Normaal gesproken ben ik dikke maatjes met mijn servertje, maar sinds gisteren zijn we flink aan het ruziën. In mijn eentje lijk ik het niet te gaan winnen, maar misschien hebben jullie wat overtuigende argumenten.
Wat gebeurder er:
Mijn server had een paar dagen vrolijk staan downloaden (een van de dingen waar hij heel goed in is), en ik kopieerde wat data naar mijn eigen pc. Opeens merkte ik, dat een aantal proggies niet goed meer liepen. Snel even ingelogd met remotelyanywhere. Daar stond een mooie foutmelding en het advies om chdsk te draaien. Meldingen weggeklikt en op opnieuw opstarten gedrukt.
Bij het opnieuw opstarten kwam er een meldingen in beeld dat de pc waarschijnlijk een virus bevatte, en dat ik ontrack moest gaan draaien. Snel wat antivirus spul erbij gepakt en gecheckt.
Goed nieuws, geen virus gevonden.
Voor de zekerheid heb ik mijn data schijf, los getrokken en nog een keer opnieuw opgestart. Windows boot normaal, geen problemen meer. Maar zodra ik weer opnieuw opstarten met mijn data schijf eraan vast, kreeg ik weer dezelfde foutmelding.
Het probleem in één regel:
Zonder data schijf werkt alles perfect, met data schijf start de pc niet meer.
Wat heb ik inmiddels allemaal al geprobeerd:
- Norton Antivirus + al z'n extra mogelijkheden
- Maxtor Powerblast 4.0 (op dit moment draait de burn-in test nog)
Voglens maxtor is de schijf in orde
system specs:
We praten hier over een:
- Dell optilex PII 400
- 64 Mb intern
- 3 harde schijven
- 1 cd-rom speler
De harde schijf met de problemen is een Maxtor 200 gb 6L200P0
Wat wil ik bereiken:
Mijn ultime doel is om mijn data schijf weer aan de praat te krijgen zonder dat er data verloren is gegaan.
Mijn vraag aan jullie:
In de GOT search en google search kwam ik geen verglijkbare situaties tegen. Misschien was ik niet creatief genoeg met de zoekwoorden?
Maar als jullie ervaringen hebben met zo'n gekke situatie, dan hoor ik dat graag.
Ook alle mogelijke oplossingen zijn welkom.
Mocht er nog aanvullende data nodig zijn, dan geef ik die graag.
Alvast bedankt!!
Wat gebeurder er:
Mijn server had een paar dagen vrolijk staan downloaden (een van de dingen waar hij heel goed in is), en ik kopieerde wat data naar mijn eigen pc. Opeens merkte ik, dat een aantal proggies niet goed meer liepen. Snel even ingelogd met remotelyanywhere. Daar stond een mooie foutmelding en het advies om chdsk te draaien. Meldingen weggeklikt en op opnieuw opstarten gedrukt.
Bij het opnieuw opstarten kwam er een meldingen in beeld dat de pc waarschijnlijk een virus bevatte, en dat ik ontrack moest gaan draaien. Snel wat antivirus spul erbij gepakt en gecheckt.
Goed nieuws, geen virus gevonden.
Voor de zekerheid heb ik mijn data schijf, los getrokken en nog een keer opnieuw opgestart. Windows boot normaal, geen problemen meer. Maar zodra ik weer opnieuw opstarten met mijn data schijf eraan vast, kreeg ik weer dezelfde foutmelding.
Het probleem in één regel:
Zonder data schijf werkt alles perfect, met data schijf start de pc niet meer.
Wat heb ik inmiddels allemaal al geprobeerd:
- Norton Antivirus + al z'n extra mogelijkheden
- Maxtor Powerblast 4.0 (op dit moment draait de burn-in test nog)
Voglens maxtor is de schijf in orde
system specs:
We praten hier over een:
- Dell optilex PII 400
- 64 Mb intern
- 3 harde schijven
- 1 cd-rom speler
De harde schijf met de problemen is een Maxtor 200 gb 6L200P0
Wat wil ik bereiken:
Mijn ultime doel is om mijn data schijf weer aan de praat te krijgen zonder dat er data verloren is gegaan.
Mijn vraag aan jullie:
In de GOT search en google search kwam ik geen verglijkbare situaties tegen. Misschien was ik niet creatief genoeg met de zoekwoorden?
Maar als jullie ervaringen hebben met zo'n gekke situatie, dan hoor ik dat graag.
Ook alle mogelijke oplossingen zijn welkom.
Mocht er nog aanvullende data nodig zijn, dan geef ik die graag.
Alvast bedankt!!
Life is all about priorities!!