Toon posts:

AMD T-Bird hangup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met het volgende systeem
mobo : Asus A7V
proc : AMD Athlon Thunderbird 1Ghz
hd : 20Gb IBM (IDE) 7200RPM
hd2: 30GB IDM (op ultra100) 7200RPM
dimm : 256Mb 133Mhz
overig : sblive player 5.1/dxr3/asus geforce2ultra 64/drie coolers/300watt voeding/firewire(dynalink)
Alles lijkt goed te lopen, er zijn geen conflicten te bespeuren. Het gaat fout op rare momenten zoals tijdens internetten of photoshop of gewoon notepad en er hoeven niet eens veel applicaties open te staan.
Het systeem hangt bijna volledig: geluid stopt, bewegend beeld stopt, maar de muis blijft bestuurbaar..(nou ja hij maakt bij de minste beweging een tikgeluid, net als bij het aanraken van een toets). CTRL-ALT-DEL werkt nog net wel als je dit 20 keer indrukt.
Dan is het rebooten, en scandisk vindt iedere keer zo'n 20 kilobyte verloren data op willekeurige schijven..Mijn vraag is: Waar moet ik zoeken naar de oorzaak v/h probleem?

Verwijderd

koop gewoon alles nieuw of msi bordje :) heb je tenminste geen miskoop :)

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:07
Dat heb ik ook gehad een paar dagen geleden. Maar heb er nu geen last meer van.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit systeem gekocht bij Computer-land in Eindhoven..heeft iemand daar ervaring mee ?
Ik heb echt slechte ervaring met die winkel:
ik had het betreffende systeem teruggebracht ter controle, en ze belden mij op dat-ie klaar was, dus ik vraag wat ze hadden gedaan.
die kerel zegt dat ze de geforce hadden verplaatst en een benchmark gedraait (terwijl ik had gezegd dat hij tijdens spellen NIET vast liep) maargoed, toen zei die dat-ie er een cooler bij had geplaatst dus ik zeg 'nou mooi ik kom 'm weer ophalen'.
en in de winkel wil-ie een geeltje vangen voor die cooler!!!! :(
[let op : dit is slechts anderhalve week na aankoop] Dit hoort toch gewoon onder de garantie?? niet mijn probleem dat-ie te warm zou worden. toen moest ik mezelf dwingen om tot 10 te tellen en ik ben gegaan..
wat een klote zaak...*zucht*

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Wat een gelul... hoe kun je de GeForce nu verplaatsen? Dat is een AGP kaart en ik heb nog nooit moederborden gezien met meerdere AGP sloten erin.

The Flying Dutchman

Verwijderd

Topicstarter
ja het kan ook wel dat-ie juist de firewire kaart iets lager had gezet, ten behoeve van die geforce...ik ben niet zo'n kenner (vandaar mijn posting ook)
hopelijk kan ik dit systeem nog helemaal terugbrengen...en dan ga ik mooi naar de overburen toe (mycom) stelletje fuxxors computer-land

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me een IRQ probleem te zijn, wat zit er in pci slot 1 ?

Verwijderd

Topicstarter
in pci slot #1 zit op dit moment niks maar ik moet even kijken als ik thuis ben voor de zekerheid.
maareh zo'n irq conflict, dat zie je toch in apparaatbeheer? daar staat namelijk niks verkeerd..

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:46
Dit is je oplossing: nieuwe bios update naar 1005c! Wat ook veel scheelt is om je Hardware acceleration een stapje terug te zetten (Control Panel -> Display). Sinsdien heb ik geen problemen meer. Ik heb dezelfde configuratie BTW :)

Verwijderd

Topicstarter
cool, dan probeer ik dat iig eerst voordat ik 'm terugbreng..
tnx

Verwijderd

Het freezen van een A7V met alleen nog beweging in de muis is een bekend probleem. Niet bij ASUS hoor, van die lui hoef je niets te verwachten. Ik ken 4 mensen mezelf inhegrepen met dit probleem.

Ik was er ook pas vanaf nadat ik de bios geflashed heb naar versie 1005C. Het probleem is instabiliteit bij de AGP4X setting, ik heb er weken mee bezig geweest om erachter te komen wat nu het probleem is. Ik dacht eerst dat mijn ASUS V7100mX-T GF2MX het probleem was, maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat het het moederbord is. Het vreemde is alleen dat mijn 3D mark sinds de flash met 200 punten gedropt is en dat is toevallig ook het verlies dat je hebt als je bij eerdere bios versies de AGP setting op 2X zette. Ik heb het idee dat het probleem niet weg is, maar dat ASUS een sneaky work around gevonden heeft..

