Toon posts:

[Mobo]Pc start niet meer op na verwijderen drive.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn Pc weigert nog op te starten nadat ik men Dvd-rom drive uit men pc gehaald heb.Als ik opstart krijg ik het scherm nog te zien met je specs op en staat er "Detecting IDE Drives". 5 minuten later komen dan eindelijk men drives die nog aangesloten zijn op men scherm. Daarna is er weer een lange pauze van vijf minuten en kom ik op het andere scherm waar je specs op staan terecht
Er komt dan de melding vanonder in het scherm Disk Boot Failure, Insert System Disk And Press Enter. Als ik dat echter doe krijg ik weer een foutmelding en schiet ik dus geen meter op.

Ik heb al men BIOS gecheckt, al veel uitgeprobeerd maar steeds komt hetzelfde.Heb ik iets belangrijks over het hoofd gezien? Of kan het gewoon aan men moederbord liggen ?
MVG Jeremouton

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Ik heb ook ooit zo'n soort probleem gehad, en bij mij waren toen de master/slave jumpers in de war geraakt omdat ik met de IDE kabels had zitten spelen. Je kunt even nagaan of dit nog allemaal in orde is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe was je IDE config en hoe is hij nu?
Stel je hebt de DVD speler als slave hangen met een WD hdd op master dan zou je zo'n probleem kunnen krijgen.
WD drives moeten bijvoorbeeld op single gejumperd worden als ze alleen op een kabel zitten.

Of dit wel of niet het geval is is natuurlijk moeilijk te zeggen zonder specs, dus geef die eens samen met je IDE config en dan kunnen we er waarschijnlijk een stuk meer over zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Pc settings:
mobo: ms-6701
WD 80 gb
Cdrw drive
intel pentium 4 2.66ghz
256 mb ram

IDE Settings:
IDE Primary Master [WDC WD800BB-00FRA0]
IDE Primary Slave [None]
IDE Secondary Master [Sony CD-RW CRX21]
IDE secondary Slave [None]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:30:
Pc settings:
mobo: ms-6701
WD 80 gb
Cdrw drive
intel pentium 4 2.66ghz
256 mb ram

IDE Settings:
IDE Primary Master [WDC WD800BB-00FRA0]
IDE Primary Slave [None]
IDE Secondary Master [Sony CD-RW CRX21]
IDE secondary Slave [None]
En waar stond je DVD speler? En heb je je WD drive als single gejumperd?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volg het advies van Terw_Dan, die slaat de spijker op zn kop. Zoals vaker :P

Verwijderd

Topicstarter
En hij heeft inderdaad gelijk. :)
Merci, terw_dan. ;)
topic mag op slot. :)
Pagina: 1