Toon posts:

[win xp] install loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het repareren van windows xp. Het ging allemaal goed, maar tot het installeren van apparaten loopt hij vast. Hij blijft constant op hetzelfde punt hangen en ik heb dus het gevoel dat het een beetje vastloopt.

Ik denk dat het aan de cd ligt, ik heb die eruit gehad en zag een paar krasjes zitten. Dit weet ik niet zeker. Wat ik nu waarschijnlijk kan doen is ergens anders een cd weghalen voor windows xp. De cdkey heb ik namelijk al in moeten voeren. Maar bij de mensen die hier in de buurt wonen hebben geen windows xp in huis liggen. Ik kan het ergens downlaoden, maar ik kan niet vinden waar en als ik het zie weet ik niet of het alleen gaat om SP2 of alles bijelkaar.

Nu is mijn vraag dus of ik uit de installatie kan komen en windows eerst weer een paar dagen kan gebruiken? Of zijn er nog meer oplossingen die ik kan toepassen? Want toen ik de cd eruit gehaald had en de pc reboot deed kwam het altijd weer op het zelfde punt en wil ie gewoon apparaten installeren. Wat ik het allerliefst wil is dat ik naar het format gedeelte kan, zodat ik mijn partities kan formateren en dan windows xp volledig opnieuw kan installeren. Als dit kan, kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

BVD

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Groeten hoeft hier niet op GoT hoor :)

Wat je kunt proberen is even een kopie maken van je cd, en dan die installeren, er is een kans dat hij het dan wel gewoon doet. Verder denk ik dat je toch illegale dingen wil, want dat format-gedeelte komt nog VOOR je je code moet invoeren, en als je hem al ingevoerd hebt maakt het niets uit, want geregistreerd heb je hem nog niet dus ;) En als die code 'vals' is moet je gewoon even bellen met MS, die geven je dan wel een nieuwe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik shift + F10 doe komt er wel zo'n dos-schermpje, kan ik daar niet wat mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 14:58 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je wilt formatteren wel ja..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus format C: gedaan, zo een edit :)

edit: dit levert neit zoveel op, kan ik niet gewoon opnieuw beginnen met de install? :?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 15:33 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, na die format C: zou de install totaal opnieuw moeten beginnen..

Verwijderd

Topicstarter
het is opgelost, die commands werkten niet echt, maar ik heb van iemand een controle progje gekregen voor mijn HD, een WD. hiermee had ik eerst op fouten getest, en toen de HD gereset, zodat ik de install opnieuw kon beginnnen.

ps: ik type dit weer op me eigen pc :D

• TheZeroorez
  • Niet online
Mooi zo!
Pagina: 1