Toon posts:

Verbinding met Linksys WRT54G hapert eens in de 63 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb het volgende probleem:

Eens in de exact 63 seconden hapert mijn verbinding met ons Linksys WRT54G wireless router. De ping gaat dan omhoog van 1 ms naar rond de 1 sec, wat erg vervelend is tijdens het spelen van online spellen.

Ik ben der inmiddels achter dat het probleem iets is van mijn computer, maar dat het niet aan de netwerkkaart ligt. Ik heb namelijk het volgende al geprobeerd:

- Gekeken of de verbinding vanaf het router naar de ISP goed is: Deze is ok, geen vertragingen
- Gekeken of dit probleem ook op een andere computer optreedt: Dit is niet het geval
- Gekeken of wisselen van de netwerk kaart met deze van de andere computer het probleem oplost (deze is anders): lost het probleem niet op.

Heeft iemand enig idee aan wat voor instelling dit zou kunnen liggen of wat ik verder nog ou kunnen proberen? Alvast bedankt

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 21:36
Probeer eens een andere firmware.

Verwijderd

Topicstarter
Heb versie v4.01.1 en heb al gelezen dat v5 vaak problemen geeft. Daarnaast zoals ik al zeg ligt het niet aan het router denk ik, omdat de andere PC die draadloos met dit router verbonden is geen enkel probleem heeft.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 14:34 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:22

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 14:32:
Heb versie v4.01.1 en heb al gelezen dat v5 vaak problemen geeft. Daarnaast zoals ik al zeg ligt het niet aan het router denk ik, omdat de andere PC die draadloos met dit router verbonden is geen enkel probleem heeft.
De v5 die problemen geeft gaat om HARDWARE versie v5. Je haalt nu volgens mij hardware en software versies door elkaar.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
ah ok dank je, maar hoe verklaar je dan dat dit probleem niet op de andere PC optreedt? kan een firmware upgrade hierbij helpen? Ik zal het iig eens proberen odra mijn broertje klaar is op het internet :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Disabling de "Wireless Zero Configuration" service van windows heeft het probleem opgelost.

bedankt voor de hulp.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 15:51 ]

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Knikker de beveiliging er eens uit, zeker als je wpa hebt dit wilt nog wel eens voor problemen zorgen. Soms helpt het. Even gewoon geen beveiliging. En voor gamen zou ik zelf nooit een wlan gebruiken.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
5mebibyte schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:54:
Knikker de beveiliging er eens uit, zeker als je wpa hebt dit wilt nog wel eens voor problemen zorgen. Soms helpt het. Even gewoon geen beveiliging. En voor gamen zou ik zelf nooit een wlan gebruiken.
Bedankt maar zoals ik al zeg heb ik al de oplossing gevonden :) Het robleem zat in een windows service "Wireless Zero Configuration".
Pagina: 1