[Pinnacle Rave][DSCALER] geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 10:46
Vandaag een Pinnacle Rave geinstalleerd. Bij gebruik van de bijgeleverde drivers werkt de kaart niet ("foutmelding: hardware initialisatie mislukt als ik de bijgeleverde software start"). Heb vervolgens de pinnacle software gedeinstalleerd en DScaler geinstalleerd. Resultaat: prima beeld.

Probleem: geen geluid. Mijn onboard geluidskaart werkt. Ook staan line in etc. aan.

Wat doe ik verkeerd? In tegenstelling tot andere kaarten zie ik ook geen audio line out op de TV-kaart. Er zit wel een kabeltje bijgeleverd, maar het enige gaatje dat ik op de TV-kaart kan zien is volgens mij voor de remote control. Er is wel een output voor composiet/cinch en S-VIDEO. Vraag me af of ik daar het geluid misschien van kan doorlussen.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
Jammer dat je geen geluid hebt, daar voorziet de DScaler software niet in? De composiet en s-video aansluitingen leveren in ieder geval geen geluid: enkel en alleen video gerelateerd.

Volgens deze link: http://www.pinnaclesys.co...Features+_+Specifications is er wel degelijk een audio kabel nodig voor verbinding tussen tv-kaart en audio-kaart.