Toon posts:

tv out zwart/wit via composite, kleur bij s-video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende ik heb:
Dell inspiron 9400 met een Mobile Intel 945GM Express Chipset Family
Op deze inspiron zit een s-video output. Als ik met een s-video kabel naar de tv ga met een s-video input heb ik gewoon normaal beeld en in kleur.
Maar als ik dit aansluit met composite via een verloop stekkertje heb ik zwart/wit beeld, ook als ik de s-video aansluit op een scartconnector. (want als je ergens anders bent hebben weinig mensen de s-video ingang)
Het ligt niet aan de televisie, want ik heb het geprobeerd met een andere pc waar alles gewoon normaal op werkt, dus moet het aan de laptop liggen die het signaal anders moet doorgeven.

Nu heb ik ook gezocht voor software om het signaal te forceren naar composite aangezien de software van intel minimaal is. Je kan alleen resolutie en frequentie aanpassen en pal of ntsc veranderen. tvtool is geen optie aangezie die niet werkt op mijn video kaart.

Wie heeft er een idee, of zelfs een oplossing?

(btw heb het hele forum al afgezocht + google en geen oplossing gevonden die gewerkt heeft)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je hebt ook de Grote TV-Out FAQ doorgenomen?
Ik heb overigens hetzelfde probleem als ik van S-Video naar Composite ga met een cheapo stekkertje, maar hier maakt ik vrolijk gebruik van S-Video.
Zorg dat je echt ALLE verschillende modi probeert, ik kan volgens mij kiezen uit 3 verschillende PAL modi alleen al. Speel ook met de resolutie en de hoeveelheid kleuren van je desktop.
Overigens kom ik toch steeds meer TVs tegen met S-Video, alleen de echt oudere TVtjes en de goedkopere hebben alleen Compostie of enkel SCART.
Wat is het eigenlijk dat je wilt doen op al die TVs? Films kijken?

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 04-06-2006 12:18 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Waarschijnlijk hetzelfde als dit: [rml][ ati cards] composiet signaal forceren?[/rml] (ff uit m'n history geplukt) :)

De Intel chips kunnen het composite signaal niet over de S-video pinnen sturen, maar de meeste verloopstekkertjes gaan daar wel van uit. Eigenlijk zou Dell (heb ik ook) gewoon het juiste stekkertje bij de laptop moeten leveren, maarja.

Het makkelijkste is denk ik om voor een paar euro een SCART stekker met S-Video input te kopen, scheelt een hoop gezoek / gesoldeer en heb je nog een iets betere beeldkwaliteit ook.

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb inderdaad alles geprobeerd, pc restart, alle mods geprobeerd ook zonder succes..
en tja de meeste tv's hebben nog scart en soms composite maar nog vrijwel weinig s-video.
Maarja het is gewoon voorals ik ergens ben ik een film vanaf mn laptop op de tv kan kijken jah..
scheelt weer branden he ;)

En ik heb inderdaad gebruikt gemaakt van en een verloopstekkertje naar composite en ook gebruik gemaakt van de scart stekker waar je de stekker in stopt, ook dit werkt dus totaal niet..
Ik vermoed dus dat je de software anders zou moeten aansturen...

btw wat voor stekker heb jij er dan bij gekregen?