Toon posts:

Polariteit laptop voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de polariteit van de voeding van de Packard bell Easynote W3420. Of de bijbehorende voedingsadapter (19V 3,42A) Types SADP-65KB of HP-0K065B03
Wat is de plus het pinnetje in de laptop of de buitenrand?

Misschien kan iemand het voor me nameten.

Mijn voeding is defect. Heb een universele voeding gekocht waar je middels een stekker kan bepalen wat de plus en de min wordt.

Wie helpt me?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Staat dat niet op de sticker op de adapter?

Een + en een - teken, en een rondje met een cirkeltje er om heen.

Afbeeldingslocatie: http://img290.imageshack.us/img290/4894/plusmin7ql.gif

[ Voor 25% gewijzigd door joopv op 04-06-2006 18:17 ]

Verwijderd

de multimeter :+

stel er staat niets op, dan kan je nog steeds een led met een weerstand nemen. Led heeft een lang pootje (de plus), en een kort, de -.
Gooi led en weerstand (in serie, 180ohm vb), en je zal in de ene richting de led zien oplichten en in de andere richting niet. De richting waarin de led oplicht zijn lange poot duid de + van je adapter aan.

Verwijderd

Als je even rondgoogled op de website van PackardBell kom je tot de conclusie dat het een 65Watt AC voeding is.
Met andere woorden, het is een wisselspanningsvoeding en géén gelijkspanning.
Je hebt dus de verkeerde voeding gekocht.

Sorry, was wat voorbarig. (Freya schaamt zich)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 18:52 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:39:
Als je even rondgoogled op de website van PackardBell kom je tot de conclusie dat het een 65Watt AC voeding is.
Zeg Einstein, de AC-kant is natuurlijk de netstekker! De laptop krijgt gewoon gelijkspanning (Direct Current: DC):
Input: AC 100 - 240 V AC, 50/60 Hz
Output: 19.0 V DC, 3.42 A, 65 W

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee Freya, ik heb een HP-0K065B03 van HIPRO voor m'n NEC P550, zelfde specs, en zeker gelijkstroom. En Jankepiers, net gemeten, + is het pinnetje, - is de mantel.

Verwijderd

Topicstarter
joopv schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:06:
Staat dat niet op de sticker op de adapter?

Een + en een - teken, en een rondje met een cirkeltje er om heen.

[afbeelding]
Dat is dus een van de problemen. Dat beruchte symbooltje staat er niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:14:
de multimeter :+

stel er staat niets op, dan kan je nog steeds een led met een weerstand nemen. Led heeft een lang pootje (de plus), en een kort, de -.
Gooi led en weerstand (in serie, 180ohm vb), en je zal in de ene richting de led zien oplichten en in de andere richting niet. De richting waarin de led oplicht zijn lange poot duid de + van je adapter aan.
Mijn adapter is dus stuk!!! Daar kan ik niet aan meten. Als iemand anders dat voor mij kan doen Dan ben ik erg geholpen

Verwijderd

je kunt meten!! met bijvoorbeeld chassis van je VGA of parralel of compoort..

als je deze doorpiept met de multimeter op het chassis en de binnenkant van je DC-plug aansluiting aan de buitenkant weet je zeker dat de plus aan de binnekant zit als deze niet doormeet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:39:

Sorry, was wat voorbarig. (Freya schaamt zich)
65W is het opgenomen vermogen van de adapter dat trekt ie uit het lichtnet! dat komt er minus een beetje rendements verlies er ook weer aan de uitgaande kant uit: 19x3,42= 64,98W Dat moet dan wel een heel goede voeding zijn.

Verwijderd

Topicstarter
misbehavingman schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:49:
Nee Freya, ik heb een HP-0K065B03 van HIPRO voor m'n NEC P550, zelfde specs, en zeker gelijkstroom. En Jankepiers, net gemeten, + is het pinnetje, - is de mantel.
Geweldig, dat wilde ik weten. Bedankt hoor. Het was wat ik verwachte, maar ik heb liever toch een werkend systeem dan een werkende voeding en een kapot moederbord in een laptop. :)
Pagina: 1