SATA300 activeren Hitachi Deskstar 7k80

Pagina: 1
Acties:

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-02 23:54

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Tweakers,

Op verschillende fora heb ik de afgelopen dagen gelezen dat mijn harde schijf, de Hitachi 7k80, geschikt is voor sata300 interface met mijn moederbord, de Asus A8N-SLI Premium. Kunnen jullie mij vertellen welke stappen ik moet nemen om deze verbinding tussen harde schijf en moederbord daadwerkelijk tot stand te brengen?

Thanks!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hitachi schijnt hiervoor een tootlje te hebben, waarmee je de schijf kunt instellen op 3.0Gb/s. Kijk dus even op hun site. Hitachi schakelt de schijven met een S-ATA300 interface standaard in op 1.5Gb/s.

[ Voor 25% gewijzigd door _Dune_ op 04-06-2006 15:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41
Hitachi Feature Tool (v2.01) downloaden en van floppy of cd booten. Wijzigingen doen en opslaan en klaar :)

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Oke, thanks Crash. Ik had al bij deze site zitten kijken, maar kan er niet echt veel wijs uit welke ik nu moest hebben. Ik gaat em gelijk f pakken en er mn pleziertje mee doen :) ghehe

thanks lad's

Verwijderd

Als het goed is, staat de harde schijf al standaard op 3Gb/s (dat was bij mij in ieder geval wel zo...).
Je moet trouwens wel de harde schijf in de goede SATA poorten van je moederbord doen. Jouw moederbord heeft Silicon en Nforce4 SATA poorten. Alleen de Nforce4 heeft 3Gb/s.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 21:00 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:59:
Als het goed is, staat de harde schijf al standaard op 3Gb/s (dat was bij mij in ieder geval wel zo...).
Je moet trouwens wel de harde schijf in de goede SATA poorten van je moederbord doen. Jouw moederbord heeft Silicon en Nforce4 SATA poorten. Alleen de Nforce4 heeft 3Gb/s.
Dat is vreemd ik lees steeds op GOT dat o.a. Hitachi en Seagate de drives standaard instellen op 1,5Gb/s. :? Dit om compatibiliteits problemen te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 04-06-2006 23:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Klopt inderdaad, mijn beide schijven stonden ook gewoon op SATA150. Maar blijkbaar worden sommige ook rechtstreeks met SATA300 verscheept. Mijns insziens niet erg slim, aangezien niet iedereen over SATA300 beschikt. Maar goed wie ben ik... :P.

offtopic:
Dune je vergeet http:// in je sig ;)

[ Voor 74% gewijzigd door The__Virus op 05-06-2006 10:45 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Tis idd al geregeld. Ik was me er van bewust dat mijn mobo over 8 SATA aansluitingen beschikte (heb er wel een beetje verstand van) en had dus de harde schijf ook daadwerkelijk al aan de SATA poorten van de nForce 4 gehangen ;) Je moet idd dat programmaatje van de Hitachi site downloaden, de rest wijst zich helemaal vanzelf!

Thanks lad's
Pagina: 1