[XP] Extra button -> Start run*

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:00
Beste tweakers,

sinds kort hebben wij de beschikking over een testbank. Hiermee testen en tunen we 50cc brommerracers; erg leuk spul allemaal!
Dit programma is geschreven in VisualBasic (althans aan de interface te zien denk ik dat), we hebben de Source code echter niet en dit alles draait op WinXP Prof. Als we een brommer aan het testen zijn moet er in het programma op de knop "Start Run" geklikt worden. Dan begint de echte vermogensmeting. Deze knop veranderd dan in "Stop Run" die uiteraard aangeklikt dient te worden om de test te stoppen.
Het lastige is echter dat het onhandig is om de muisaanwijzer steeds op die knoppen te houden en dan als berijder zijnde er op te klikken (de gashendel en de muis zijn allebei aan de rechterzijde van de bestuurder). Nu ben ik al met het programma "Girder" aan de gang geweest om de middelste muisknop aan deze knoppen toe te wijzen. Dit werkt prima: de muisaanwijzer kan zich overal bevinden in het scherm en bij een middelste muisknop-actie begint en stopt de run netjes. We zouden nu dus een extra muis op de PS2 poort aan kunnen sluiten en met een extra knop (die we eraan solderen) verlengen naar het stuur van de brommer.

Echter, zodra we echt een vermogensmeting doen en de PC dus aardig wat moet sampelen wordt dit toch te veel om de één of andere reden. In het ergste geval crasht de PC zelfs.Nu weet ik uit ervaring dat dit aan het programma Girder ligt, en dat dit soms erg rare acties doet.

Nu is mijn vraag: zijn er meerdere en/of andere mogelijkheden om een extra knop toe te wijzen aan de "Start Run" en "Stop Run" button?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:13
Heeft de knop geen toetsenbord alternatief, dus dat er onder een letter een _ staat (bijvoorbeeld bij de S) waardoor je ook ALT+S kunt gebruiken ?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 16:44
Kun je geen toetsencombinatie toewijzen binnen het programma :?

Zoek of er een programma is dat een knop kan activeren bij een ander programma en dit op een makkelijkere manier kan doen als grider. Of is er een update van grider :?

Je hebt tegenwoordig toetsenborden met extra knoppen zoals 'internet', 'mail', etc. Veelal kun je daar de toewijzing ook veranderen. Ook zulk soort muizen zijn er ook genoeg. Je kunt dan een toetsencombinatie toewijzen aan een knop (muisklik op een bepaalde knop heb ik nog niet gezien).

let the past be the past.

• Juppehup
Nee, toetsencombinatie is niet mogelijk, ik heb al vanalles geprobeerd en een instelling is er ook niet. Het is een zelf geschreven programma, dus er zit niet een of andere softwaregigant achter.

• Nielson
  • Laatst online: 01:13
Misschien dat je iets met AutoIt kunt doen ?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-03 17:06

Super_ik

haklust!

is winlirc met een afstandbediending geen id?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:15
Winamp COM poort / LPT poort control?? (het woordje Winamp ff wegdenken)

• Juppehup
De compoorten zijn reeds bezet door de apparaten van de testbank.
Ik zal een naar Autolt kijken iig...

• HunterPro
  • Niet online
kun je niet met tab naar de knop toe-tabben, en em met spatie besturen? :)

• Juppehup
je kunt hem iodd met spatie besturen, maar het is uiteindelijk de bedoeling dat er een knop bij het linkse handvat van de te testen brommer gemonteerd wordt; de bestuurder kan deze dan zelf bedienen. Een muis is dan iets makkelijker om te bouwen dan een toetsenbord...

• HunterPro
  • Niet online
hoezo? 't zijn allebei knopjes... ;)

• Juppehup
Ja, dat klopt, maar een toestenbord is en blijft zo'n vel met de drukpunten erop. Er moet uiteindelijk gewoon 1 simpele knop op het handvat gemonteerd worden die de Start en Stop Run bedienen.....