Mensen met ervaringen met de A7V flash reageert allen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb nu een aantal dingen die ik wil uitproberen om mijn probleem op te lossen: bios flashen naar versie 1005a of 1005c (i.v.m. AGP4X setting?), de 4in1 VIA drivers installeren, DIMM interleave uitschakelen in cmos, hardware-accel. 1 stapje terug.
Nog meer mensen met dit probleem die suggesties hebben?

Verwijderd

Nog iets waar ik geen ruk van snap.

Het vreemde is dat 3D mark 2000 en welk spel dan ook nooit crashde. Niet bij 1004C of 1005C alleen windows had de nare gewoonte om te freezen.

Verwijderd

Topicstarter
true, dat vind ik ook het vreemde eraan.
ik kan uren gamen zonder problemen en dan kijk ik 5 minuten naar een website en dan is het einde oefening...

Verwijderd

Pff wat fijn om te horen dat meerdere mensen dit probleem hebben :). Ik d8 dat het aan mijn video kaart lag. Ik heb mijn bios een maand geleden op 1005C gehad, en daar had ik ook die hangers niet meer mee. Toch is 1005C ook niet helemaal lekker, dus heb ik hem gewoon weer op 1004D geflasht :9. Nu wel weer die hangers :(, verder ligt het gewoon aan windows en niet aan je hardware dus.

Verwijderd

Dat 1005C niet helemaal lekker is ben ik met je eens, maar ik was die freezes ongelooflijk zat. Nu heb ik tenminste een stabiel systeem op AGP4X.

Je moet in 1005C de boot virus detection aan laten staan, want anders krijg je een boot error als je een disk aan de ATA poort hebt hagen ..

Verwijderd

Wel grappig dat je systeem uit eindhoven komt. De mijne komt van Aragorn uit acht. Dus aan de winkel zal het wel niet liggen, maar die gasten weten ook niet wat ze ermee aan moeten dus doen ze iets doms als het plaatsen van een koelertje.

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb dit ook gehad. Ik heb mijn VIO naar 3.35V gezet (stond op 3.56) Toen bleek ook mijn memory brak te zijn. Ik gebruik bios 1005c en Via 4-in-1 4.28 met Nvidia 6.47.

Ik crash nu alleen soms nog in Unreal Tournament. Andere spellen geven geen problemen.

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:46
Het lijkt dat de oplossing bij iedereen anders is :) Bij mij werkt bios versie 1005c juist zonder problemen. Verder heb ik de 4-in-1 versie 28a maar dan zonder die UDMA shit geinstalleerd want dan werkt de brander niet meer :? Genoeg te proberen lijkt me

Verwijderd

Maar hoe zit het nou met die computer van je? Heeft het flashen van de bios geholpen, of niet? :?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:30
Is toch vaag hoor. Collega van mij heeft ook zo'n A7V. Kan uren gamen zonder probleem maar als de explorer aan het werk is dan vliegen de ongeldige bewerkingen om z'n oren. Werkelijk ALLES al geprobeerd. (en hij weet er wel iets vanaf)

Collega 2 heeft een vergelijkbare config (dus ook A7V) en die heeft !NERGENS! problemen mee! Ookal stel je beide pc's hetzelfde in, het probleem blijft gewoon! Lijkt erop dat sommige A7V's gewoon niet WILLEN exploren ofzo......:(

Verwijderd

hai die hai,

win2000 installeren?

8-)

Verwijderd

Nee het OS heeft niets met het freezen te maken. Ik heb ME, 98SE en W2K geprobeerd.

Het zit in de snelheid van de AGP bus. Op 4X wordt de A7V gewoon instabiel. Ik denk dat die gozer zonder problemen de AGP snelheid op 1X heeft staan (het leuke daarvan is dat je er niets van merkt zolang je geen spelletjes speelt). Als je bijvoorbeeld voor een ASUS GF2MX de bijgeleverde drivers installeerd wordt de snelheid op 1X gezet (ook als je de VGART drivers in turbo mode installeerd). Pas als je Detonator drivers van NVIDIA installeerd gaat de AGP snelheid naar 4X en dan krijg je die irritante lockups.

Met een programma als SISOFT SANDRA kun je kijken op welke snelheid de AGP bus draait. Als het inderdaad zo is dat de computer met problemen op 4X zit en de andere niet kun je overwegen om in de A7V bios de performance setting op normal te zetten (dit forced AGP 2X en disabled AGP fast writes) en dan zijn de problemen waarschijnlijk weg. Wil je net als ik gewoon AGP 4X hebben op een splinternieuw systeem (Ik heb GVD toch niet voor niets 3000 piek uitgegeven) moet je de bios van de A7V updaten naar versie 1005C die heeft de freeze problemen niet meer met de performance setting op optimal.
Pagina: 1