Toon posts:

Inloggen extern bureaublad vanuit wifi frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn baas zit in frankrijk en wel graag inloggen op 't werk. Hiervoor heeft hij een laptop meegenomen die ik thuis alvast heb ingesteld zodat deze draadloze verbindingen kan detecteren en dat hij makkelijk verbinding kan maken met extern bureaublad. Thuis werkt dit zonder problemen maar nu hij in frankrijk zit en achter een andere draadloze verbinding zit kan hij niet inloggen!

Hij kan het ip adres wel pingen en vanuit de browser geeft 't ip adres de goede pagina weer, maar inloggen via extern bureaublad wil niet?

Zouden ze die draadloze verbinding misschien zodanig beveiligd hebben dat dit niet meer werkt of kan ik nog wat anders proberen zodat hij als nog kan inloggen!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 18:22
waarschijnlijk staan bepaalde poorten naar buiten dicht. je zou het via logmein.com kunnnen proberen, die werkt gewoon over poort 80

hondennamen.info Openscheermes.nl

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:52
Voor extern bureaublad moet in de router thuis toch poortje 3389 doorgezet worden naar de PC dacht ik?

Verwijderd

Topicstarter
Pres_Lincoln schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:08:
Voor extern bureaublad moet in de router thuis toch poortje 3389 doorgezet worden naar de PC dacht ik?
Ja dat is ook gebeurd ik kan hier gewoon inloggen

Verwijderd

Topicstarter
appetoe schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:02:
waarschijnlijk staan bepaalde poorten naar buiten dicht. je zou het via logmein.com kunnnen proberen, die werkt gewoon over poort 80
Is dit niet onveilig? Ik heb zo'n vermoeden dat ze dan mee kunnen kijken....

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 18:22
tjsa da weet je nooit natuurlijk

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Wat je kan doen is, als daar in france poort 80, 8080, 21 of 433 open staan, kan je in de router eventueel deze poorten gewoon gebruiken. In je router port forwarding inkomende poort bijvoorbeeld 80, en dan de uitkomende poort 3389. Zo kan je bij het invullen van het ip in extern bureaublad er :80 achterzetten en werkt het gewoon via poort 80.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan hij wel telnetten naar poort 3389? Zit 'ie niet gewoon achter een proxy oid daar in Frankrijk?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ghanso schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:22:
Wat je kan doen is, als daar in france poort 80, 8080, 21 of 433 open staan, kan je in de router eventueel deze poorten gewoon gebruiken. In je router port forwarding inkomende poort bijvoorbeeld 80, en dan de uitkomende poort 3389. Zo kan je bij het invullen van het ip in extern bureaublad er :80 achterzetten en werkt het gewoon via poort 80.
Ik zal dit eerst eens ff proberen.
sanfranjake schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:22:
Kan hij wel telnetten naar poort 3389? Zit 'ie niet gewoon achter een proxy oid daar in Frankrijk?
Ik neem aan dat wanneer hij kan pingen en de website kan bekijken (op ip) hij ook kan telnetten.
Als hij achter een proxy zit wat zou hij dan nog kunnen doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:53:
Ik neem aan dat wanneer hij kan pingen en de website kan bekijken (op ip) hij ook kan telnetten.
Verkeerde aanname.
Laat 'm maar eens testen of ie vanuit een command prompt
telnet <IP.ad.dr.es> 3389 kan doen.
Als het werkt krijg je een zwarte cmd met een knipperende prompt.
Als het niet gaat door een firewall/proxy geeft ie een time-out.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:53:
[...]

Ik zal dit eerst eens ff proberen.

[...]

:X

Iets met beveiliging/openstaande poorten.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1