[VS2005] Compilen naar Linux binary?

Pagina: 1
Acties:

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:28
Weet iemand of het mogelijk is om mijn c++ code (niet .net oid. Gewoon c++) te compilen naar een linux binary?.
Ik loop nu al 20 min Google af te zoeken, maar kan niets vinden en weet eigenlijk ook niet waarnaar ik precies moet zoeken.

Iemand een idee of die uberhaupt wel mogelijk is? Of moet ik echt een andere compiler gaan downloaden zoals GCC ofzo :?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

Cyphax

Moderator LNX
Ik gok dat Microsoft's compiler dat niet gaat kunnen. Met GCC zou het wel moeten kunnen. Hier heb je een artikeltje daarover.

Saved by the buoyancy of citrus

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik wens je veel succes met het zoeken van een compilerflag die ervoor zorgt dat je vs naar linux-elf binaries laat compileren hoor :P Daar heb je inderdaad een andere compiler voor nodig, bijvoorbeeld gcc.
Maar daarna moet je je afvragen wat je precies wilt compileren, want standaard gui spul wat je maakt onder vs gaat niet in 1 keer werken onder linux. Dan moet je switchen van toolkit (bijvoorbeeld gtkmm of QT). Of je gaat voor .net, dat werkt geloof ik wel prima met behulp van mono.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• mrFoce
moto-moi schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:44:
Ik wens je veel succes met het zoeken van een compilerflag die ervoor zorgt dat je vs naar linux-elf binaries laat compileren hoor :P Daar heb je inderdaad een andere compiler voor nodig, bijvoorbeeld gcc.
Maar daarna moet je je afvragen wat je precies wilt compileren, want standaard gui spul wat je maakt onder vs gaat niet in 1 keer werken onder linux. Dan moet je switchen van toolkit (bijvoorbeeld gtkmm of QT). Of je gaat voor .net, dat werkt geloof ik wel prima met behulp van mono.
Dacht al dat het niet ging lukken, maar thnx voor de reacties. Even andere compiler downloaden dan maar. De applicatie die ik heb gemaakt 'zou' cross platform moeten zijn.
Het is een applicatie die gebruik maakt van de Ogre3d sdk (www.ogre3d.org) en een aantal andere cross-platform libraries :+ ( voor GUI gebruik ik CEGUI (www.cegui.org.uk))

[ Voor 16% gewijzigd door mrFoce op 03-06-2006 23:52 . Reden: kan niet spellen ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
moto-moi schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:44:
En volgens het artikel zelfs Cygwin. :)
Maar WinForms is nog niet helemaal af, of wel? GTK en QT zijn als je een GUI-app wil bouwen leuk, en anders is wxWidgets ook een optie. :)
gideon82 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:47:
[...]
Dacht al dat het niet ging lukken, maar thnx voor de reacties. Even andere compiler downloaden dan maar. De applicatie die ik heb gemaakt 'zou' cross platform moeten zijn.
Het is een applicatie die gebruik maakt m.b.v Ogre3d sdk (www.ogre3d.org) en een aantal andere cross-platform libraries :+
Dan zou ik zeker mono proberen, maar dan moet je je binary wel bakken op een Linuxbak (of je installeert Bochs en een Linuxdistro, kost je alleen wat tijd)

[ Voor 26% gewijzigd door Cyphax op 03-06-2006 23:49 ]

• mrFoce
Cyphax schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:48:
[...]

En volgens het artikel zelfs Cygwin. :)

[...]

Maar WinForms is nog niet helemaal af, of wel? GTK en QT zijn als je een GUI-app wil bouwen leuk, en anders is wxWidgets ook een optie. :)

[...]

Dan zou ik zeker mono proberen, maar dan moet je je binary wel bakken op een Linuxbak (of je installeert Bochs en een Linuxdistro, kost je alleen wat tijd)
heb Suse Linux op mijn 2e pc staan. Ga even kijken naar dat Bochs :9 _/-\o_

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Als je al Linux hebt draaien: dat is VEEL sneller dan Bochs. Bochs is traag, maar wel heel compatible. Als je VMWare hebt draaien kan dat ook, maar aangezien je dus toch op een andere PC al Linux hebt draaien is het nieteens nodig. :)

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Cyphax schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:48:
Dan zou ik zeker mono proberen, maar dan moet je je binary wel bakken op een Linuxbak
Dat is onzin. Een .net binary gecompiled met Visual Studio werkt even goed onder Linux als wanneer je hem met Mono compiled.
Natuurlijk gaat het niet werken als je Windows-only dingen gebruikt, maar dan zou je het in de eerste plaats niet kunnen compilen met Mono.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Zr40 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:31:
[...]

Dat is onzin. Een .net binary gecompiled met Visual Studio werkt even goed onder Linux als wanneer je hem met Mono compiled.
Natuurlijk gaat het niet werken als je Windows-only dingen gebruikt, maar dan zou je het in de eerste plaats niet kunnen compilen met Mono.
Ook goed. Bij mij komen er altijd .exe files uit enzo, die zijn gewoon voor Windows, maar als je een ander target ofzo op kan geven: mooi.

Verwijderd

Cyphax schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:42:
Ook goed. Bij mij komen er altijd .exe files uit enzo, die zijn gewoon voor Windows, maar als je een ander target ofzo op kan geven: mooi.
Volgens mij kun je een pure .net-binary prima draaien via alternatieve .net-implementaties zoals mono. Zoals eerder gezegd op voorwaarde dat je het bij .net houdt...

• mrFoce
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:49:
[...]

Volgens mij kun je een pure .net-binary prima draaien via alternatieve .net-implementaties zoals mono. Zoals eerder gezegd op voorwaarde dat je het bij .net houdt...
Dat kan via Mono .Net geloof ik. Maar zoals ik in de TS explicitiet aangeef, gebruikt deze applicatie geen .Net :9

Update: Ik hoopte eigenlijk een plugin ofzo te downloaden voor VS. Helaas zit dat er dus niet in. Maar even verdiepen in GCC dan :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door mrFoce op 04-06-2006 13:25 ]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Cyphax schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:42:
[...]

Zelfs Mono produceert .exe files. Om een .net .exe onder Mono uit te voeren (zowel Windows als Linux): 'mono programma.exe'.

Je hoeft je .net programma *niet* opnieuw te compilen om hem onder Mono/Linux uit te kunnen voeren. Dit is alleen nodig als je platform-specifieke zaken gebruikt door middel van P/Invoke. Weet je niet wat dat is? Dan gebruik je het hoogstwaarschijnlijk niet :)

[ Voor 29% gewijzigd door Zr40 op 04-06-2006 08:57 ]

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Je zou zeggen dat als je alleen de C++ std lib (stl) gebruikt en compiled met C++/CLI compiler dat het dan gewoon via mono 'direct' onder Linux zou moeten draaien.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Pagina: 1