in mijn zoektocht naar een oplossing van het firewall probleem heb ik een nieuwe oplossing gevonden. Ik wil graag van achter een firewall een poort naar mezelf fowarden, zonder dat ik de router kan configureren. Ik heb mijn administrator om advies gevraagd. Hij zei dat hij niet voor mij de firewall gaat aanpassen, maar dat hiervoor upnp bedoeld is. Na een kleine zoektocht op internet heb ik geleerd dat het IGD-protocol, wat een onderdeel is van upnp, precies doet wat ik wil, namelijk ports op de gateway fowarden. p2p tools zoals azureus maken hier ook gebruik van. Nu wil graag de RDP poort fowarden (3389), maar ik kan echt nergens een tooltje vinden waarmee ik dit kan doen, ik kom telkens uit op source codes of SDK's die je kan inbakken je programma.
Kent iemand een simpel windows tooltje, liefst commandline, die mbv dit IGD even een port in de NAT van mijn router foward?
Kent iemand een simpel windows tooltje, liefst commandline, die mbv dit IGD even een port in de NAT van mijn router foward?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 00:16 ]