Hallo!
Wegens ruimte gebrek in mijn kast, en ook wegens geen goede koeling, wil ik mijn harde schijven naar buiten gooien. Nou wil ik dat niet doen d.m.v een echte externe HD, maar eigenlijk gewoon mijn S-ATA en stroom kabels verlengen, en dus zo de harde schijf buiten de computer houden. Even een simpel kastje erbij maken, 2 ventilatoren erop en klaar. Makkelijk toch?
Nu zit ik met een probleem... Er zijn zat S-ATA kabels tekoop van 1 meter lang, dus dat is het probleem niet. Ik zit met de stroom.
2 Harde schijven + 2 ventilatoren = 4x stroom.
Nou heb ik dit gezien:
AC Ryan Conductx Y-Spliter Molex Male, 2 X Molex Female, UV Blauw, Kit
http://www.sallandautomatisering.nl/files/13964.jpg
Dus als je er daar 3 van zou kopen.... krijg je dit:

Zo kan je dus 2 fans, en 2 hardeschijven aansluiten, zodat je nog maar 1 stroom kabel nodig hebt...
Maar dan moeten we nog wel een afstand afleggen van zo'n 60cm.
Weten jullie daar een oplossing voor? ik heb al gekeken naar verlengkabels, maar ik kan ze niet vinden. (Op Salland Automatisering, omdat ik daar al wat ga bestellen)
Wie ó wie kan mij de goede richting in duwen?
Jasper
Wegens ruimte gebrek in mijn kast, en ook wegens geen goede koeling, wil ik mijn harde schijven naar buiten gooien. Nou wil ik dat niet doen d.m.v een echte externe HD, maar eigenlijk gewoon mijn S-ATA en stroom kabels verlengen, en dus zo de harde schijf buiten de computer houden. Even een simpel kastje erbij maken, 2 ventilatoren erop en klaar. Makkelijk toch?
Nu zit ik met een probleem... Er zijn zat S-ATA kabels tekoop van 1 meter lang, dus dat is het probleem niet. Ik zit met de stroom.
2 Harde schijven + 2 ventilatoren = 4x stroom.
Nou heb ik dit gezien:
AC Ryan Conductx Y-Spliter Molex Male, 2 X Molex Female, UV Blauw, Kit
http://www.sallandautomatisering.nl/files/13964.jpg
Dus als je er daar 3 van zou kopen.... krijg je dit:

Zo kan je dus 2 fans, en 2 hardeschijven aansluiten, zodat je nog maar 1 stroom kabel nodig hebt...
Maar dan moeten we nog wel een afstand afleggen van zo'n 60cm.
Weten jullie daar een oplossing voor? ik heb al gekeken naar verlengkabels, maar ik kan ze niet vinden. (Op Salland Automatisering, omdat ik daar al wat ga bestellen)
Wie ó wie kan mij de goede richting in duwen?
Jasper
[ Voor 31% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 04-06-2006 12:23 ]
Beginning to realize the power...