Laptop maken met ultiem wifi ontvangst.

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Om ook gebruik te kunnen maken van internet op mijn eigen laptop via wifi op plaatsen waar slechte tot geen wifi verbindingen mogelijk is wil ik mijn laptop upgraden met een goede wifi adapter/antenne en eventueel een versterker. Momenteel heb ik een 3com usb 54mbps 11 g adapter die voor thuis gebruik voldoende is.

Alleen voor de upgrade zie ik door de bomen het bos niet meer. Voor wifi adapters heb ik de mogelijkheid uit 2 opties. Of via een mini-pci wireless kaart of via een pcmcia wireless kaart.

De mini-pci kaart lijkt mij het makkelijkst aangezien dat intern is en mijn dell inspiron 8200 al 1 interne antenne heeft die ik dan voor thuis gebruik kan maken. Zodat ik alleen een extra antenna hoef aan te koppelen op plaatsen met slechte ontvangst.

Maar dan komt mijn probleem. Kan ik op een mini-pci wireless kaart zoals bijvoorbeeld de intel pro wireless 2200 een grote omni antenne aansluiten zodat mijn bereik veel groter wordt? Met zoeken kwam ik op begrippen als RP-SMA en RP-TNC. Kan ik zulke antenne's makkelijk aansluiten op een mini pci wireless kaart?

En is het nuttig om er bv nog een versterker tussen te zetten of is de antenne dat in feite al. Ik kom overal tegen dat in Nederland 100mwatt het maximum is. Maar als ik mijn systeem ook in Frankrijk wil gebruiken. Mag ik dan mijn signaal versterken?

Of zal het makkelijker zijn om gewoon thuis via de mini pci kaart draadloos te internetten en dan op plaatsen met slechte ontvangst een goed pcmcie kaartje met grote antenne?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 10:45
Als je je wifi kaart gaat vervangen kijk dan eens naar de senao's , die hebben een vermogen van 100mW of als je de non-NL versie neemt 200mW (welke hier illegaal is op vol vermogen, maar dit zou je handmatig altijd nog naar 50% kunen zetten)

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Aangezien de mini-pci meestal ingebouwd word / zit IN je laptop, word het lastig daar zonder te veel knutselen een externe antenne op aan te sluiten, het makkelijkste is via PCMCIA.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 11:28
Eigenlijk is de zendsterkte niet zo belangrijk, waar je meer baat mee hebt op grote afstanden, is een kaart met een hoge gevoeligheid.

Vergelijk het op deze manier: Als je doof bent, mag men nog zo hard roepen als je wil, je verstaat het toch niet.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Paul_
Dus het geld voor de 200mwatt of de versterker voor in het buitenland kan ik beter besteden aan een gevoelige antenne?

Bij PCMCIA sloten hebben ze het vooral weer over MMCX. Wat is dan een goede keus? Al is de mini pci nog steeds wel een mogelijkheid denk ik. De PS/2 aansluiting kan ik er makkelijk uithalen en vervangen voor iets dat vanaf mijn mini-pci aansluiting komt.

PS 200mwatt is dat in belgie ook illegaal?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

let er wel op dat als jij bijvoorbeeld die MiniPCI wilt gebruiken en daar een Externe antenne op aan wilt sluiten.. dat elke stukje extra kabel wat tussen de connector en je antenne zit al demping is op het signaal wat jij wilt ontvangen op je kaart...

Die lengte wat je er dan tussenmaakt is immers niet standaard... Ik zeg:
PCMCIA kaart.. connector opbouwen > omzetten naar fraai dikke kabel en daar een mooie omni op maken.. (houd wel de kabellengtes in de gaten).

Deze advertentieplaats is te huur!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De demping van de kabel wordt weer gecompenseerd doordat je de antenne op een betere plek kan neerzetten, stel dat de PCMCIA kaart links zit, en de zender rechts van de laptop dan heb je al snel een voordeel als je de antenne zelf ook rechts kan zetten.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

dus jij denkt dat als jij zoon lekker dun kabeltje gaat gebruiken van een meter dat een antennetje dan nog zin heeft? Dacht het niet...
Zolang je de kabel maar dik genoeg gebruikt...

Maar zeker niet van die mega dunne kabeltjes gaan gebruiken.. want dan heb je echt n probleem en zul je zien dat het niet werk.

[ Voor 40% gewijzigd door RammY op 04-06-2006 20:12 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• Paul_
Bij een zo kort mogelijke kabel dan wordt het dus een mini pci kaart voor gewoon wireless internet en een pcmcia kaart bij matige ontvangt met omni antenne.

Want ik weet te weinig van de kabels en aansluitingen en hoe ik ze het handigst door mijn laptop heen moet lussen.

Nog tips welke omni antenne ik op welke pcmcia kaart kan aansluiten? Heeft een antenne met 12dbi veel voordeel t.o.v. een antenne met 7dbi?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21

BHQ

Senao + Pigtail + Leuke antenne imho :)
Pagina: 1