Toon posts:

Adviezen plx... Geluidskaartje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een geluidskaart kopen met (natuurlijk :9) surround en 3d ondersteuning. Nu had ik op het oog deze 2:
Guillemot Maxi Sound Muse (=60 piek, geen opti out)
Terractec DMX Fire 1024 (=140 piek, wel een opti out)

Ik heb juist deze 2 omdat ze beide EAX en A3D ondersteuning hebben (beide versie 1.0)
Nou is mij echter verteld dat ik beter alleen een kaart EAX of A3D kan nemen, maar dan met versie 2.0. Ten eerst wil ik weten wat beter is, EAX of A3D. En ten tweede wil ik weten of ik misschien toch dan een 2.0 kan kopen, ipv een kaart die EAX én A3D heeft (1.0). En welke van de 2 bovenstaande het beste is...
Tnx alvast ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Je moet eerste het verschil wten tussen A3D en EAX. EAX geeft effecten aan het geluid. Dus laat het geluid (bijv.) klinken alsof je in een betegelde badkamer staat. A3D kan posities in het geluid aanbrengen. Dit is dus echt 3D geluid.

Versie 2 van de bovenstaande geeft meestal wat extra's
Nadeel van A3D 2.0 is dat het alleen voor de kaarten van aureal gemaakt is. Deze is failliet en zal waarschijnlijk dus ook geen support meer geven op deze kaarten. Het is overgenomen door creative, dus het blijft de vraag of er nog drivers voor die kaarten komen.

Ik zou gewoon voor een kaart gaan met versie 1.0, of wachten en hopen dat creative kaarten gaat uitbrengen met EAX 3.0 en A3D 2.0 of 3.0

Verwijderd

Koop een maxi sound fortissimo
Ondersteunt A3d 1.0 en EAX en heeft een Optische digi-out

Oem versie voor 74,- bij rg computers
www.rgcomputers.nl
Ik heb er zelf ook een, loopt prima software is ook goed.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Maar hoe zit het met de drivers in de toekomst? Worden er nog drivers gereleased voor de volgende versie van windows???

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik snap dus wel dat ik die fortissimo kan kopen, en driversm oeten op zich ook geen probleem worden. Maar het is dus niet mogelijk om tijdens een spel bijvoorbeeld EAX en A3D te gebruiken?! Klinkt zeker erg stom (en ik denk ook dat het niet kan, maar toch...)
En wat raad je me aan? EAX 2.0 of A3D, of toch maar voor de 1.0 van beide...

Maar zeg me nou, wat heb ik aan een kaart met EAX én A3D als 1 van de 2 niet te gebruiken is, of als de ander gewoon veel beter is...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Er zijn genoeg spellen die het wel alletwee tegelijk aankunnen hoor. Dus geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Kewl, gewoon EAX en A3D tegelijk!! Dus dan is het beter om wel een combi-kaart te nemen, niewaar?

Dan heb ik dus én het idee dat ik bv. in een badkamer of grote zaal zit, en dan hoor ik vervolgens met de A3D ook nog alles precies vanuit verschillende kanten.... Hmmmmzz

TECHNOLOGIE RULED!!!!!!!!!!! B-)

Verwijderd

Onder Counterstrike kun je het allebei aanvinken maar dat werkt niet, wat ik altijd bij andere spellen doe is gewoon met allebei testen en wat me het meeste bevalt gebruik ik.

Gewoon goeie aanschaf dus
Pagina: 1