Toon posts:

VBA en wininet FTPCommand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil via Excel VBA ftp naar mijn ftp-server. En daar dan een file van ophalen, om daar dan weer verder in Excel wat mee te doen.
Ik loop tegen het volgende probleem op: Ik receive/delete het file op mijn ftp-server, ook via VBA, en dat gaat uitstekend. Maar dan moet ik een leeg file weer op mijn server zetten, ook via de wininet ftpput. Dat gaat ook, alleen, het file moet ge-chmod worden naar 666, automatisch, en dat lukt me niet. Het zou moeten kunnen met FTPCommand, maar hoe dat te gebruiken, geen idee. Het zou misschien? ook kunnen door een bestaand file met dezelfde rechten (666)op de server te kopieren naar een nieuw file in de zelfde subdirectory op de server, maar hoe dat te doen, ook geen idee.
Wie kan me helpen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-07 17:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat heb je precies al geprobeerd? Heb je wat relevante code?

Daarnaast heeft elk subforum stickies en FAQ's. In onze stickies staat bijvoorbeeld Waar hoort mijn topic? waarin je had kunnen lezen dat vragen over VBA en andere onderdelen van officepakketten in Officesuites en -software horen. ;)

PRG>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een hele tijd naar WOS gezocht, nergens kunnen vinden. Bedankt dus voor het verplaatsen naar het goede subforum :)
Als er nu ook nog iemand een antwoord weet op bovenstaande vraag :)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:07:
Heb een hele tijd naar WOS gezocht, nergens kunnen vinden. Bedankt dus voor het verplaatsen naar het goede subforum :)
Als er nu ook nog iemand een antwoord weet op bovenstaande vraag :)
Als je nu ook nog eens de andere vragen van -nme- beantwoordt komen we verder. Het is me niet eens duidelijk wat nu niet lukt. Weet je niet hoe je met ftp een chmod commando geeft, zoek je de implementatie daarvan in de wininet dll (die is er afaik niet) ? Probeer voor het eigen inzicht eens een chmod uit te voeren met een ftp client en kijk dan eens hoe je dat in VBA geimplementeerd krijgt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me dus om via wininet ftpput het file op de server te plaatsen. Daar heb ik dus geen problemen mee. Het probleem is daarna, hoe krijg ik het file ge-chmod op 666 ? Als ik het met wininet ftpput op de server zet heeft het file alleen rrr (444) properties.
Ik zoek dus een mogelijkheid, om als het file op de server staat, het dan van binnen mijn excel VBA op 666 te krijgen, zonder dus mijn ftp-programma op te moeten starten en het daar binnen te doen.
Omdat ik totaal geen idee heb hoe dat te doen, heb ik er ook geen voorbeeld code van. Want ook met FTPCommand zie ik geen mogelijkheid om een file te chmod-den.
Ik werk dus vanuit Windows XP, Exel en VBA.