Toon posts:

geen juist netwerk/internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier thuis een heel erg appart probleem namelijk het volgende:

Wij hebben hier een opstelling met een modem(zyxel 2602H,192.168.1.254)=>W-router(SMC 2804WBR 192.168.2.1) dit werkt opzich helemaal goed, alleen nu wil ik er een nieuwe pc aan het netwerk hangen en dat werkt niet!

overzicht van het netwerk voor de duidelijkheid! hierbij is de barebone PC2

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/3240/netwerk8bq.th.jpg

specs
-MSI megapc barebone, nvidia 100mbit netwerkkaart
-Winxp home edition, NL
-aangesloten via cat 6=>W-router(SMC dus)

wat niet lukt:-bedraad aansluiten via cat6 kabel straight, draadloos wel!(802.11B, 11mb/s)
-in eerste instantie helemaal geen ip-adres/dns/gateway e.d.
-handmatig alles ingesteld(ip:192.168.2.230, gateway: 192.168.2.1, dns: 192.168.2.1) deze instellingen worden opzich ook gebruikt bij de rest van alle pc's en dan werkt het!
-pingen lukt soms wel/soms niet. tussen de 25 en 75% pakket verlies!
- ipconfig/release en ipconfig/renew in DOS(onder windows dan wel gewoon)
-kabel is goed, want werkt wel met (een) andere pc('s)

als jullie meer informatie nodig hebben, hoor ik het graag denk wel dat er genoeg info is maar je weet het maar nooit

alvast bedankt! :)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-04 16:46
Klinkt als een probleem van de router.

Misschien toevallig niet een ander voorhande (even lenen van de buren ofzo :P ) om uit te sluiten dat daar het probleem zit?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Topicstarter
Keiichi schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 22:52:
Klinkt als een probleem van de router.

Misschien toevallig niet een ander voorhande (even lenen van de buren ofzo :P ) om uit te sluiten dat daar het probleem zit?
dit denk ik zelf eigenlijk niet want, de rest van alle pc's doen het wel gewoon! en die zijn aangesloten via dezelfde router! ik heb hem ook al eens aangesloten via de zyxel en dan doet hij hetzelfde...iig bedankt voor het meedenken :)

Verwijderd

DHCP uit op de Zyxel en op de SMC aan?

Al een keer geprobeerd in de andere LAN poort van de SMC (daar waar de pc die WEL werkt op aangesloten zit)?

Al een ander netwerkkaartje in de PC geprobeerd?

GrtZ

Verwijderd

Het komt soms voor dat sommige netwerkkaarten niet of nauwelijks werken met een cat6 UTP kabel, probeer het eens met een cat5 UTP kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:25:
DHCP uit op de Zyxel en op de SMC aan?

Al een keer geprobeerd in de andere LAN poort van de SMC (daar waar de pc die WEL werkt op aangesloten zit)?

Al een ander netwerkkaartje in de PC geprobeerd?

GrtZ
stom! dit had ik inderdaad niet zo, ik had op beide een DHCP server aan staan!! :o ik zal morgen even kijken of het geholpen heeft, om het te wijzigen. ander netwerkkaartje is mischien ook nog wel een goed, zelf inderdaad ook al aangedacht... bedankt voor de (super) tips! _/-\o_
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:37:
Het komt soms voor dat sommige netwerkkaarten niet of nauwelijks werken met een cat6 UTP kabel, probeer het eens met een cat5 UTP kabel.
ik gebruik een cat6 kabel als een cat5 kabel. (is meer voor in de toekomst..) en cat5 kabel werkte ook niet... :/

Verwijderd

Topicstarter
op de een of andere manier was de "edit" knop weg :o !

nadat ik de DHCP server op de zyxel uit had gezet, kon de smc-router/switch de smc modem niet meer vinden, en daardoor deed het internet het niet!

Ik heb dus de zyxel gereset, en nu werkt het weer. maar ben ik weer terug bij af... :'( ! voor de duidelijkheid: ik heb nu dus een DHCP server draaien op beide routers!

Verwijderd

Je kan toch zeker wel gewoon static ip instellen in die SMC? Wat is dat nou...

Of zit die optie er niet in?

In ieder geval kunnen 2 DHCP servers rare dingen doen, dat kan ik je wel vertellen :)

GrtZ

Verwijderd

Topicstarter
nee heel erg raar, je kan inderdaad geen static ip instellen :( ! je kan wel de dhcp server uitzetten, en ik heb nu de adress leas op "forever" staan..

En als ik dus de DHCP van de zyxel uitzet, kan de SMC hem niet meer vinden! waardoor het internet dus weg is. Dit is dus geen optie ;)

Verwijderd

Hee, niet om t een of ander, maar je symptomen kunnen volgens mij niet van een config fout zijn want dan zou je normalerwijse of altijd wel of altijd niet een werkend systeem hebben. Als je zomaar een hele riedel pings kwijt maakt onderweg dan is er iets geks aan de hand meestal van het type hardware. Bij wireless mag het bereik zijn maar bij bedraad lan is dat natuurlijk niet het geval.

Ik zou even je netwerkkaart in de pc vervangen, want je hebt zeg maar perfect uitgesloten dat het niet buiten je pc fout zit (kabel, router, etc werken met andere systemen) en zoals gezegd is de kans dat het een config fout is ook best klein. Vervang je NIC en als het dan nog niet werkt ga dan pas weer aan je config tobben.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:19:
Hee, niet om t een of ander, maar je symptomen kunnen volgens mij niet van een config fout zijn want dan zou je normalerwijse of altijd wel of altijd niet een werkend systeem hebben. Als je zomaar een hele riedel pings kwijt maakt onderweg dan is er iets geks aan de hand meestal van het type hardware. Bij wireless mag het bereik zijn maar bij bedraad lan is dat natuurlijk niet het geval.

Ik zou even je netwerkkaart in de pc vervangen, want je hebt zeg maar perfect uitgesloten dat het niet buiten je pc fout zit (kabel, router, etc werken met andere systemen) en zoals gezegd is de kans dat het een config fout is ook best klein. Vervang je NIC en als het dan nog niet werkt ga dan pas weer aan je config tobben.
nee het punt is dat het een barebone is met een geintergreerde netwerkkaart! :o helaas :'(

Verwijderd

Topicstarter
klein kickje! heeft niemand een idee toevallig? snap r zelf he-le-maal niets van! :>
Pagina: 1