Toon posts:

2 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ioo

Ik zou graag 2 beeldschermen op mijn pc aansluiten maar weet nie goed of het kan en hoe het moet.

K'heb gelezen dat je met 1 kaart 2 beeldschermen kunt aansluiten, maar dan enkel als je 2 aansluitingen hebt.
Als ik twee beeldschermen op de connectoren aansluit (VGA en DVI) dan krijg ik alleen beeld op de VGA poort.

Mijn videokaart: FX5700 LE

Kan ik op deze kaart 2 beeldschermen aansluiten en hoe activeer ik dit?

grz

Thomas

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
Je hebt dus een VGA scherm en een scherm met een DVI kabel?

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 20:09

Colan

sucks @ solderen

arieman007 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:05:
Je hebt dus een VGA scherm en een scherm met een DVI kabel?
zou wel een leuke primeur zijn...

Simplicity is de bom...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat een timing: Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic. Daar kun je vast het beste terecht voor je vragen.

Ik wil je wel even vragen de Huisregels door te nemen want je topicstart is niet helemaal conform verwachtingen hier.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 04-06-2006 00:50 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Staat je 2e monitor ingeschakeld?
kun je zijn bij beeldschermeigenschappen--> instellingen--> "Het windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor" dat aanvinken

Verwijderd

Topicstarter
Nee, in de instellingen is niets te vinden over een tweede monitor. Moet je daarvoor een extra driver afhalen of betekent dit gewoon dat mijn videokaart dit niet ondersteund?

Ik heb idd 2 LCD schermen van iiyama, namelijk de prolite 431s waar je VGA of DVI kunt op aansluiten.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Download het ultrahandige programma'tje Ultramon, dat kan alles wat je nodig hebt voor een dual setup :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:27:
Nee, in de instellingen is niets te vinden over een tweede monitor. Moet je daarvoor een extra driver afhalen of betekent dit gewoon dat mijn videokaart dit niet ondersteund?

Ik heb idd 2 LCD schermen van iiyama, namelijk de prolite 431s waar je VGA of DVI kunt op aansluiten.
Begin eens met de drivers van Nvidia te downloaden installeer deze en start opnieuw op en ga met de Nvidia software aan de slag.

verdwaalde ict'er op elektro!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:27:

Je moet wel dualview geinstalleerd hebben, anders werkt het niet. Als je je Nvidia driver installeert dan werkt dat gewoon (ik heb zelf een 5700 bak in mijn pc en kan met de goede driver gewoon 2monitoren aansturen).

• 5mebibyte
Terw_Dan schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:32:
[...]

Je moet wel dualview geinstalleerd hebben, anders werkt het niet. Als je je Nvidia driver installeert dan werkt dat gewoon (ik heb zelf een 5700 bak in mijn pc en kan met de goede driver gewoon 2monitoren aansturen).
The same here op fx5200, je moet gewoon de Nvidia zooi hebben dan kan het pas.

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 16:23
kan je eigenlijk wel 2 monitoren aansluiten (op een gforce) als je windows XP HOME draait? misschien kan daarom de topicstarter het niet doen?

Verwijderd

Topicstarter
Met het programma van hierboven is het gelukt. Nu nog enkel een beetje met de instellingen foefelen... want als ik de schermen clone dan krijg ik geen beeld bij mediaplayer. Het kader van mediaplayer krijg ik wel, maar het filmpje toont hij niet.

Het scherm met de DVI aansluiting is nu het hoofdscherm maar er is wel klein verschil van kwaliteit merkbaar terwijl het toch twee indentieke beeldschermen zijn.

Het besturingsprogramma is wel XP prof

bedankt gasten

thomas

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 17:26 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat verschil in weergave ligt aan de monitoren zelf, je kan proberen mbv het OSD (die knopjes op je monitor ;) ) dit zoveel mogelijk gelijk te krijgen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor die video's in mediaplayer hoef je denk ik geen moeite te doen.
Videobeelden worden namelijk afgespeelt op je primaire display en niet op je secondaire.

• 5mebibyte
Promy schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:43:
kan je eigenlijk wel 2 monitoren aansluiten (op een gforce) als je windows XP HOME draait? misschien kan daarom de topicstarter het niet doen?
Waarom zou dat niet lukken met de orginele software van Nvidia, dat heeft niet direct met je os te maken. Ik weet zo zelf van deze pc dat het ook goed gaat onder Win 2k.
En dat verschil in weergave KAN ook door de videokaart komen, er zitten twee verschillende videoschips op je grafische kaart voor de twee poorten en die kunnen ligt verschillen en je hebt natuurlijk al te maken met een analoog en digitaal signaal.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nah verschil tussen de 2 RAMDACs zul je echt niet zien. Maar het puntje van de beeldkwaliteit is in dit geval het verschil tussen DVI en D-Sub. Oftewel digitaal en analoog signaal. En omdat dat in TFTs er digitaal aan toe gaat ziet een digitaal signaal er beter uit. Je voorkomt namelijk de vertaalslag digitaal->analoog->digitaal.
Beetje het zelfde als met audio. Van CD naar CD merk je het niet, maar met CD->Cassette->CD wel.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51
cybersteef schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:21:
Voor die video's in mediaplayer hoef je denk ik geen moeite te doen.
Videobeelden worden namelijk afgespeelt op je primaire display en niet op je secondaire.
Ik heb geen idee meer hoe ik het hier ook alweer geregeld heb, maar ik kan hier toch echt op beide monitoren video kijken, desnoods tegelijk :Y)

Weet wel dat ik er in het begin en met sommige programma's wel moeite mee heb ja...
Zou mooi zijn als ze in Vista nou eens goede support daarvoor integreren :).

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ja nou je het zegt heb ik het hier ook gehad... Maar hoe ik dat idd voor elkaar gekregen had... :+
Je moet in ieder geval wel gebruik maken van 1 videokaart waar je 2 schermen aan kunt hangen.

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 04-06-2006 19:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

cybersteef schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:35:
Ja nou je het zegt heb ik het hier ook gehad... Maar hoe ik dat idd voor elkaar gekregen had... :+
Je moet in ieder geval wel gebruik maken van 1 videokaart waar je 2 schermen aan kunt hangen.
Klopt. En als je bij de beeldscherm properties Dual View aanklikt dan heb je op 2 schermen overlay (volgens mij is dat bij span bijvoorbeeld niet zo, maar kan me vergissen natuurlijk.
Op mijn FX5700 werkt dat iig prima.

• 5mebibyte
cybersteef schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:16:
Nah verschil tussen de 2 RAMDACs zul je echt niet zien. Maar het puntje van de beeldkwaliteit is in dit geval het verschil tussen DVI en D-Sub. Oftewel digitaal en analoog signaal. En omdat dat in TFTs er digitaal aan toe gaat ziet een digitaal signaal er beter uit. Je voorkomt namelijk de vertaalslag digitaal->analoog->digitaal.
Beetje het zelfde als met audio. Van CD naar CD merk je het niet, maar met CD->Cassette->CD wel.
Ik heb het proberen te vinden het verschil tussen twee ramdac's (waar ik dat ooit gelezen heb) maar kan niks te vinden. Te veel literatuur hier om in te verdwalen ;)

Pagina: 1