Toon posts:

Kleine netwerk vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een klein netwerk van gewoon 2 computers. Het is een COAX netwerk vanwege het feit dat ik daar al 2 netwerk kaartjes van had. Nu laat mijn vader zijn pc niet 24/7 aanstaan maar soms zet ik als mijn hd weer eens te vol word ff een paar mp3'tjes in een hidden mapje op zijn compie. Aangezien ik daar dus vaak bij wil kunnen wil ik graag weten of ik zijn computer ook van afstand kan opstarten (iets met wake on lan ofzo??). Hij heeft een cyrix :r computer en nog een oude AT voeding. Als dit mogelijk is graag een soort van stap voor stap uitleg want ik ben niet zo'n netwerkheld

[Edit:] Typo's... [/edit]

Alvast bedankt ;)

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Dat is volgens mij niet mogelijk. Zou misschien wel mogelijk zijn met een ATX voeding. Maar een AT voeding heeft een 'echte' aan/uit schakelaar die de stroom echt onderbreekt, en is dus niet softwarematig aan te sturen.

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hebt inderdaad een ATX-kast/voeding nodig. En je netwerkkaarten moeten WOL ondersteunen. Ik heb zelf geen BNC-kaartjes met WOL gezien, maar dat zegt niet alles.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

is geheel niet mogelijk helaas, je hebt een ATX voeding nodig, staat ook in de boekjes die je bij de nieuwe netwerkkaarten krijgt (die het ondersteunen althans)
je moet gewoon je pa een nieuwe pc laten kopen :)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor de hulp... Nu hoef ik tenminste niet eindeloos te gaan proberen...
Alleen jammer dat ik nu alsnog in de benen moet komen om mijn vaders compie aan te zetten ;) (jaja daar was het me allemaal om te doen)