Verwijderd

Daar zijn speciale toetsenborden voor :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/startstoprun.jpg

Nee, serieus.. Je hebt de tool gekocht ? Vraag aan diegene of die hem wilt herschrijven voor je ? Anders gebruik je een dissamble tool ? Niet dat dat mag, maar werkt wel :X

• Juppehup
Herschrijven zal niet werken denk ik, want zelfs de leverancier van het programma doet het met een muisknop. Zij zetten handmatig de cursor op de Start Run button en hebben dan een extra knop op het stuur die in feite alleen maar klikt.
Persoonlijk vindt ik dit een beetje nep, dus wil het graag anders hebben.
Wat betreft dat disassemble tool, is dat altijd illegaal dan? En zo niet waar haal ik zoiets?

Verwijderd

Juppehup schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:50:
Herschrijven zal niet werken denk ik, want zelfs de leverancier van het programma doet het met een muisknop. Zij zetten handmatig de cursor op de Start Run button en hebben dan een extra knop op het stuur die in feite alleen maar klikt.
Wat betreft dat disassemble tool, is dat altijd illegaal dan? En zo niet waar haal ik zoiets?
Staat de tool online ? ( trail ofzow ) dan wil ik wel eens kijken..

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Misschien denk ik nu te simpel, maar is gewoon een traditionele Bal-muis zonder Bal geen optie? (Tip: plak de bewegings sensoren in de muis wel even vast me hotglue ofzo, die kunnen alsnog bewegen zonder balletje)
Dan kan je je muispointericoontje in windows nog veranderen naar een klein puntje of iets dergelijks

(Bij deze oplossing ga ik er vanuit dat je maar 1 knop in hoeft te drukken, en je dus eigenlijk je muis nooit meer hoeft te verplaatsen, dit kon ik niet helemaal opmaken uit je antwoorden)

Meh!

• Juppehup
Er moet op de PC nog wel een muis beschikbaar zijn! Er moet immers nog wel in het programma geklikt kunnen worden, dus de pointer vastzetten gaat niet werken...

@ Door: 70373R, ik heb helaas ook geen trial beschikbaar. Ik bedenk me net dat het hoogstwaarschijnlijk niet zal mogen van de maker van het programma. Er zit namelijk een USB dongle bij voor de beveiliging.....

[ Voor 41% gewijzigd door Juppehup op 05-06-2006 20:13 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Juppehup schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:10:
Er moet op de PC nog wel een muis beschikbaar zijn! Er moet immers nog wel in het programma geklikt kunnen worden, dus de pointer vastzetten gaat niet werken...
Is het dan geen oplossing om twee muizen aan te sluiten? Voor zo ver ik weet doet Windows daar niet moeilijk over :) En aangezien de computer op XP draait veronderstel ik dat er nog wel een USB poort vrij is voor een muisje.

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-06-2006 20:12 ]

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Misschien twee muizen dan? Dan kan je 1 muis in de software gewoon gebruiken en de andere muis als externe stopknop gebruiken. Maar dan moet je voordat je op Start-run wil duwen eerst je pointer weer verplaatsen naar de juiste plek.

Meh!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
De_Koele_Man schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:07:
Misschien denk ik nu te simpel, maar is gewoon een traditionele Bal-muis zonder Bal geen optie? (Tip: plak de bewegings sensoren in de muis wel even vast me hotglue ofzo, die kunnen alsnog bewegen zonder balletje)
Dan kan je je muispointericoontje in windows nog veranderen naar een klein puntje of iets dergelijks

(Bij deze oplossing ga ik er vanuit dat je maar 1 knop in hoeft te drukken, en je dus eigenlijk je muis nooit meer hoeft te verplaatsen, dit kon ik niet helemaal opmaken uit je antwoorden)
idd, hier dacht ik ook net aan.
Elke muis zal hierbij werken, gewoon twee extra draden aan de linkermuisknop vastsolderen en hier een schakelaar aan bevestigen.
Bij het opstarten van het programma zet je de muis boven de knop, daarna leg je deze aan de kant en hoef je alleen de "remote-klikker" te gebruiken :)

Je kan ook met AutoIt oid. iets schrijven om de cursor ergens neer te zetten, als je dit in je StartUp folder zet zal dit bij het laden vanzelf gaan.
Hopelijk zal het programma gelijk in het goede venster zitten zodra je hem start, zodat de muis al goed staat en er niets meer aangeklikt hoeft te worden.

edit: Heb je er eigenlijk ook al eens aan gedacht om de maker(s) gewoon even te mailen?
Waarschijnlijk zullen ze je probleem gewoon begrijpen, en hopelijk kunnen ze er wat aan doen...

