Toon posts:

Netwerkkaart verbonden, geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn modem is kapot gegaan en ik moet een week wachten totdat ik een nieuwe krijg toegestuurd.
Nu heb ik dus een netwerkkaart aangeschaft (Asus WL-100G Deluxe) zodat ik draadloos kan internetten met de netwerken in de buurt.

Toen ik de kaart ging instaleren trof ik drie netwerken aan, namelijk:
-Sitecom (onbeveiligd)
-Serviceplanet (beveiligd)
-SpeedtouchB981AB (beveiligd)

Op de onderste twee kan ik niet komen, ik woon in een flat en als ik dan aan iedereen zou moeten vragen of ik een weekje op hun netwerk kan surfen ben ik volgende week nog niet klaar. Tevens zijn de mensen om mij heen een beetje aso.

Nu heb ik dus verbinding gezocht met Sitecom en heb ik mijn IP-adres zelf toegekend.
IP-adres: 192.168.225.4
Subnetmasker: 255.255.0.0

Mijn computer geeft aan dat ik verbonden ben en mijn signaal is uitstekend. Toch kan ik niet het internet op komen, ik denk dat dat ligt doordat ik de waarde van de DNS-server niet heb toegekend. Ook de waarde van de standaard gateway is niet toegekend. Echter zou ik echt niet weten welke waarde ik hier zou moeten toekenen. Misschien ligt het aan iets anders.

Weten jullie wat ik nog moet doen of moet veranderen zodat ik toch nog op internet kan surfen totdat ik mijn nieuwe modem heb.

Hopenlijk kunnen jullie me helpen.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 10:08
Het is niet de bedoeling om zomaar van andere te profiteren het mag volgens mij van de wet tegenwoordig ook niet meer. Maar als het standaard adsl verbindingen zouden zijn met een speedtoch netwerk dan kun je als dns meestal 10.0.0.138 opgeven of het ip van de sitecom en tevens is dat ook je gateway.

verdwaalde ict'er op elektro!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Werkt DHCP niet?

Sitecom gebruikte vroeger 192.168.1.1 en tegenwoordig ook soms 192.168.123.1.

Probeer ook dingen zoals .0.1, .2.1, .2.254, etc...

Je kan ook netscan van SoftPerfect downloaden, die kan hele subnetten afscannen.
Zo stel je je adapter in op 192.168.1.100 en hij kan 192.168.1.1 tm 192.168.1.254 scannen :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:23:
men, ik woon in een flat en als ik dan aan iedereen zou moeten vragen of ik een weekje op hun netwerk kan surfen ben ik volgende week nog niet klaar. Tevens zijn de mensen om mij heen een beetje aso.
Volgens mij is er nog iemand daar in de flat aso, oftewel hier hoef je geen hulp te verwachten. Misschien is dit ook een mooi moment om je buren wat beter te leren kennen :)
In principe is je probleem wel interessant, maar ik gok niet dat je er op deze manier uit zult komen ook door gewoon maar wat dingen lukraak te gokken.

[ Voor 7% gewijzigd door blaataaps op 04-06-2006 15:36 ]

Dit topic is gesloten.