor een paar honderd euro best een leuk systeem in mekaar gooien, zeker als het tobo muis monitor etc te recyclen is.
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 04:32:
tja, ik wil het natuurlijk zo snel mogenlijk hebben ^^

ik zal wel hier en daar wat rond vragen voor een leuk processortje. de videokaartjes die jullie aanbevelen en zijn een stuk duurder op martkplaats dan de prijs die jullie geven. zal ik gewoon wachten of tog maar een kopen dan?
Kijk aub niet op Marktplaats, maar bij de Pricewatch voor nieuw spul of bij Vraag en Aanbod beiden op deze site idd. Dat is een stuk veiliger en goedkoper.

[ Voor 31% gewijzigd door gabiballetje op 05-06-2006 11:53 ]

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Edit: oops dubbel.

[ Voor 96% gewijzigd door gabiballetje op 05-06-2006 11:53 ]

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-02 16:17
gabiballetje schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:50:
Je hebt dus ook nog AGP en te weinig geheugen, en als je wil gamen met de spellen van tegenwoordig, of 1 jaar geleden, is er 1 oplossing, alles vernieuwen, dus een compleet nieuw systeem, tja, het is niet anders.
Iemand als ik zou dus zeggen, of je bent te laat, of je hebt dus al lang gespaard voor de duurdere volledige upgrade. Ik ben zo iemand die altijd 'most bang for your buck' koopt, maar nooit het nieuwste van het nieuwste omdat te weingi extra snelheid heeft voor teveel extra prijskaartje.

Je kan voor een paar honderd euro best een leuk systeem in mekaar gooien, zeker als het tobo muis monitor etc te recyclen is.

[...]

Kijk aub niet op Marktplaats, maar bij de Pricewatch voor nieuw spul of bij Vraag en Aanbod beiden op deze site idd. Dat is een stuk veiliger en goedkoper.
Te weinig geheugen? Hij heeft 1GB hoor, wat in verhouding tot de rest van zn systeem wel toppie is :p

Mijn bescheiden mening:

* tweedehands een socket A CPU'tje zoeken, vanaf Athlon XP 2500+
* tweedehands een AGP kaartje zoeken, vanaf 9800PRO / 6600GT
* tweedehands een 350W+ voeding kopen

Tis allemaal wel tweedehands, maar dat lijkt me toch een goed idee voor jou, dan kan je voor relatief weinig geld weer een tijdje ertegen! Als ik zie hoe lang jij het met jou systeem nu uithoudt dan heb ik er wel goed oog in :p

Verwijderd

Hou rekening mee dat je huidige mobo KT400 geen snelheid monster is, vandaar dat je eigelijk ook je mobo moet vervangen wil je een sneller cpu. Het beste is om je systeem te verkopen en voor dat geld een complete nieuw systeem te kopen.

Veder is oud spul niet zo intersant, zo is bijv DDR2 weer goedkoper een ok stukke sneller.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 17:04 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:02:
Hou rekening mee dat je huidige mobo KT400 geen snelheid monster is, vandaar dat je eigelijk ook je mobo moet vervangen wil je een sneller cpu. Het beste is om je systeem te verkopen en voor dat geld een complete nieuw systeem te kopen.

Veder is oud spul niet zo intersant, zo is bijv DDR2 weer goedkoper een ok stukke sneller.
DDR2 is niet per se sneller, dat verhaaltje gaat alleen op in 't geval van een Intel P4, welke extreem bandwidth-hongerig zijn, een AMD gaat er amper op vooruit met DDR2.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:02:

Zo erg kan een Chipset tog niet zijn, meestal zit er maar 1/2 Fps verschil bij het gebruik van een andere chipset :/

Ik denk dat de TS gewoon een beetje lkkr wilt gamen, ik zou hem adviseren om gewoon een nieuwe voeding te kopen samen met een 2ehands 9800Pro kost je iets meer dan 100,- maar dan doe je echt een reuze stap vooruit dan met wat je nu hebt ;)
Games zijn tegenwoordig niet zo CPU afhangelijk meer (alhoeveel een betere CPU tog altijd wel lkkr is :P )

Loopt het tog niet helemaal lekker meer dan kan je alsnog een AMD64 3000+ met een Asrock Dual-Sata 2 bordje kopen :>

• Z-Dragon
  • Laatst online: 04:30
Mensen, mensen... Hoe kunnen jullie met een budget van € 300 aan komen zetten met een nieuw moederbord, S939 processor, videokaart én voeding? Denk even na! Als je wat lekkerder wilt kunnen gamen met een dergelijk budget moet je zoveel mogelijk behouden. Moederbord kan dus gewoon blijven. Stop er de snelste CPU in die je moederbord aankan. Tweede hands is is daarbij een prima oplossing. Een nieuwe voeding is vervolgens noodzakelijk. Zorg voor een goede 350W'er (A-merk dus, zie daarover het voedingentopic in Overige Hardware). Van het geld dat je overhoudt koop je zoveel mogelijk "graka". Je kunt dan inderdaad voor een tweede hands X800Pro of 6800GT gaan, maar ook met een 6600GT of 6800 kaart ben je heel goed af omdat het sowieso een grote vooruitgang voor je is, en een hele brede kaart toch gelimiteerd zou worden door je CPU. Van alle onderdelen vervangen is pas sprake met een budget dat meer richting de € 500 gaat.

^ Wat hij zegt.

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

AGP X1600 €120,-
AMD Athlon XP-M 2500+ €69,-
en je kan weer een flinke poos vooruit...

Ici kann uw Werbung staan

• maratropa
  • Niet online
dude dude dude, precies jouw prijsje! :

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/39649

(edit hmmz, het is wel een socket 754, maar toch)

[ Voor 23% gewijzigd door maratropa op 05-06-2006 21:46 ]

specs

• eltinio
gladiool schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:45:
dude dude dude, precies jouw prijsje! :

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/39649

(edit hmmz, het is wel een socket 754, maar toch)
Daar moet zowiezo nog een voeding in en dat hij extra betalen voor dingen die ie niet nodig heeft (lees: behuizing, gehuegen en hdd).

• Z-Dragon
  • Laatst online: 04:30
Dat is gewoon een startbod. ;) Zie het huidige bod.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
tja, allemaal wel leuk en aardig... maar al die advertenties zijn veel te ver weg :( ik ben net 16 en woon in een dorpje dat heet Voorhout (2215).

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10
DDR2 is op dit moment niet snellerdan DDR hoor. Vooral door de hoge latencies. Dit gaat in de toekomst nog wel veranderen.

512MB PC3200 DDR, CL2 (PQI, PQI3200-512SBL) € 34,59

512MB PC5400 DDR2, CL4 (PQI, PQI25400-512SB) € 44,19

Dus of het goedkoper is, trek die conclusie zelf maar. Kijk in de pricewatch wellicht zijn er goedkopere modules te vinden voor een aantrekkelijkere prijs, maar dit is van hetzelfde merk.
Pagina: 1