Als het programma overigens vol zit met beveiligingen van een ander bedrijf zal het moeilijk worden omdat ze dan het hele programma misschien nog door allerlei beveiligingstools moeten halen... :X

[ Voor 14% gewijzigd door DarthPlastic op 05-06-2006 20:15 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Juppehup
De_Koele_Man schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:12:
Misschien twee muizen dan? Dan kan je 1 muis in de software gewoon gebruiken en de andere muis als externe stopknop gebruiken. Maar dan moet je voordat je op Start-run wil duwen eerst je pointer weer verplaatsen naar de juiste plek.
Ja, dat is een optie ja, maar die vind ik eigenlijk een beetje nep :P en wil ik pas als vluchtroute gaan gebruiken.
Het punt is dat hetgeen wat we nu met Girder werkend hebben prima werkt, ware het niet dat girder niet zon stabiel programma is....

• IEF
  • Laatst online: 11-03 20:05

IEF

Why so serious?

In principe moet dit goed te doen zijn door een 2e control programma te sturen,
welk niets anders doet dan een muisklik emuleren op de plaats van de Start Run/Stop Run button met die specifieke Windows Title.

De vraag is dan uiteraard weer: hoe ga je dat besturen?

Ik zou zelf denken aan een extern programma dat je via een gamepad/oude joystick oid kan besturen.

Het eerste gedeelte kan ik nog wel voor je maken, tweede gedeelte wordt al wat moeilijker maar daar is research voor natuurlijk..

• Juppehup
IEFtm schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:37:
In principe moet dit goed te doen zijn door een 2e control programma te sturen,
welk niets anders doet dan een muisklik emuleren op de plaats van de Start Run/Stop Run button met die specifieke Windows Title.

De vraag is dan uiteraard weer: hoe ga je dat besturen?

Ik zou zelf denken aan een extern programma dat je via een gamepad/oude joystick oid kan besturen.

Het eerste gedeelte kan ik nog wel voor je maken, tweede gedeelte wordt al wat moeilijker maar daar is research voor natuurlijk..
Idd ja. Dat hebben we ni in feite ook met grider nu. Als ik op de middelste muisknop druk, krijgt Girder een bepaalde code binnen. Deze code kan ik heel gemakkelijk toewijzen aan de juiste knop binnen het Testbank-programma. Er zit namelijk in Girder zo'n handig "venster-zoekertje". Daarmee kun je iedere knop en venster selecteren en dan geeft hij de benaming eraan (zoals in de programmataal staat).
Dit werkt echt ideaal, maar zoals gezegd, draait girder zelf niet zo lekker....

• IEF

IEF

Why so serious?

daarom is het misschien handiger om dat door een 2e simpeler programma te laten doen.

Op zich middle-mouse afvangen en een mouse event versturen naar een windows is nog wel te doen.

Ik zal eens kijken of ik wat in elkaar kan draaien:)

altijd leuk voor zelf-educatie :)

• Juppehup
Cool, als je dat voor mekaar krijgt zou dat wel super zijn....

• IEF

IEF

Why so serious?

nu nog een Window Title ;)

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Juppehup schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:50:
disambling of reverse-engineering hoe je 't wilt noemen... is zover ik weet in NL gewoon volledig legaal, en anders kan je 't omzeilen door iemand anders het te laten reverse-engineeren en te documenteren en een andere het te herprogrammeren... (dat mag overal, zelfs in de USA ;) niet verder vertellen :P)

good luck ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Juppehup
Ik zal van de week even de "disaasebmle-code" geven waaraan girder de knop herkend (ik ben nu niet op mn werk vandaar)....

• Juppehup
Hierij de code waaraan Girder hem herkent:

naar 1e Window sturen
Use variables
Name: FormMakeRun
Class name: TFormMakeRun
File: Tovami20041.ex
Child class: TbitBtn

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:47
Ik gebruik voor dit soort dingen altijd AutoHotKey http://www.autohotkey.com/

Dat is wel stabiel, tenminste bij mij, met het decoderen van RAW YUV video op een dikke PC met Windows XP pro

En anders zou je naar Stroke-it kunnen kijken. Ook erg interessant: http://www.tcbmi.com/strokeit/

[ Voor 65% gewijzigd door grizzlybear op 12-06-2006 12:40 ]

Pagina: 1