Toon posts:

Opstartproblemen. Voeding defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is kort samen te vatten als: m'n PC start niet op.
Op het moment dat ik op de power knop druk, is er geen enkele reactie.
Dit is echter vrij eenvoudig te ondervangen door m'n voeding enkele minuten uit te schakelen met de switch achterop, daarna weer aan te zetten en dan reageert m'n PC wonderwel op de power knop.
Verder zijn er ook geen problemen als m'n PC eenmaal draait, en soft reset (zowel door Windows restart als door reset button) werken prima. Als ik echter m'n PC volledig uitzet, wil ie niet weer meteen aan. Dan moet ik dus eerst weer de voeding een paar minuten uitzetten...

Is uit dit verhaal enigszins af te leiden wat er fout gaat? Kent iemand dit probleem en weet er misschien een oplossing voor? Is er gewoon een onderdeel defect en moet het vervangen worden?

Bij voorbaat dank voor de hulp...

P.S. System specs:
  • Antec SmartPower 2.0 450W (Bijgeleverd bij Antec Sonata II behuizing)
  • AMD Athlon 64 San Diego 3700+ 2.2GHz
  • Asus A8N-SLI Premium Socket 939
  • TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel
  • Asus VGA EN7800GT/2DHTV 256 MB
Verder hangen er 1 Samsung Spinpoint SP1614N HDD en 2 optical drives aan de voeding.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je pc wel op een geaard stopcontact aangesloten? Dit kan dit soort vage problemen veroorzaken. Anders is het altijd aan te raden je voeding een keer te vervangen.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Test je geheugen eens met memtest, kan nooit kwaad.
Laat het wel voor een tijdje draaien, dan heb je betrouwbare gegevens.
Tenzij je meteen errors krijgt, dan terug met het geheugen en nieuwe vragen.

Wordt je systeem trouwens niet te warm?
Hoe zijn de temps?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 13:25
De PC van m'n pa heeft een zelfde soort geval, om op te starten moeten voeding en aan-knop vrijwel tegelijk ingedrukt worden wil de pc starten. Op elke andere manier kan je drukken op die aan-knop hoe lang je wilt maar hij gaat niet aan :S...

A8V Deluxe rev.2.0 mobo'tje met een 3500+ erin (4x 512mb geheugen).

Aan voeding/vga/hdd/cdrom/dram kan het allemaal niet liggen, ik heb voorheen de mobo in m'n bezit gehad en vertoonde toen al dezelfde kuren.

Verwijderd

Topicstarter
@ Terw: dat wordt moeilijk, aangezien mijn crappy studentenkamer niet aan geaarde stopcontacten doet. Oud huis, oude electra... :/

@ ShellGhost: ik zal memtest eens laten draaien, maar verwacht niet dat het daaraan ligt.
Edit: Temperaturen staan trouwens op behoorlijk normaal: 42ºC voor CPU, en 32ºC voor MB.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 16:57 ]