Waar kan ik die metalen (cockpit!)schakelaartjes halen die veel tweakers op hun kast hebben zitten om bijv. verlichting, fans enz aan/uit te zetten? En wat kosten ze per stuk?
700550-89 1-polig AAN/UIT 3,10
Hiervoor kan ik gewoon bovenstaande AAN/UIT 1 polige versie voor gebruiken? Kost "maar' 3,10, dus valt nog mee...
Hiervoor kan ik gewoon bovenstaande AAN/UIT 1 polige versie voor gebruiken? Kost "maar' 3,10, dus valt nog mee...
Wil je maar 1polig dan, ga je geen baybus maken met twee verschillende snelheden voor je fans???
Het hoeft voor mij alleen maar aan/uit te kunnen. Dan zijn deze dingen toch voldoende? Te gebruiken voor fans aan/uit verlichting aan/uit / enz...
eenpolig zegt niks over het aantal standen. Het zegt alleen dat er maar 1 signaal geschakeld wordt; je hebt maar 1 rij pinnen.
vaak zijn 1 polige schakelaars van het type aan-aan en schakelen ze de midelste pin naar links of rechts.. zijn dus gewoon geschikt voor 2 standen.
vaak zijn 1 polige schakelaars van het type aan-aan en schakelen ze de midelste pin naar links of rechts.. zijn dus gewoon geschikt voor 2 standen.
Ben er eergisteren toevallig zelf ook mee aan de gang geweest... drie schakelaartjes à fl. 2,50 per stuk... Nou kan ik tenminste mijn drie extra casefans naar wens aan/uit schakelen, want een film kijken met dat soort Boeing 747 geluiden is geen lolletje... 
Heb verder niet veel verstand van die schakelaartjes... zaten drie pinnetjes op, gebruik ik de "bovenste" twee dan is de ene stand aan, de "onderste" twee dan is die stand juist uit (zie je wel, ik moet toch echt eens iets meer gaan tweaken dan leer ik ook nog eens de goede termen
)
Zo... wat wordt mijn volgende tweak? Wil eigenlijk ook nog wel met LEDjes enzo gaan doen...
Heb verder niet veel verstand van die schakelaartjes... zaten drie pinnetjes op, gebruik ik de "bovenste" twee dan is de ene stand aan, de "onderste" twee dan is die stand juist uit (zie je wel, ik moet toch echt eens iets meer gaan tweaken dan leer ik ook nog eens de goede termen
Zo... wat wordt mijn volgende tweak? Wil eigenlijk ook nog wel met LEDjes enzo gaan doen...
Verwijderd
En bij bijna elke hoe-heet-dat? ijzerhandel. Waar je ook je spijkers en gordijnrails koopt.
Verwijderd
gewoon bij de elektronica zaak. Ik heb van die zwarte met een ingevouwd Ledje erin. Je moet er wel op letten dat je een weerstandje tussen het ledje moet zetten. Zo is mijn ledje dus kapot gegaan
Heb je ook van die dingen met metalen schakelaartje en het ledje in het 'omhulsel'?
hoe groot moet de weerstand zijn tussen zo'n ledje?
ik wil nl. een ledje voor 12volt en een ledje voor 7volt...
ik wil nl. een ledje voor 12volt en een ledje voor 7volt...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
12V voor 7 V LED
meet stroom. doe (12-7) / I = R !!!
dus 5V gedeeld door stroom (LET OP milliAmperes!) is de weerstand
meet stroom. doe (12-7) / I = R !!!
dus 5V gedeeld door stroom (LET OP milliAmperes!) is de weerstand
is een ledje 7 volt?
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Als je een 2 polige (dus 2 rijen pinnetjes) neemt, kan je allebei de ledjes op 5 volt laten 'lopen'. Heb je ergens tussen de 200 en 300 ohm weerstand nodig.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Pagina: 1