Toon posts:

UPNP IGD tool

Pagina: 1
Acties:
  • 1.063 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
in mijn zoektocht naar een oplossing van het firewall probleem heb ik een nieuwe oplossing gevonden. Ik wil graag van achter een firewall een poort naar mezelf fowarden, zonder dat ik de router kan configureren. Ik heb mijn administrator om advies gevraagd. Hij zei dat hij niet voor mij de firewall gaat aanpassen, maar dat hiervoor upnp bedoeld is. Na een kleine zoektocht op internet heb ik geleerd dat het IGD-protocol, wat een onderdeel is van upnp, precies doet wat ik wil, namelijk ports op de gateway fowarden. p2p tools zoals azureus maken hier ook gebruik van. Nu wil graag de RDP poort fowarden (3389), maar ik kan echt nergens een tooltje vinden waarmee ik dit kan doen, ik kom telkens uit op source codes of SDK's die je kan inbakken je programma.
Kent iemand een simpel windows tooltje, liefst commandline, die mbv dit IGD even een port in de NAT van mijn router foward?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 00:16 ]

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
DeviceSpy uit de Intel UPnP tools moet je hebben. Hiermee kan je control point spelen en portmaps aanmaken.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

Topicstarter
TaXaN schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:48:
DeviceSpy uit de Intel UPnP tools moet je hebben. Hiermee kan je control point spelen en portmaps aanmaken.
Ik heb deze geprobeerd maar de 'UPnP Devices' list blijft angstvallig leeg. (terwijl mijn router het toch echt ondersteunt). Ook moet je voor dit tooltje het hele Intel tools pakket + .net framework installeren. Dat gaat lastig worden om op grote schaal te implementeren. Een iets simpelere oplossing zou fijn zijn. Nog andere alternatieven?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 16:58 ]

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Als de lijst leeg blijft, betekent het dat er geen device antwoordt op de SSDP search messages die uitgestuurd worden door het control point. Dan wordt het nogal moeilijk voor een control point om zijn werk te doen want discovery is vereist om actions te kunnen uitvoeren (zoals portmaps aanmaken). Je zou eens met een netwerksniffer zoals Ethereal kunnen kijken of er echt geen antwoord komt want DeviceSpy is niet helemaal bugvrij. Bij bepaalde device configuraties kan het zijn dat de tool vindt dat de opgehaalde DDD niet geldig is waardoor hij het device niet opneemt in de lijst.

Het tooltje is een .NET applicatie ja. Je zou eens kunnen uitvissen welke files uit het pakket hij echt nodig heeft want volgens mij zijn er dat niet zo veel. Je zou dat apart kunnen uitrollen. Ik geloof dat ze ook een Java versie meeleveren.

Ik weet voor de rest niet meteen goede control point software. Als je echt wil, kan je zelf aan de slag met libupnp...

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.