Thuis hebben we een draadloos netwerk beveiligd met WPA. Het SSID is 'DnB massiv' en broadcasting staat aan. In de lijst Netwerk>Airport staat dat hij automatisch verbinding moet maken met voorkeursnetwerken. In de lijst daaronder staat ons netwerk als enige ingevuld. We hebben nog 1 PC (die met de kabel aan de router is verbonden) en 1 andere(draadloos). Beide hebben een statisch IP adres en maken automatisch verbinding.
Router : 192.168.100.1
PC1 : 192.168.100.2
PC2 : 192.168.100.4
Mijn Macbook Pro : 192.168.100.3
Telkens ik de Mac opstart en MSN ed. laden, proberen die meteen connectie te maken met internet. De draadloze verbinding wordt niet automatisch aangemaakt en ik krijg dus een melding dat er geen internet beschikbaar is. Wel kan ik rechtsboven ons netwerk uit de Airport keuzelijst selecteren en dan heb ik meteen connectie. Doe ik iets verkeerd? Het wachtwoord voor de WPA beveiliging zit in de sleutelhanger. Hoe zorg ik ervoor dat de connectie automatisch gemaakt wordt bij het opstarten?
Router : 192.168.100.1
PC1 : 192.168.100.2
PC2 : 192.168.100.4
Mijn Macbook Pro : 192.168.100.3
Telkens ik de Mac opstart en MSN ed. laden, proberen die meteen connectie te maken met internet. De draadloze verbinding wordt niet automatisch aangemaakt en ik krijg dus een melding dat er geen internet beschikbaar is. Wel kan ik rechtsboven ons netwerk uit de Airport keuzelijst selecteren en dan heb ik meteen connectie. Doe ik iets verkeerd? Het wachtwoord voor de WPA beveiliging zit in de sleutelhanger. Hoe zorg ik ervoor dat de connectie automatisch gemaakt wordt bij het opstarten?
Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case