Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Conflict McAfee - Nero Vision

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nero Vision 4 in Nero 7.0.x.x start niet op, althans er lijkt niets te gebeuren. Bij een tweede maal aanklikken de meldig dat het programma reeds gestart is. In taakbeheer wordt inderdaad getoond dat vision geactiveerd is. Daarnaast blijkt echter ook dat mijn virusscanner McAfee erg druk bezig is. Er wordt door McAfee en/of Nero vision samen 100% van de CPU gebruikt. Wanneer ik Nero Vision in taakbeheer uitschakel loopt ook direct de activiteit van McAfee terug. Wanneer ik vervolgens de virusscanner uitschakel kan ik Vision wel opstarten. Hier zit dus een conflict. Dit probleem bestond bij mijn weten niet voor de laatste update van Nero 7.0.x.x. die ik onlangs heb geinstalleerd. In eerste instantie heb ik het probleem trachten op te lossen door Nero helemaal te verwijderen en daarna de nieuwste versie in zijn geheel opnieuw te installeren. Ik heb een legale versie.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Welke McAfee virusscan heb je precies, en welk process van de virusscan gebruikt veel CPU?

Verwijderd

Topicstarter
Het is McAfee antivirus 10.0 De versie die gratis bij een abonnement bij xs4all wordt geleverd.
Het proces dat ca 95% van de CPU genruikt is McShield.exe

Verwijderd

Topicstarter
Nog een toevoeging: Ik heb zojuist weer Nero Vision opgestart om te zien welk proces de CPU belast. Ik heb tijdens het beantwoorden het proces ditmaal niet afgesloten, maar wat langer laten draaien. Inmiddels is het McShield.exe proces weer gestopt en is NeroVIsion alsnog opgestart. Het lijkt er dus op dat McAfee steeds bij het opstarten van Nero Vision gaat scannen en dat dit een behoorlijk lange tijd duurt. Ik ga het zo meteen nog een paar keer testen om een en ander zeker te weten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:03:
Nog een toevoeging: Ik heb zojuist weer Nero Vision opgestart om te zien welk proces de CPU belast. Ik heb tijdens het beantwoorden het proces ditmaal niet afgesloten, maar wat langer laten draaien. Inmiddels is het McShield.exe proces weer gestopt en is NeroVIsion alsnog opgestart. Het lijkt er dus op dat McAfee steeds bij het opstarten van Nero Vision gaat scannen en dat dit een behoorlijk lange tijd duurt. Ik ga het zo meteen nog een paar keer testen om een en ander zeker te weten.
Toevoeging: Nero Vision opgestart. McShield heeft ruim 10 minuten gescand met 100% cpu gebruik. Toen is Vision pas gestart.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

1. Staat er nog iets bijzonders in de Windows Event Viewer?:
- rechts-klik op Deze Computer
- klik ?Beheren? (Manage)
- klik Windows Event Viewer

2. welke versie van Virusscan 10 heb je?:
- rechtsklik op de McAfee "M"
- ga naar Virusscan
- klik About

Engine versie 4320, 4400, 5000 of anders? DAT versie?

Mogelijke oplossingen:

3. IERegFix.bat uitvoeren:
- klik op de volgende link, en voer het bestand uit:
http://download.mcafee.m7...port_patches/IERegFix.bat

4. McAfee installatie controleren met "McAfee Virtual Technician":
- open de volgende pagina:
http://www.amiuptodate.com/mvt
- klik aan de rechterkant op Check System
- volg de rest van de aanwijzingen

Herstart hierna de PC en controleer of het probleem verholpen is. Al niet kan je nog de onderstaande stap proberen.

Zelf heb ik het vermoeden dat het aan InCD van Nero ligt. Dus probeer deze eens uit te schakelen:
- klik Start
- klik Uitvoeren
- type: msconfig
- klik OK
- ga naar tabblad Opstarten
- zoek naar Nero InCD, en haal het vinkje weg
- klik Toepassen, Sluiten, en herstart de PC

Controleer nogmaals of het probleem is verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
allereerst bedankt voor de uitgebreide informatie.
In de event-viewer kan ik niets bijzonders ontdekken.
De engine versie is 4400 en de DAT-versie is 4776
Punt 3 heb ik uitgevoerd, maar dat geeft geen oplossing. Ga nu over tot punt 4 en, indien dat ook geen oplossing biedt, ga ik daarna over naar INCD. Dacht trouwens dat ik dat onderdeel niet heb geinstalleerd...

Na stap 4 en eventueel 5 meld ik mij weer.

Verwijderd

Topicstarter
InCD heb ik niet geinstalleerd. Stap 4 stopt met de melding dat geen McAfee producten worden gevonden terwijl die toch wel degelijk zijn geinstalleerd. zou het iets te maken kunnen hebben dat het de XS4ALL versie is?

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:08:
\stap 4 stopt met de melding dat geen McAfee producten worden gevonden terwijl die toch wel degelijk zijn geinstalleerd. zou het iets te maken kunnen hebben dat het de XS4ALL versie is?
Nee, dat ligt daar niet aan. MVT zou gewoon alle versies moeten herkennen, ongeacht waar deze gedownload zijn.

Ik heb trouwens goed nieuws, denk ik. Zie:
http://forum.digital-digest.com/showthread.php?t=65981

Vooral: "on my other pc i had this too. i found if i opened something like explorer, then minimize it, maximize then minimize, it appeared in the task bar. i then decided to add it to windows xp (sp2) DEP (data execution prevention) list and the problem went away (nero express)."

En: "However, I contacted Nero's tech support and they indicated (on 19-May-06): Our developers where able to reproduce this problem. We also found the solution to it but unfortunately we can't provide you with a patch to fix it. In order to resolve the problem on your system you do need a whole new update which will be available onour homepage as free download within the next few weeks."

[ Voor 41% gewijzigd door lordsnow op 07-06-2006 02:06 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Zou je misschien gebruik willen maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop als je binnen 24 uur iets toe te voegen hebt? Anders staat het zo kickerig. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Editknop hade ik even niet gezien. Zal er voortaan aan denken.

Het blijkt dus een bekend probleem te zijn dat veroorzaakt wordt door Nero en niet door de virusscanner. Ik wacht wel af of er tzt een patch uitgebracht wordt. Tot die tijd schakel ik die virusscanner even uit tijdens het opstarten van Nero-Vision.

Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1