Toon posts:

welke? Panason. NV GS280 of JVC HDD serie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ivm mijn verjaardag en mijn ouders die mij de tip gaven om eens te gaan kijken naar een videocamera ben ik toch wel erg geinterresseerd geraakt in deze apparaten.

Nu was ik bij de mediamarkt en daar heb ik de nieuwe JVC HDD camcorder gezien met 32X zoom en 3CCD lenzen.

Na een wat ongemanierde ervaring ben ik vertrokken naar de fotozaak in de rijnstraat waar ik een volledige en zeer heldere uitleg kreeg over de verschillen.

Ze hadden daar een paar panasonic NV GS's camcorders staan en ik geloof ook ergens een HDD JVC.

Het verschil zou zijn:

Mini DV:
+
makkelijk,
klein,
tape dus minder schokgevoelig.

-
"weinig" opnametijd
geknoei met tapejes.

HDD:
+
grote opslag
makkelijk overzetten
geen geknoei met kaartjes etc

-
erg schokgevoelig en zou bij snelle bewegingen kunnen beschadigen.
moeilijk te vervangen wanneer hij stuk is.

nu was mijn bedoeling om er RC races mee vast te leggen waaronder mijn eigen auto.
er kunnen snelheden bereikt worden van 120km/h.
IVM de HDD leek mij deze al afvallen maar is het wel zo snel kapot?

Mijn eigenlijke vraag is dus dan ook:

wat is nu het makkelijkste?
beide accu's gaan toch maaar een uur mee dus dat is het niet.
misschien dat de ene een ietsje betere fotofunctie heeft maar dat maakt niet heel veel uit.
Liefst heb ik iets a;s een HDD met de functionaliteit van een miniDV.

Ik hoop dat dit topic duidelijk is en zo niet dan hoop ik daaar tips op te krijgen.

Mijn voorkeur gaat toch nog naar de Panasonic NV GS280 maar misschien dat dat veranderd.

PS: ik heb wel van iemand gehoord die veel fotobladen leest dat de top 3 tot nog toe bestond uit;

1. Canon
2. JVC
3. SONY.

Jammer genoeg ben ik ECHT niet bekend met canon camera's en sony tja, dat wil ik eigenlijk niet.
zal allemaal best goed zijn maar hun andere producten hebben hier en daar wat fouten.

Verwijderd

goede vraag dat zou ik ook wel eens willen weten

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 22:10

Piggen

Lekker bakkie

Van camcorders heb ik geen verstand, maar een HDD gaat echt niet zo snel kapot als je denkt. Als je hem op de grond laat vallen, dan kun je problemen krijgen. Maar snelle bewegingen zullen geen probleem zijn. Als blijft het natuurlijk sowieso een wat onbetrouwbaarder medium dan tapes.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
De HDD cams hebben soms een te hoge compressie waardoor bewerken moeilijker/lelijker wordt.

zie voor meer info: Arnout in "Digitale videocamera met harddisk"