Windows install gaat niet door na reboot

Pagina: 1
Acties:

• Barr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-02 16:31
hoi, ik heb een redelijk groot probleem. Ik heb net een nieuw moederbord gekocht met een 7900GT.
Ik moet windows opnieuw installeren. Setup start op, ik format mn schijf, setup kopieert alle nodige bestanden, als je verder wilt met het installeren van Windows XP moet je je PC rebooten (dit gebeurt automatisch), maar als mn pc gereboot is, gaat het windows XP setup niet door:S dus moet ik weer formatten enz enz. ik heb het al 20x geprobeert en ik word er knetter gek van! plz help me:)

• binnenbuiten
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-04-2025
Heb een SATA harddisk en een mianbord met een viariad chipset

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:25

wontcachme

You catch me? No you wont

Misschien een stom idee, maar staat in de bios, dat eerst wordt gekeken of er iets in de dvd-drive zit. Als daar de cd van windows nog zit dan start hij die weer gewoon op. Anders moet je gelijk na de reboot, de cd verwijderen. Dan gaat hij gewoon weer door met de setup.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Barr
wontcachme schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:10:
Misschien een stom idee, maar staat in de bios, dat eerst wordt gekeken of er iets in de dvd-drive zit. Als daar de cd van windows nog zit dan start hij die weer gewoon op. Anders moet je gelijk na de reboot, de cd verwijderen. Dan gaat hij gewoon weer door met de setup.
al geprobeerd, werkt niet. dan krijg ik de error dat ie nergens van kan booten

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit komt mij helaas erg bekend voor, de enige oplossing waar ik achter ben gekomen is een andere hardeschijf gebruiken.

[rml][ XP] Setup in oneindige loop.[/rml]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zoals eerder gevraagt heb je een sata harddisk of een raidset?
Zo ja, dan niet vergeten om de drivers daarvoor te installeren door op de F6 knop te drukken wanneer de install opstart...

• Barr
geen van beiden geloof ik,
ik heb het probleem eerst ook gehad, maar toen opgelost door er 1 schijf uit te trekken, en toen kon windows wel geinstalleerd worden.
maar nu wil die niks meer doen, maakt niet uit welke schijf hij blijft in de loop
Pagina: 1