Celeron 600 Socket 370 op 100mhz fsb?

Pagina: 1
Acties:

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ok, ik vind dat dit niet direct in DOC thuis hoort :) indien daar wel thuis zou horen dan graag een enkeltje naar daar :)

ik wil dus een Celeron 600 overclocken naar 900 mhz op mn P3B-F met jumpers er op wil dat prima (ism met converter) echter mijn Socket 370 bord heeft geen jumers, en de bios laat me nu de FSB niet hoger dan 83mhz zetten.. Echter als ik een PIII er in steek dan draait die wel 100 of zelfs 133mhz FSB!

op 1 of andere manier ziet het bord / bios dat ik er een 66mhz cpu ik heb, en laat mij geen 100mhz fsb selecteren :?

nou had ik vroeger een Celeron 300A en het zelfde maar bij slot 1 plakte je met een stukkie plakband gewoon Pin B21 af en je bord zat de cpu als 100mhz en klaar!

maar ik kan nergens op internet vinden welke pin ik evt bij een Socket 370 moet hebben er voor :?

iemand een idee hoe ik toch 100mhz forceer? de cpu trekt dit wel :) (trekt zelfs 133!)

404 Signature not found

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
je zecht dat je het bij een celeron 300mhz ook hebt gedaan? weet je de pin nog ? zo ja warom plak je die op je converter ook niet af? die moeten hetzelfde zijn lijkt mij.. want je kan bijvoorbeeld geen Yohnna in een 478socket stoppen (zie je wat ik bedoel) :P k weet niet hoe ik het duidelijk moet maken...

Audi S3

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

MexxT schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:59:
je zecht dat je het bij een celeron 300mhz ook hebt gedaan? weet je de pin nog ? zo ja warom plak je die op je converter ook niet af? die moeten hetzelfde zijn lijkt mij.. want je kan bijvoorbeeld geen Yohnna in een 478socket stoppen (zie je wat ik bedoel) :P k weet niet hoe ik het duidelijk moet maken...
Je bedoeld dat de layout van de 300Mhz het zelfde is als van de converter? En dan gewoon het pin afplakken die je normaal van de 300Mhz.

• SMSfreakie
  • Niet online
ja maar op mn P3B-F heb ik jumpers (en die is slot 1 dus moet ik converter gebruiken)
op het bordje waar ik de celeron op wil heb ik geen jumpers en dat is een Socket 370 bord :)

zo duidelijker?

(en ook geen biosopties)

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 04-06-2006 16:09 ]

404 Signature not found

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

SMSfreakie schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:05:
ja maar op mn P3B-F heb ik jumpers (en die is slot 1 dus moet ik converter gebruiken)
op het bordje waar ik de celeron op wil heb ik geen jumpers en dat is een Socket 370 bord :)

zo duidelijker?
Kan je de pinmod niet tussen de cpu en de converter doen? Dan denk je mobo via de converter dat er een 100Mhz fsb cpu inzit.

• SMSfreakie
  • Niet online
mad_max234 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:09:
[...]

Kan je de pinmod niet tussen de cpu en de converter doen? Dan denk je mobo via de converter dat er een 100Mhz fsb cpu inzit.
als ik weet welke PIN op van Socket 370 gelijkwaardig is aan de B21 van de SLOT1 dan zou ik daar op verder kunnen prutsen :P

alleen vind die eerst :( en die kan ik nergens vinden... :p of ik moet mn award bios gaan modificeren ofzo zodat ik WEL 100mhz mag forceren :P

404 Signature not found

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
SMSfreakie schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:05:

zo duidelijker?

(en ook geen biosopties)
Welk mainboard is het ?

• SMSfreakie
  • Niet online
Nielson schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:16:
[...]

Welk mainboard is het ?
ik ben nog aan het zoeken naar het exacte model nummer,

maar het is een bord uit een Toshiba Equium 8000S

Intel I815 chipset :)

:/ barst Everest ultimate 2006 kent um niet :(
en t staat er ook nergens op :(

[ Voor 19% gewijzigd door SMSfreakie op 04-06-2006 16:31 ]

404 Signature not found

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
zon bordjes hebben soms, want het zijn OEM bordjes en met een beetje pech doet hij het niet op 100mhz met een 66mhz fsb cpu. ze hebben dus soms jumpers die al gekozen zijn, dat kan zijn door een weerstand van 0 ohm die de keuzes die je normaalgezien met je jumpers maakt met die SMD weerstandjes maakt, en dan staat je bord dus op auto.

wat moet je doen : je moet zoeken naar plaatsen waar je jumpertjes kan zetten en daar dan dus jumpertjes op je moederbord solderen. het zou ook verstandig zijn om te kijken naar welke bios je hebt en naar de support-site van de fabrikant van je originele OEM machine waar het bordje dus uitkomt

en er staat soms ook een typenummer op het moederbord zelf, en kun je dus langs daar achterhalen wat je bordje nu is

Out of the box? What box? There is no box.

• SMSfreakie
  • Niet online
successor schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:52:
zon bordjes hebben soms, want het zijn OEM bordjes en met een beetje pech doet hij het niet op 100mhz met een 66mhz fsb cpu. ze hebben dus soms jumpers die al gekozen zijn, dat kan zijn door een weerstand van 0 ohm die de keuzes die je normaalgezien met je jumpers maakt met die SMD weerstandjes maakt, en dan staat je bord dus op auto.

wat moet je doen : je moet zoeken naar plaatsen waar je jumpertjes kan zetten en daar dan dus jumpertjes op je moederbord solderen. het zou ook verstandig zijn om te kijken naar welke bios je hebt en naar de support-site van de fabrikant van je originele OEM machine waar het bordje dus uitkomt

en er staat soms ook een typenummer op het moederbord zelf, en kun je dus langs daar achterhalen wat je bordje nu is
hmm mja als ik er een PIII 933 in steek dan draait het bordje vrolijk op 133mhz FSB, dus dat wordt toch somehow via de CPU aan het bord verteld?

en de soldeerpuntjes zal ik nu eens naar kijken,
stom dat ik daar zelf nog niet naar gekeken had :D

404 Signature not found

• SMSfreakie
  • Niet online
Ok! finished!

100mhz is nu default :9 :D
gewoon de PIN op de cpu weggehaald op positie 31 / AJ die volgens mijn schema BSEL0 heet
er naast zit BSEL1 die zal waarschijnlijk voor 133 fixed zijn, maar dat ga ik niet meer proberen :)

of iemand moet mij een Celeronnetje willen doneren :p

[ Voor 11% gewijzigd door SMSfreakie op 05-06-2006 01:08 ]

404 Signature not found

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had destijds gewoon wat nagellak geleend om de mod uit te voeren. Een pin afbreken ging mij te ver.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• SMSfreakie
  • Niet online
kiddyl schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:48:
Ik had destijds gewoon wat nagellak geleend om de mod uit te voeren. Een pin afbreken ging mij te ver.
had ik ff niet in huis :P maar na het onderzoeken op waar Pin B21 op mn slotket uitkwam en met een schema van de pins er bij zijn we bij de juiste poot uitgekomen ;)

404 Signature not found

Pagina: 1