SLI vs Crossfire

Pagina: 1
Acties:

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 14:17
Hello,

Aangezien ik al 2/3 maanden aan het nadenken ben voor welke ik ga open ik dit topic.

Ik kan maar geen keus maken omdat mij er niet een de absolute beste lijkt.

SLI

+
Wordt veel ondersteunt.
Betere drivers, ouder.
Geen masterkaart nodig.
Minder stroom

-
De 7900 GTX serie is onstabiel dus het is maar de vraag of het werkt.

Crossfire

+
Sneller!
HDR support.

-
Wordt "nog" niet goed ondersteunt.
Meer stroom

Ik wou eerst voor de SLI gaan omdat dit veel meer wordt ondersteunt maar nu hoor je zoveel slechte verhalen over de 7900 Serie. Nu is Crossfire super alleen veel spellen ondersteunen het niet, dat is het handig lijkt mij.

Ik heb het nodig voor mijn nieuwe 24inch scherm

Wat kunnen jullie zeggen?

Verwijderd

Versteegrob schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:33:
Hello,

Aangezien ik al 2/3 maanden aan het nadenken ben voor welke ik ga open ik dit topic.

Ik kan maar geen keus maken omdat mij er niet een de absolute beste lijkt.

SLI

+
Wordt veel ondersteunt.
Betere drivers, ouder.
Geen masterkaart nodig.
Minder stroom

-
De 7900 GTX serie is onstabiel dus het is maar de vraag of het werkt.

Crossfire

+
Sneller!
HDR support.

-
Wordt "nog" niet goed ondersteunt.
Meer stroom

Ik wou eerst voor de SLI gaan omdat dit veel meer wordt ondersteunt maar nu hoor je zoveel slechte verhalen over de 7900 Serie. Nu is Crossfire super alleen veel spellen ondersteunen het niet, dat is het handig lijkt mij.

Ik heb het nodig voor mijn nieuwe 24inch scherm

Wat kunnen jullie zeggen?
Rob, je geeft zelf aan al 3 maanden bezig te zijn een nieuw systeem te kopen. Ik heb jou vragen zien stellen die in elke topic weer gesteld werden. Je vraagt steeds dezelfde vragen over and over again. Een vraag of crossfire of SLi beter is is na mijn inzien onzin.. Helemaal gezien je deze vraag al meerdere malen gesteld hebt.. Je kan zelf ook zoeken naar revieuws etc. om te kijken wat het beste past bij jou.. Zal me ook niet verbazen als deze topic word geslote ( kan me herinneren dat er al meerdere gesloten zijn van jou gezien je deze vragen stelde ).

Ontopic: Simpel, koop de 7950 X2 in SLi.. Sneller als Crossfire !

Verwijderd

Sneller dan* ;)

Voor de nieuwste ATi chipset heb je geen crossfire masterkaart nodig.
ATi werkt ook aan dat je 1 kaart voor physics (bijv x1600xt) en een andere voor graphics kan gebruiken.

Verwijderd

Wat heb je dan slechts gehoord over de 79xx reeks?
Die 7950 is inderdaad onstabiel met als gevolg dat ze hem volledig hebben moeten terugklokken, en dan nog...
Maar een gewone 7900GT of en 7900GTX is sli moet toch goed gaan, of niet?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:25:

Die 7950 is inderdaad onstabiel met als gevolg dat ze hem volledig hebben moeten terugklokken, en dan nog...
:? Heb je daar een link van?

:)

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RappieRappie schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:27:
[...]

Sja, aangezien de twee cores op de kaart niet op "volle snelheid" lopen zullen er wel problemen geweest zijn in sommige omstandigheden als ze dit wel deden.

Overigens heeft de normale 7900 serie ook problemen, er is vooral hoge uitval bij de kaarten die overclocked uit de fabriek rollen.

Verwijderd

RappieRappie schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:27:
[...]

nieuws: Nvidia 7950GX2 alvast getest
nieuws: Eerste blik op nVidia GeForce 7950GX2
nieuws: Quad SLI van nVidia in de praktijk beproefd
Admiral Freebee schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:31:
Overigens heeft de normale 7900 serie ook problemen, er is vooral hoge uitval bij de kaarten die overclocked uit de fabriek rollen.
nieuws: Videokaarten met fabrieksoverklok geven problemen

Maar een gewone 7900GT of GTX die niet overklokt is zou toch geen problemen mogen geven lijkt me, tenzij ik weer iets gemist heb. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 10:40 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je zelf je kaart wil overklokken ga je er waarschijnlijk ook last mee hebben. Natuurlijk is niet iedereen hier in geïnteresseerd, dat moet de TS maar voor zichzelf uitmaken.

Mij zegt overklokken ook maar weinig maar deze nieuwsberichten zeggen mij wel dat de 7900 serie waarschijnlijk tegen het eind van haar kunnen loopt en misschien ook sneller de geest geeft dan andere kaarten. Al dan niet buiten de garantieperiode.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:20:
Sneller dan* ;)

Voor de nieuwste ATi chipset heb je geen crossfire masterkaart nodig.
ATi werkt ook aan dat je 1 kaart voor physics (bijv x1600xt) en een andere voor graphics kan gebruiken.
Dit is mogelijk vanaf de SB600 ?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Format-C

Tracing Rays

Ik vroeg het aan je omdat ik zelf zo'n GX2 heb, en nog geen enkel probleem heb gehad. Alleen HL2 performance is brak met V-Sync aan, maar dat zal wel aan de drivers liggen. :Y)

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Pagina: 1