Ik gebruik Outlook Express 6.00 (2800.1123) als mailclient.
Voor het backuppen van mail kopieer ik hele directories in
\Local Settings\Application Data\Identities\...\Microsoft\Outlook Express\
Alle 'mailfolders' in deze directory zijn bekend: "Postvak in.dbx" , "Verwijderde items.dbx" etc. etc. Dit zijn namelijk de bekende standaard mail folders en zelfgemaakte folders. Vandaag merkte ik echter bij het opschonen twee nieuwe "mailfolders" op die ik niet zelf heb gemaakt. Vervelende is dat de namen erg opvallend zijn en in de richting van een virus wijzen, de naam v/h bestanden:
"COME.dbx"
"COME_ONE_COME_ALL!.dbx"
Riekt naar een virus! Deze mailfolders heb ik nooit zelf gemaakt en ik kom geregeld in de Outlook Express mailfolder.
Ik heb de Symantec Virus database geraadpleegd en gegoogled: geen oplossing.
Mijn PC heeft altijd een firewall aan staan. Ik heb gedaan:
- Full virus systeem scan met symantec AV (laatste defs.)
- Full Trojans systeem scan met Trojan cleaner (laatste defs.)
- Full spyware scan met ad-aware.
Geen hits. Voorts is mijn systeem stabiel en heb geen gekken dingen onlangs aangepast geïnstalleerd.
Wat kan ik het beste nog doen?
Voor het backuppen van mail kopieer ik hele directories in
\Local Settings\Application Data\Identities\...\Microsoft\Outlook Express\
Alle 'mailfolders' in deze directory zijn bekend: "Postvak in.dbx" , "Verwijderde items.dbx" etc. etc. Dit zijn namelijk de bekende standaard mail folders en zelfgemaakte folders. Vandaag merkte ik echter bij het opschonen twee nieuwe "mailfolders" op die ik niet zelf heb gemaakt. Vervelende is dat de namen erg opvallend zijn en in de richting van een virus wijzen, de naam v/h bestanden:
"COME.dbx"
"COME_ONE_COME_ALL!.dbx"
Riekt naar een virus! Deze mailfolders heb ik nooit zelf gemaakt en ik kom geregeld in de Outlook Express mailfolder.
Ik heb de Symantec Virus database geraadpleegd en gegoogled: geen oplossing.
Mijn PC heeft altijd een firewall aan staan. Ik heb gedaan:
- Full virus systeem scan met symantec AV (laatste defs.)
- Full Trojans systeem scan met Trojan cleaner (laatste defs.)
- Full spyware scan met ad-aware.
Geen hits. Voorts is mijn systeem stabiel en heb geen gekken dingen onlangs aangepast geïnstalleerd.
Wat kan ik het beste nog doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 18:23 ]