usb poort wlan router

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb een router van msi de RG54GS www.msi.com.tw/program/pr...ro_cmu_detail.php?UID=509
en hierop zit een usb poort.
In eerste instantie is deze natuurlijk bedoeld voor een printer maar ik vroeg me af of je ook andere apparaten kan aansluiten op deze usb poort zoals een externe hardeschijf, scanner of een externe geluidskaart. Of meerdere apparaten tegelijk natuurlijk door er nog een usb hub tussen te plaatsten. Vooral een externe geluidskaart zou heel gaaf zijn.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36

pistole

Frutter

Vermoedelijk kan het niet met een standaard firmware. Je zult dus op zoek moeten gaan naar een alternatieve (veelal op linux gebaseerde) firmware die dit misschien wél mogelijk maakt.

edit:

zie hier en hier

[ Voor 37% gewijzigd door pistole op 04-06-2006 00:38 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 10:58
hmm ik denk dat de router in het geval van een printer als printerserver gaat functioneren en dus een printerpoort "emuleert" en deelt met de rest van het netwerk.

va zon gedeelde poort lijkt het me lastig een geluidskaart te installeren.
een externe harde schijf is misschien iets makkelijker, maar dan moet de router idt dus specifiek ondersteunen lijkt mij.

een externe geluidskaart.. ik denk niet dat je 1-2-3 een externe usb geluidskaart op een router kunt dlen, en ook lijkt het me lastig een gedeelde geluidskaart aan te wijzen als afspeelapparaat onder windows.

maar misschien zijn er mensen die met behulp van firmware aanpassingen de router op andere ideeen hebben gebracht ;-)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die MSI draait geen Linux, zoveel kan ik je wel zeggen. Heb hem zelf ook gehad. Ik denk dat het moeilijk wordt om daar open/custom firmware voor te vinden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• LLEEDD
Borromini schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:46:
Die MSI draait geen Linux, zoveel kan ik je wel zeggen. Heb hem zelf ook gehad. Ik denk dat het moeilijk wordt om daar open/custom firmware voor te vinden.
:( zijn er wel andere routers die in staat zijn de usb poort voor andere dingen te gebruiken dan een printerpoort?

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 23:03
Yup, kijk maar eens bij Asus, routers met USB die ook als FTP-server te gebruiken zijn

C'est moi.

• LLEEDD
hey ja idd gaaf er is er ook een je direct op je stereo kan aansluiten :) de wl-500g.

• LLEEDD
wel een beetje prijzig 80 euro voor de asus had de stille hoop dat ik voor 15 euro een usb geluidskaart kon aanschaffen en deze aan mijn msi kon hangen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met een WL-500G Deluxe heb je 2 USB 2.0 poorten, mogelijkheid om een HD en een printer aan te sluiten. Misschien dat je nog wel andere dingen kan aansluiten... En er is opensource firmware voor beschikbaar, die de mogelijkheden flink uitbreidt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Bedenk in ieder geval dat je theoretisch allerhande output, maar ook input, dingen op je router kunt aansluiten (geluid, printer, harddisk), maar dat een scanner waarschijnlijk niet gaat lukken, omdat er geen eenduidig scanprotocol is wat simpele routers ook nog eens kunnen draaien.
En inderdaad, het asus spul is geweldig, zeker icm met de firmwares op wl500g.info. Heb ze zelf ook. Kijk anders eens bij het topic routerhacking hier op got.

[ Voor 8% gewijzigd door ram.con op 04-06-2006 18:06 . Reden: url topic ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 10:58
er is toch van freecom een soort van externe hardeschijf, die tegelijk router is, etc. etc etc.
of ik vergis me in het merk...

• LLEEDD
Borromini schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:55:
Met een WL-500G Deluxe heb je 2 USB 2.0 poorten, mogelijkheid om een HD en een printer aan te sluiten. Misschien dat je nog wel andere dingen kan aansluiten... En er is opensource firmware voor beschikbaar, die de mogelijkheden flink uitbreidt.
Ik zag ook de WL500G premium deze heeft volgens mij nog meer functies
http://www.asus.com/produ...=0&model=1121&modelmenu=1
Je kan hier ook een hardeschijf op aansluiten en deze blijft ook downloaden zonder je pc of laptop, echt gaaf. Er staat alleen niets bij van dat je usb speakers kunt aansluiten want die functie heeft de 500G wel het lijkt me dat de premium dit ook wel kan, ze hebben het overigens alleen over usb speakers over een externe geluidskaart word niets gezegd maar dat is toch niet heel erg anders lijkt me. Je hebt deze al vanaf 10 euro ofzo.
http://www.conceptronic.n...Prod_ID=1351&Prod=CSOUNDU
Pagina: 1