Toon posts:

DDR = DDR?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een MSI K8N Neo3 moederbord. Daar zit 256 mb ddr op, ik weet niet precies wat het is.. Infineon oid. Nu zie ik hier op marktplaats heel goedkoop staan: 512 MB PC2100 DDR RAM. Past dit gewoon op mijn moederbord? Of moet ik gaan kijken wat PC2100 precies inhoud ed?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben er vrij zeker van dat PC2100 te langzaam is voor je systeem.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het kan erop, maar je moet rekening houden met het feit dat PC2100 maar 133MHz is (266DDR), en je Athlon 64 wil minimaal PC3200 (200/400MHz). Het kan er dus op, maar je processor moet constant wachten op je geheugen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AMD Sempron @ 2 Ghz -
WD 80 GB S-ATA -
256 MB DDR RAM -
Asus X550 -
MSI K8N Neo3V

Die 256 MB DDR is Infineon, ik denk PC400, en het draait redelijk goed. Maar voor games is het net iets te kort.. Is dit dan geen goede upgrade? Ik kan hier voor 20 euro aankomen, het geheugen dan (512 MB).

Verwijderd

het past wel op je moederbord, alleen houdt dan wel in dat je front side bus daardoor gelimiteerd wordt qua snelheid... je zou eerst moeten checken op welke frequentie je die 256 MB laat draaien, dat kun je dan zien in de BIOS.... (100 mhz, 133, mhz, 200 mhz = DDR2100, DDR2700, DDR3200)

trouwens is die sempron standard op 2ghz ? zo ja is het de 3300+ of de 3400+ ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 12:32 ]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 18:01
DDR is er in verschillende snelheden en pc2100 is afaik de langzaamste variant dus dat gaat altijd wel passen. De vraag is echter of je dat wilt? Als je het wilt gebruiken naast je oude geheugen is het wel goed om even wat specs te vergelijken.

Pak een programmatje als CPU-Z en kijk naar de timings van het geheugen (het memory tabblad) de timings van het andere geheugen zullen in de advertentie ook wel genoemd worden.

Maar dergelik langzaam geheugen is niet meer zo duur dus je kunt misschien ook gewoon 1gb nieuw kopen?

Verwijderd

martijnve schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:31:
DDR is er in verschillende snelheden en pc2100 is afaik de langzaamste variant dus dat gaat altijd wel passen.
is niet echt de langzaamste ;) officieel heb je nog PC1600 :P

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:30:
Die 256 MB DDR is Infineon, ik denk PC400, en het draait redelijk goed. Maar voor games is het net iets te kort.. Is dit dan geen goede upgrade? Ik kan hier voor 20 euro aankomen, het geheugen dan (512 MB).
20 euro vind ik niet denderend voor traag en tweedehands geheugen. Ik heb deze week 2x512Mb Kingston ValueRam gekocht voor 46 euro (bij www.computerfarm.nl) en dat is gewoon PC3200 geheugen, wel CL3 overigens, maar vond het toch een mooi prijsje voor een gig geheugen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

SeatRider schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:36:
[...]

20 euro vind ik niet denderend voor traag en tweedehands geheugen. Ik heb deze week 2x512Mb Kingston ValueRam gekocht voor 46 euro (bij www.computerfarm.nl) en dat is gewoon PC3200 geheugen, wel CL3 overigens, maar vond het toch een mooi prijsje voor een gig geheugen.
die prijs lijkt me erg onwaarschijnlijk :| is dat echt zo goedkoop daar? (ik heb zedlf namelijk ook een gig kingston valueram, maar voor 60euro tweedehands gekocht)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 14:44:
[...]

die prijs lijkt me erg onwaarschijnlijk :| is dat echt zo goedkoop daar? (ik heb zedlf namelijk ook een gig kingston valueram, maar voor 60euro tweedehands gekocht)
Ja, leek mij ook, maar ze staan nog steeds op hun site en zijn voorradig. En mijn setje is reeds geleverd voor de beloofde prijs, en is in gebruik genomen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of moet ik gaan kijken wat PC2100 precies inhoud ed?
Ja, dat moet je, dat staat namelijk in de GoT Huisregels uitgelegd onder het kopje zelfwerkzaamheid. We hebben je zelfs erover gemaild dat je dat wel eens mag gaan tonen. Het is erg jammer om te constateren dat je dat nog steeds niet doet. Check je mail nog maar een keer :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.