Ik heb een SQL Express server geinstalleerd en deze draait prima. Lokaal kan ik gewoon alles doen wat ik wil. Ik probeer nu een verbinding van een andere pc in het netwerk te maken naar deze server, maar dat werkt tot nu toe niet.
Instellingen:
SQL Server 2005 Express Edition
SQL Server 2005 Services
SQL Server: Running
SQL Server Browser: Running
Protocols for SQLEXPRESS
TCP/IP: Enabled: Port 1433
Shared Memory: Enabled
Named Pipes: Enabled
VIA: Enabled
Client Protocols
TCP/IP: Enabled: Order = 1
Shared Memory: Enabled: Order = 2
Named Pipes: Enabled: Order = 3
VIA: Disabled
Security Settings:
SQL Server and Windows Authentication Mode
User:
Username: normalUser
SQL Server Authentication
Ik de lokale computer kan ik gewoon een ODBC connectie maken met de string opgebouwd uit de computernaam en de instancenaam, dus: SERVER\SQLEXPRESS
Wanneer ik op de andere pc's een ODBC verbinding wil maken, staat er berschikbare servers alleen SERVER tussen, maar zowel SERVER als SERVER\SQLEXPRESS krijgt geen verbinding met de username en password.
Wie weet welke instellingen ik nog verkeerd heb staan? De andere posts op gathering.tweakers over dit onderwerp worden opgelost doordat met de instancename nog moet toevoegen. Ook op google lijkt het bij iedereen goed te gaan.
Instellingen:
SQL Server 2005 Express Edition
SQL Server 2005 Services
SQL Server: Running
SQL Server Browser: Running
Protocols for SQLEXPRESS
TCP/IP: Enabled: Port 1433
Shared Memory: Enabled
Named Pipes: Enabled
VIA: Enabled
Client Protocols
TCP/IP: Enabled: Order = 1
Shared Memory: Enabled: Order = 2
Named Pipes: Enabled: Order = 3
VIA: Disabled
Security Settings:
SQL Server and Windows Authentication Mode
User:
Username: normalUser
SQL Server Authentication
Ik de lokale computer kan ik gewoon een ODBC connectie maken met de string opgebouwd uit de computernaam en de instancenaam, dus: SERVER\SQLEXPRESS
Wanneer ik op de andere pc's een ODBC verbinding wil maken, staat er berschikbare servers alleen SERVER tussen, maar zowel SERVER als SERVER\SQLEXPRESS krijgt geen verbinding met de username en password.
Wie weet welke instellingen ik nog verkeerd heb staan? De andere posts op gathering.tweakers over dit onderwerp worden opgelost doordat met de instancename nog moet toevoegen. Ook op google lijkt het bij iedereen goed te gaan.